Eğitim Bilgileri
2013 - 2017
2013 - 2017Doktora
Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İngilizce Eğitimi, Türkiye
2011 - 2013
2011 - 2013Yüksek Lisans
Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi, Türkiye
2006 - 2011
2006 - 2011Lisans
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, İngiliz Dili Eğitimi, Türkiye
Yaptığı Tezler
2017
2017Doktora
Effects of task complexity and rhetorical mode on writing performance of EFL learners (Görev karmaşıklığı ve anlatım türünün İngilizce yabancı dil öğrencilerinin yazma performansına etkisi)
Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İngilizce Eğitimi
2013
2013Yüksek Lisans
An investigation into the relationship between L1 and L2 writing proficiency at tertiary level (Üniversite düzeyinde anadil ve ikinci dilde yazma yeterliliği arasındaki ilişki üzerine bir çalışma)
Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
A1 Başlangıç
A1 BaşlangıçFransızca
Araştırma Alanları
Eğitim
Yabancı Diller Eğitimi
İngilizce Eğitimi
Öğretmen Eğitimi
Verdiği Dersler
Doktora
Doktora
İngilizce Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme
İngilizce Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme
Yüksek Lisans
Yüksek Lisans
Eğitimde Araştırma Yöntemleri
Dil Öğretiminde Kuram ve Uygulamalar
Dil Öğretiminde Kuram ve Uygulamalar
Raporlaştırma ve Atıf Yönetimi
Lisans
Lisans
İngilizce Öğretiminde Sınav Hazırlama
Dil Edinimi
İngilizce Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları
Research Methods
Öğretmenlik Uygulaması I
İngilizce Öğretiminde Sınav Hazırlama
İngilizce Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar
İngilizce Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları
Dil Edinimi
Yabancı Dil Öğretiminde Materyal İnceleme Ve Geliştirme
Yabancı Dil Öğretiminde Ölçme Ve Değerlendirme
Yönetilen Tezler
2025
2025Yüksek Lisans
İngilizce öğretmenlerinin dijital okuryazarlıkları ve teknoloji kullanımına dair tutumlarının incelenmesi: Bir korelasyon analizi
Yıldız M. (Danışman)
H.KAPLAN(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
Artırılmış gerçeklik uygulamalarının ortaokul öğrencilerinin İngilizce konuşma becerisine etkisi
Yıldız M. (Danışman)
Ö.ÖZPINAR(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
Öğrenci, öğretmen ve idarecilerin gözünden yoğunlaştırılmış yabancı dil eğitimi programı
Yıldız M. (Danışman)
B.BÜŞRA(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİLERİN GÖZÜNDEN ORTAOKULLARDA İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE GÜNCELLENEN ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME UYGULAMALARI
Yıldız M. (Danışman)
M.KARAMAN(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Effects of watching videos and discussion as pre-reading activities on the reading skills of EFL learners
Yıldız M. (Danışman)
L.AZIMI(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Online vs. face-to-face assessment of productive language skills
Yıldız M. (Danışman)
K.CİHAN(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Learning English for academic purposes by using ubiquitous computing technology
Yıldız M. (Danışman)
M.DAĞ(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (8)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (6)
ESCI (2)
Scopus (4)
TRDizin (2)
2025
20251. The Use of Video-mediated Communication (VMC) Tools for English Language Speaking Practice: A Systematic Review
KELEŞ N., ÖZTÜRK TAŞ H., POLAT H., KURŞUN E., AYDEMİR ARSLAN M., YILDIZ M.
Anadolu Journal of Educational Sciences International , 2025 (TRDizin)
2025
20252. A comparative analysis of human and GenAI-generated feedback on EFL students' argumentative writing performance
Yıldız M., Topuz A. C., Polat H., Taşlıbeyaz E., Kurşun E., Yeşilyurt S.
EDUCATIONAL PSYCHOLOGY
, 2025 (SSCI, Scopus)
2025
20253. Is generative AI ready to replace human raters in scoring EFL writing? Comparison of human and automated essay evaluation
Topuz A. C., Yıldız M., Taşlıbeyaz E., Polat H., Kurşun E.
EDUCATIONAL TECHNOLOGY & SOCIETY
, cilt.28, sa.3, ss.36-50, 2025 (SSCI, Scopus)
2024
20244. Language Tests and Assessment Practices of English Language Teachers through the Lens of EFL Students
YILDIZ M.
JOURNAL OF LANGUAGE TEACHING AND LEARNING
, sa.1, 2024 (ESCI)
2024
20245. Whole Language Method and Phonics Instruction as Literacy Teaching Methods: A Systematic Review
Akan E., Özdemir Cihan M., Kurşun E., Yıldız M., Aydemir Arslan M.
JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI
, cilt.2024, sa.37, ss.247-280, 2024 (TRDizin)
2024
20246. A Bibliometric Analysis of Research on ChatGPT in Education
Polat H., Topuz A. C., Yıldız M., Taşlıbeyaz E., Kurşun E.
INTERNATIONAL JOURNAL OF TECHNOLOGY IN EDUCATION
, sa.1, ss.59-85, 2024 (ESCI)
2024
20247. What is the Difference between Good and Poor Young Adult Readers?
Yıldız M., Özdemir Cihan M., Kurşun E.
READING PSYCHOLOGY:AN INTERNATIONAL QUARTERLY
, cilt.45, sa.2, 2024 (Scopus)
2024
20248. Whole Language Method or Phonics Method for Better Reading? An Eye-tracking Study
Yıldız M., Özdemir Cihan M., Kurşun E., Karaman S., Akan E., Yılar Ö.
Participatory Educational Research
, cilt.11, sa.1, ss.121-141, 2024 (Scopus)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2023
20231. An Investigation of Online Language Assessment Practices of EFL Instructors in Higher Education: A Special Focus on the Post-COVID-19 Profile of Language Assessment Literacy in the Turkish Context
Hunutlu Ş., Keleş N., Yıldız M.
9th International KTUDELL Conference, Trabzon, Türkiye, 25 - 26 Eylül 2023, ss.242-250, (Tam Metin Bildiri)
2021
20212. İlk Okuma-Yazma Öğretim Yöntemlerinin Okuma Anlama ve Davranışları Açısından Karşılaştırılması: Bir Göz İzleme Çalışması
Yıldız M., Kurşun E., Özdemir Cihan M., Karaman S., Yılar Ö.
EJERCongress 2021, Aksaray, Türkiye, 7 - 10 Temmuz 2021, ss.588-589, (Özet Bildiri)
2021
20213. İlk Okuma-Yazma Öğretim Yöntemlerinin Sesli Okuma Davranışları, Okuduğunu Anlama ve Prozodi Açısından Karşılaştırılması: Bir Göz İzleme Çalışması
Özdemir Cihan M., Kurşun E., Yıldız M., Yılar Ö., Karaman S.
19. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU (USOS 2021), Şanlıurfa, Türkiye, 12 Kasım 2021, ss.74-77, (Özet Bildiri)
2019
20194. Çözümleme ve Ses Temelli İlkokuma ve Yazma Öğretim Yöntemlerinin Göz İzleme Metrikleriyle Karşılaştırılması
KURŞUN E., YILDIZ M., ÖZDEMİR M., KARAMAN S., YILAR Ö.
7. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2019, (Özet Bildiri)
2018
20185. İlkokuma-yazma Öğretiminde Cümle Yöntemi ile Ses Temelli Cümle Yönteminin Ele Alındığı Çalışmaların Analizi: Bir Meta-sentez Çalışması
ÖZDEMİR M., KURŞUN E., YILDIZ M., AYDEMİR M.
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 18 - 22 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2017
20176. Effects of Strategic Planning on Text Difficulty and Quality of EFL Learners’ Writing
YILDIZ M., YEŞİLYURT S.
26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2016
20167. Use of L1 (Turkish) while teaching English in Turkey: Perceptions of ELT prospective teachers ELT PROSPECTIVE TEACHERS
YILDIZ M., YEŞİLYURT S.
9th International ELT Research Conference, 12 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
20168. Use of L1 Turkish while teaching English in Turkey: perceptions of ELT prospective teachers
YILDIZ M., YEŞİLYURT S.
The 9th International ELT Research Conference, Çanakkale, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2016, cilt.1, ss.89, (Özet Bildiri)
2015
20159. ELT prospective teachers reflections on dimensions of practicum at Atatürk University
YILDIZ M., GEÇİKLİ M.
II nd International Eurasian Educational Research Congress, 8 - 10 Haziran 2015, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2021
20211. Principles of Testing, Evaluation, and Assessment in Foreign Language Teaching
Yıldız M.
Language Assessment and Test Preparation, Servet Çelik,Handan Çelik,Christine Coombe, Editör, Vizetek, Ankara, ss.39-59, 2021
Desteklenen Projeler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorYabanci Dil Olarak İngilizce Öğrenenlerin Yazma Yeterliliklerinin Geliştirilmesi Karmaşiklik Doğruluk Akicilik Ve ÖzDüzenlemeli Öğrenme Için Üretken Yapay Zeka Destekli Bir Yaklaşim
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Doktora
YILDIZ M. (Yürütücü), ÖZTÜRK TAŞ H.
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam Ediyorİngilizce Öğretmenlerinin Sosyal-Duygusal Yetkinlikleri ve Değişen Uygulamaları: Öğretmenlere Yönelik Şiddetsiz İletişim Odaklı Sosyal-Duygusal Öğrenme Programı
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Doktora
YILDIZ M. (Yürütücü), KELEŞ N.
2019 - 2021
2019 - 2021Çözümleme Ve Ses Temelli İlkokuma Ve Yazma Öğretim Yöntemlerinin Göz İzleme Metrikleriyle Karşılaştırılması
TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı
(Proje Sonuç Raporu)
Kurşun E. (Yürütücü), Yıldız M., Özdemir Cihan M., Karaman S., Yılar Ö.
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorAtatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi
Yabancı Dil Redaktörü
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Nisan 2023
Nisan 2023Journal of Language Teaching and Learning
ESCI Kapsamındaki Dergi
Mart 2022
Mart 2022Journal of Language Teaching and Learning
ESCI Kapsamındaki Dergi
Şubat 2022
Şubat 2022International Journal of Contemporary Educational Research
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ekim 2021
Ekim 2021Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Nisan 2021
Nisan 2021KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ KASTAMONU EĞİTİM DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Ekim 2020
Ekim 2020Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Temmuz 2020
Temmuz 2020Journal of Theoretical Educational Science
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Temmuz 2019
Temmuz 2019ERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ ERZİNCAN EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Temmuz 2019
Temmuz 2019Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Ocak 2019
Ocak 2019ERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Kasım 2018
Kasım 2018Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Bilimsel Projelerde Hakemlikler
Temmuz 2025
Temmuz 2025Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
BAP Araştırma Projesi, Yıldız Teknik Üniversitesi, Türkiye
Şubat 2025
Şubat 2025TÜBİTAK Projesi
2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, Atatürk Üniversitesi, Türkiye
Şubat 2025
Şubat 2025TÜBİTAK Projesi
2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, Atatürk Üniversitesi, Türkiye