Eğitim Bilgileri
2011 - 2017
2011 - 2017Doktora
Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fizik Eğitimi Bilim Dalı, Türkiye
2008 - 2011
2008 - 2011Yüksek Lisans
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fizik Eğitimi Bilim Dalı, Türkiye
2003 - 2008
2003 - 2008Lisans
Gazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Fizik Öğretmenliği, Türkiye
Yaptığı Tezler
2017
2017Doktora
Fizik eğitiminde farklılaştırılmış öğretim ve 5E öğrenme modelinin farklı değişkenler üzerine etkisi
Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fizik Eğitimi Bilim Dalı
2011
2011Yüksek Lisans
Öğretmen adaylarının elektrik devreleri ile ilgili kavram yapılarının repertuvar çizelge ve kavram haritasıyla belirlenmesi
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fizik Eğitimi Bilim Dalı
Yabancı Diller
B1 Orta
B1 Ortaİngilizce
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2025
2025Yapay Zeka Destekli Ders Tasarım Atölyesi
Mesleki Eğitim
Atatürk Üniversitesi Öğretme ve Öğrenmeyi Geliştirme Uygulama ve Araştırma Merkezi
2025
2025DEĞERLENDİRİCİ EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI
Kalite Yönetimi
Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği
2019
2019STEM Eğitmen Eğitimi Sertifika Programı
Eğitim Yönetimi ve Planlama
Muş Alparslan Üniversitesi
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği
Akademik Ünvanlar / Görevler
2011 - Devam Ediyor
2011 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Yönetimsel Görevler
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorSürekli Eğitim Merkezi Müdür Yardımcısı
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorRektörlüğe Bağlı Koordinatör Yardımcısı
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorRektörlük Kalite Komisyonu Üyesi
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Akademi Dışı Deneyim
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorÜye
Mesleki Dernek, Sanat Eğitimi Akreditasyon Derneği (SANAD), Eğitim ve Bilgilendirme Komisyonu, Üye
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorDeğerlendirici
Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği, Değerlendirici
Makaleler
Tümü (34)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (5)
ESCI (3)
Scopus (9)
TRDizin (15)
Diğer Yayınlar (10)
2025
20251. An Examination of Factors Affecting Pre-service Science Teachers' Perceived Satisfaction Levels in Distance Education
Arici F., SALAR R., YILMAZ R. M.
Technology, Knowledge and Learning
, cilt.30, sa.2, ss.911-934, 2025 (ESCI)
2024
20242. An Althusserian Perspective on Teachers' Educational Beliefs: Changes in the Physical Appearance of Schools as Ideological Apparatuses
AKSAKALLI A., SALAR R.
EDUCATION REFORM JOURNAL , cilt.9, sa.2, ss.41-65, 2024 (Hakemli Dergi)
2023
20233. Ortaokul Öğrencilerinin Temel Düzey Robotik Kodlama Eğitimi Hakkında Görüşleri
ATİLA G., ŞAHİN D., SALAR R.
Ulusal Egitim Akademisi Dergisi , cilt.7, sa.2, ss.124-143, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20234. Teachers’ Beliefs on Education Revealed Within the Framework of Power–Knowledge Relations by Michel Foucault
AKSAKALLI A., SALAR R.
Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.50, ss.1-13, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20235. YÜKSEKÖĞRETİMDE KALİTE VE AKREDİTASYON:PROGRAM AKREDİTASYONUNDAATATÜRK ÜNİVERSİTESİ’NİN UYGULAMALARI
Yılmaz B., Salar R., Aslan B. E., Sözbilir M., Keskin A.
Kalite ve Strateji Yönetimi Dergisi
, cilt.3, sa.2, ss.67-87, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20236. Analyzing Position, Velocity and Acceleration Graphs using Arduino
Coban A., Salar R.
JURNAL PENDIDIKAN FISIKA INDONESIA-INDONESIAN JOURNAL OF PHYSICS EDUCATION
, cilt.19, sa.1, ss.36-46, 2023 (ESCI)
2022
20227. Farklı Okul Türlerinde Okul İklimi Nasıl Değişmektedir?
Kaya Aybek Z., ERCAN B., Güven E., SALAR R.
Başkent University Journal of Education
, cilt.9, sa.2, ss.193-206, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
20218. UNDERSTANDING RESISTANCE AND OHM'S LAW WITH ARDUINO-BASED EXPERIMENTS
SALAR R.
REVISTA CUBANA DE FISICA
, cilt.38, sa.1, ss.38-42, 2021 (ESCI)
2021
20219. Awareness and self-efficacy of pre-service science teachers about STEM Education: A qualitative study
SALAR R.
Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching
, cilt.20, sa.2, 2021 (Scopus)
2021
202110. An Arduino-Based Experiment Designed to Investigate Gas Pressure
SALAR R.
PHYSICS TEACHER
, cilt.59, sa.3, ss.202-204, 2021 (SCI-Expanded)
2021
202111. Effect of Differentiated Instruction and 5E Learning Cycle on Academic Achievement and Self-efficacy of Students in Physics Lesson
SALAR R., TURGUT Ü.
Science Education International
, cilt.32, sa.1, ss.4-13, 2021 (Scopus)
2021
202112. The effects of using social biographical texts of scientists on students' attitudes in science courses: A qualitative study
SALAR R., Aksakallı A.
LUMAT: International Journal on Math, Science and Technology Education
, cilt.9, sa.1, ss.570-596, 2021 (Scopus)
2020
202013. Onuncu Sınıf Fizik Dersi Elektrik Konusu ile İlgili Ölçme Aracı Geliştirilmesi ve Öğrencilerin Ön Bilgilerinin Tespit Edilmesi
SALAR R., Uğurel E.
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi , cilt.14, sa.1, ss.217-239, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202014. A Model for Augmented Reality Immersion Experiences of University Students Studying in Science Education
Salar R., Arici F., Çalıklar Ş., Yılmaz R. M.
JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION AND TECHNOLOGY
, cilt.29, sa.2, ss.257-271, 2020 (SCI-Expanded)
2019
201915. Farklılaştırılmış Öğretimin Sınıf İklimine Etkisi: Nitel Bir Çalışma
SALAR R., TURGUT Ü.
Cumhuriyet International Journal of Education – Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi , cilt.8, sa.4, ss.1048-1068, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201916. Philosophical Issues Arising from Dual Nature of Light in Young’s Double-Slit Experiment
AKSAKALLI A., TURGUT Ü., SALAR R.
Journal of Social Sciences of Mus Alparslan University , cilt.7, ss.107-112, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
201817. Eleştirel Pedagoji İlkelerine Göre Yapılan Fen Öğretiminin Öğrencilerin Akademik Başarılarına Etkisi
AKSAKALLI A., SALAR R., TURGUT Ü.
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.6, ss.961-971, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
201718. HOW IS THE LEARNING ENVIRONMENT IN PHYSICS LESSON WITH USING 7E MODEL TEACHING ACTIVITIES
TURGUT Ü., ÇOLAK A., SALAR R.
European Journal of Education Studies , cilt.3, ss.1-28, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201719. The Effect of 7E Model on Conceptual Success of Students in The Unit of Electromagnetism
TURGUT Ü., ÇOLAK A., SALAR R.
European Journal of Physics Education , cilt.7, ss.1-37, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201720. 7E Öğrenme Modeline Uygun Olarak Çalışma Yaprağı Hazırlama (Elektromanyetizma Ünitesi Örneği)
TURGUT Ü., ÇOLAK A., SALAR R.
Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.12, ss.268-292, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
201621. The Role of Computer Aided Instruction in Science Courses and the Relevant Misconceptions of Pre service Teachers
AKSAKALLI A., TURGUT Ü., SALAR R.
Journal of Education and Practice , cilt.7, ss.67-71, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201622. Comparison of Test Scores Obtained by Eighth Graders onIllustrated and Abstract Content Questions A Quantitative
AKSAKALLI A., TURGUT Ü., SALAR R.
Journal of Education and Practice , cilt.7, ss.30-34, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201623. Fizik Öğretmen Adaylarının 12 Sınıf Elektrik ve Elektronik Konusu ile İlgili Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi
SALAR R., UZUN E., KARAMAN İ., TURGUT Ü.
Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.6, sa.1, ss.41-54, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201624. Elektromanyetizma Konusunda Kavramsal Başarı Testi Geliştirilmesi
TURGUT Ü., SALAR R., ÇOLAK A.
Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.11, ss.117-139, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201625. Bireysel Farklıkların Öğretim Sürecine Yansımasına Dair Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi Nitel Bir Araştırma
TURGUT Ü., SALAR R., AKSAKALLI A., GÜRBÜZ F.
Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.11, sa.2, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201626. Bireysel Farklılıkların Öğretim Sürecine Yansımasına Dair Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi Nitel Bir Araştırma
TURGUT Ü., SALAR R., AKSAKALLI A., GÜRBÜZ F.
Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.11, ss.431-444, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201627. Modern Fizik Dersi Alan Lisans Öğrencilerinin Bu Ders ile İlgili Açığa Çıkan Kişisel Epistemolojik İnançları ve Bunların Nedenlerinin İncelenmesi
AKSAKALLI A., SALAR R., TURGUT Ü.
Fizik Eğitimi ve Felsefesi / Education and Philosophy of Physics , cilt.1, ss.1-17, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201628. Investigation of the reasons of negative perceptions of undergraduate students regarding the modern physics course
AKSAKALLI A., SALAR R., TURGUT Ü.
European Journal of Science and Mathematics Education , cilt.4, ss.44-55, 2016 (Scopus)
2016
201629. Modern Fiziğe Karşı Negatif Algılar ve Yabancılaşma Algısının Nedenleri Lisans Öğrencileri Üzerine Nitel Bir Araştırma
AKSAKALLI A., TURGUT Ü., SALAR R.
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.18, ss.771-794, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201630. Fizik Öğretmeni Adaylarının 12 Sınıf Elektrik Ve Elektronik Konusunu İle İlgili Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi
SALAR R., UZUN E., KARAMAN İ., TURGUT Ü.
Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.6, ss.41-54, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
201531. Implementing Differentiated Instruction on Pre service Physics Teachers Agendas
SALAR R., TURGUT Ü.
Bartin University Journal of Faculty of Education , cilt.4, ss.682-695, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
201432. YGS VE LYS SINAVLARINDAKİ FİZİK SORULARININÖĞRETİM PROGRAMI AÇISINDAN VE BLOOM TAKSONOMİSİBİLİŞSEL ALAN DÜZEYİ AÇISINDAN ANALİZİ
KARAMAN İ., SALAR R., DİLBER R., TURGUT Ü.
Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi , cilt.2, ss.309-315, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
201333. 7E Modelinin 6 Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi YaşamımızdakiElektrik Ünitesinde Akademik Başarı ve Kalıcılığa Etkisi
GÜRBÜZ F., TURGUT Ü., SALAR R.
TÜRK FEN EĞİTİMİ DERGİSİ , cilt.10, ss.80-94, 2013 (Scopus)
2013
201334. The Viewpoints of Physics Teacher Candidates Towards the Concepts in Special Theory of Relativity and Their Evaluation Designs
TURGUT Ü., GÜRBÜZ F., SALAR R.
International Journal of Academic Research , cilt.5, ss.492-500, 2013 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. Öğretmen Adaylarının Üretken Yapay Zeka Kullanımına İlişkin Davranış ve Tutumları
Salar R., Yürüsoy Ş., Güngör Y.
4th International Turkic World Congress on Social, Humanities, Administrative, and Educational Sciences, Baku, Azerbaycan, 7 - 09 Kasım 2025, ss.838-843, (Tam Metin Bildiri)
2025
20252. Öğretmen Adaylarında Öğretme ve Öğrenme Anlayışlarının İncelenmesi
Yürüsoy Ş., Salar R., Güngör Y.
4th International Turkic World Congress on Social, Humanities, Administrative, and Educational Sciences, Baku, Azerbaycan, 7 - 09 Kasım 2025, ss.830-837, (Tam Metin Bildiri)
2024
20243. YÜKSEKÖĞRETİMDE DEĞERLENDİRME VE KALİTE GÜVENCESİ: PROGRAM ÖZ DEĞERLENDİRME VE AKRAN DEĞERLENDİRMEDE ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ’NİN UYGULAMALARI
YILMAZ B., SALAR R., ASLAN B. E., KESKİN A., SÖZBİLİR M.
2024 YÖKAK Uluslararası Kalite Güvencesi ve Akreditasyon Konferansı, 25 - 26 Nisan 2024, (Özet Bildiri)
2024
20244. Yükseköğretimde değerlendirme ve kalite güvencesi: Program öz değerlendirme ve akran değerlendirmede Atatürk Üniversitesi’nin uygulamaları
Yılmaz B., Salar R., Aslan B. E., Keskin A., Sözbilir M.
2024 YÖKAK Uluslararası Kalite Güvencesi ve Akreditasyon Konferansı, Ankara, Türkiye, 25 - 26 Nisan 2024, (Özet Bildiri)
2022
20225. How Realistic are ECTS Credits from the Student's Perspective?
SALAR R., YILMAZ B., ASLAN B. E.
The 5th International Conference on Economics and Social Sciences, Romanya, 16 Haziran 2022, ss.451-457, (Tam Metin Bildiri)
2022
20226. Fizik Öğretmenliği Lisans Programlarına Yerleşen Adayların Temel Yeterlikleri ve Programlara Olan İlginin Belirlenmesi
SALAR R.
5. Ulusal Fizik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 14 Ocak 2022, (Özet Bildiri)
2021
20217. Internationalization Race of Universities in Turkey: Public vs Private
Salar R., Aslan B. E.
Global Conference on Education and Research, Florida, Amerika Birleşik Devletleri, 8 - 10 Haziran 2021, (Tam Metin Bildiri)
2021
20218. STEM Eğitiminde Arduino Tabanlı Etkinlikler ve Bir Etkinlik Örneği
SALAR R.
14. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Türkiye, 19 Mayıs 2021, (Özet Bildiri)
2021
20219. Comparison of Physics-I Course in Undergraduate Physics Education and Physics Programs
SALAR R.
8th INTERNATIONAL CONGRESS ON CURRICULUM AND INSTRUCTION CURRICULUM STUDIES IN LIFE LONG LEARNING, Burdur, Türkiye, 25 Mart 2021, ss.447-448, (Özet Bildiri)
2021
202110. ÖĞRENCİLERİN BİREYSEL İHTİYAÇLARINI DİKKATE ALMANIN FEN OKURYAZARLIK PUANLARINA ETKİSİ: PISA 2018 TÜRKİYE ÖRNEKLEMİ
SALAR R.
9. SOSYAL BEŞERİ VE EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ, Türkiye, 22 Şubat 2021, ss.871, (Özet Bildiri)
2018
201811. ARDUİNO TEMELLİ KODLAMA EĞİTİMİ İLE İLGİLİ LİSE ÖĞRENCİLERİNİN DÜŞÜNCELERİ
SALAR R., UĞUREL E., TURGUT Ü.
FATİH Projesi Eğitim Teknolojileri Zirvesi, Türkiye, 2 - 03 Kasım 2018, (Tam Metin Bildiri)
2017
201712. High School Students’ Opinions about Physics Education Held with Differentiated Instruction
TURGUT Ü., SALAR R., KARAMAN İ.
ICERI2017 (10th annual International Conference of Education, Researchand Innovation), Sevilla, İspanya, 16 - 18 Kasım 2017, ss.7039-7041, (Tam Metin Bildiri)
2017
201713. CLASSROOM CLIMATE IN SCIENCE TEACHING BASED ON CRITICAL PEDAGOGY
TURGUT Ü., SALAR R., AKSAKALLI A.
ICERI2017 (10th annual International Conference of Education, Researchand Innovation), İspanya, 16 - 18 Kasım 2017, ss.7033-7038, (Tam Metin Bildiri)
2017
201714. Analysis of the relationship between undergraduate students’ physics succeses and their abilities
KARAMAN İ., TURGUT Ü., DİLBER R., SALAR R.
10th Annual International Conference ofEducation,Recearch and Innovation (ICERI2017), Sevilla, İspanya, 16 - 18 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2016
201615. KALDIRMA KUVVETİ KONUSUNUN ÖĞRETİMİNDE UYGULANAN FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM YÖNTEMİ HAKKINDA ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ
DOĞAN H. Z., SALAR R., TURGUT Ü.
12. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2016
201616. Using Differentiated Instruction in High Schools for Physics
TURGUT Ü., SALAR R.
International Congresses on Education, 2 - 04 Haziran 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201617. The Effect of 7E Model on Conceptual Success of Students in Physics Education
TURGUT Ü., SALAR R.
International Congresses on Education, 2 - 04 Haziran 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201618. The Description of the Learning Environment in Physics Lesson with 7E Model Teaching Activities
TURGUT Ü., SALAR R.
International Congresses on Education, 2 - 04 Haziran 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201619. Differentiated Instruction for Physics Education An experimental Investigation
TURGUT Ü., SALAR R.
1st International Physics Conference at the Anatolian Peak, 25 - 27 Şubat 2016, (Özet Bildiri)
2016
201620. Teachers Opinions about Individual Differences in Students in Regular Classrooms
TURGUT Ü., SALAR R.
International Congresses on Education, 2 - 04 Haziran 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201621. Using Differentiated Instruction in High Schools for PhysicsEducation
TURGUT Ü., SALAR R.
International Congresses on Education 2016, Saraybosna, Bosna-Hersek, 2 - 04 Haziran 2016, (Tam Metin Bildiri)
2015
201522. High School Students Misconceptions About Projectile Motion
AYDIN S., AYDIN e., DİLBER R., TURGUT Ü., SALAR R.
16th International Academic Conference, Amsterdam, Hollanda, 12 - 15 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2015
201523. High School Students Views About 7e Model In The Unit Of Electromagnetism
TURGUT Ü., ÇOLAK A., SALAR R., DİLBER R.
16th InternationalAcademic Conference, Amsterdam, Hollanda, 12 - 15 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2015
201524. The Effects Of High School Students Recognising Mode Descriptions And Using In Writing To Learn On Academic Success
DİLBER R., ÖZTÜRK S., SALAR R., TURGUT Ü.
Teaching & Education Conference, Amsterdam, Hollanda, 12 - 15 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2014
201425. Correct the Deficiency of Pre service Physics Teachers Knowledge with Differentiated Instruction
TURGUT Ü., SALAR R., TURGUT G., GÜRBÜZ F.
New Perspectives in Science Education, Floransa, İtalya, 14 - 15 Mart 2014, (Özet Bildiri)
2013
201326. The Effect of 7E Model on Academic Achievements and Retention in The Unit Elektricity in Our Life 6Th Grade Scence and Technology Course
TURGUT Ü., GÜRBÜZ F., SALAR R.
INTED 2013 Conference, Valencia, İspanya, 4 - 06 Mart 2013, (Tam Metin Bildiri)
2013
201327. Comparison of Two Different Techniques on Students
Ersoy F. N., DİLBER R., SALAR R., TURGUT G., AYDIN S.
INTEND 2013, 4 - 06 Mart 2013, (Tam Metin Bildiri)
2013
201328. Comparison of two different techniques on students understandings of static electric concepts
FATMANUR E., DİLBER R., SALAR R., TURGUT G., AYDIN S., KARAMAN İ.
IATED 2013, 4 - 06 Mart 2013, (Özet Bildiri)
2013
201329. THE ATTITUDES OF PHYSICS TEACHER CANDIDATES TOWARDS THE CONCEPTS IN SPECIAL THEORY OF RELATIVITY AND THEIR EVALUATION DESIGNS
TURGUT Ü., SALAR R., GÜRBÜZ F.
7th International Technology, Education and Development Conference (INTED), Valencia, İspanya, 4 - 06 Mart 2013, ss.129-135, (Tam Metin Bildiri)
2013
201330. THE EFFECT OF 7E MODEL ON ACADEMIC ACHIEVEMENTS AND RETENTION IN THE UNIT "ELECTRICITY IN OUR LIFE" 6TH GRADE SCIENCE AND TECHNOLOGY COURSE
TURGUT Ü., GÜRBÜZ F., SALAR R.
7th International Technology, Education and Development Conference (INTED), Valencia, İspanya, 4 - 06 Mart 2013, ss.161-165, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2024
20241. EĞİTİM KALİTE GÜVENCE SİSTEMİNDE PROGRAM AKREDİTASYONU
SALAR R.
EĞİTİMDE KALİTE GÜVENCE SİSTEMİ, ŞİMŞEK HÜSEYİN, KULA SULTAN SELEN, Editör, NEU PRESS, ss.151-174, 2024
2024
20242. FEN EĞİTİMİNDE FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM
TURGUT Ü., SALAR R.
FEN EĞİTİMİNDE DÖNÜŞÜM:TEKNOLOJİ, MANTIK VE EĞİLİMLER, GÜRBÜZ FATİH, Editör, Iksad Publications, ss.111-127, 2024
2023
20233. STEM EĞİTİMİNDE EĞİTSEL ROBOTİK UYGULAMALARI
TURGUT Ü., SALAR R.
FEN EĞİTİMİNDE GÜNCEL VE YENİLİKÇİ YAKLAŞIMLAR, Prof. Dr. FATİH GÜRBÜZ, Editör, İksad publishing house, Ankara, ss.145-157, 2023
2022
20224. A NEW TECHNOLOGICAL TOOL FOR TEACHING PHYSICS: ARDUINO
SALAR R.
INTERNATIONAL RESEARCH IN EDUCATION SCIENCES II, Bengü, Elif, Editör, Eğitim Yayınevi, ss.65-89, 2022
2022
20225. YÜKSEKÖĞRETİMDE İZOMORFİZMDEN KAÇIP KALİTEYİ YAKALAMAK
SALAR R.
EĞİTİM BILIMLERI ALANINDA ULUSLARARASI ARAŞTIRMALAR XI, Prof. Dr. Suat Ünal, Editör, Eğitim Yayınevi, ss.163-173, 2022
2020
20206. Laser ve Uygulamaları
TURGUT Ü., SALAR R.
Bilimin Teknolojideki Uygulamaları, Prof. Dr. Hakan Şevki AYVACI, Prof. Dr. Salih ÇEPNİ, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.31-51, 2020
Desteklenen Projeler
2022 - 2024
2022 - 2024Arduino destekli öğretim teknolojileri eğitiminin fen bilgisi öğretmen adaylarının bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanmaya ilişkin algılarına etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
SALAR R. (Yürütücü)
2021 - 2021
2021 - 2021ErzincanBilim Şenliği II
TÜBİTAK Projesi , 4007 - Bilim Şenlikleri Destekleme Programı
Altun Yalçın S.(Yürütücü), Salar R., Aslan B. E.
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
2015 - Devam Ediyor
2015 - Devam EdiyorFEN EĞİTİMİ VE ARAŞTIRMALARI DERNEĞİ
Üye
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Ocak 2019
Ocak 2019Hacettepe Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler
Ekim 2022
Ekim 2022
Program Akran Değerlendirme Çalıştayı
Çalıştay Organizasyonu
Aslan B. E., Salar R.
Erzurum, Türkiye