Doç. Dr. Rıza SALAR


Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi

Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Eğitim Ve Eğitim Araştırması, Sosyal Bilimler Genel, Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği

Metrikler

Yayın

70

Yayın (WoS)

8

Yayın (Scopus)

9

Atıf (WoS)

50

H-İndeks (WoS)

2

Atıf (Scopus)

61

H-İndeks (Scopus)

1

Atıf (Scholar)

83

H-İndeks (Scholar)

1

Atıf (TrDizin)

6

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Diğer Toplam)

14

Proje

3

Açık Erişim

4
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2011 - 2017

2011 - 2017

Doktora

Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fizik Eğitimi Bilim Dalı, Türkiye

2008 - 2011

2008 - 2011

Yüksek Lisans

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fizik Eğitimi Bilim Dalı, Türkiye

2003 - 2008

2003 - 2008

Lisans

Gazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Fizik Öğretmenliği, Türkiye

Yaptığı Tezler

2017

2017

Doktora

Fizik eğitiminde farklılaştırılmış öğretim ve 5E öğrenme modelinin farklı değişkenler üzerine etkisi

Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fizik Eğitimi Bilim Dalı

2011

2011

Yüksek Lisans

Öğretmen adaylarının elektrik devreleri ile ilgili kavram yapılarının repertuvar çizelge ve kavram haritasıyla belirlenmesi

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fizik Eğitimi Bilim Dalı

Yabancı Diller

B1 Orta

B1 Orta

İngilizce

Sertifika, Kurs ve Eğitimler

2025

2025

Yapay Zeka Destekli Ders Tasarım Atölyesi

Mesleki Eğitim

Atatürk Üniversitesi Öğretme ve Öğrenmeyi Geliştirme Uygulama ve Araştırma Merkezi

2025

2025

DEĞERLENDİRİCİ EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI

Kalite Yönetimi

Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği

2019

2019

STEM Eğitmen Eğitimi Sertifika Programı

Eğitim Yönetimi ve Planlama

Muş Alparslan Üniversitesi

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği

Akademik Ünvanlar / Görevler

2011 - Devam Ediyor

2011 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi

Yönetimsel Görevler

2025 - Devam Ediyor

2025 - Devam Ediyor

Sürekli Eğitim Merkezi Müdür Yardımcısı

Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi

2020 - Devam Ediyor

2020 - Devam Ediyor

Rektörlüğe Bağlı Koordinatör Yardımcısı

Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi

2020 - Devam Ediyor

2020 - Devam Ediyor

Rektörlük Kalite Komisyonu Üyesi

Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi

Akademi Dışı Deneyim

2025 - Devam Ediyor

2025 - Devam Ediyor

Üye

Mesleki Dernek, Sanat Eğitimi Akreditasyon Derneği (SANAD), Eğitim ve Bilgilendirme Komisyonu, Üye

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Değerlendirici

Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği, Değerlendirici

Verdiği Dersler

Lisans

Lisans

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme

Robotik Kodlama

Öğretim Teknolojileri

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme

Karşılaştırmalı Eğitim

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme

Fizik Laboratuvarı III

STEM Uygulamaları

Makaleler

Tümü (34)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (5)
ESCI (3)
Scopus (9)
TRDizin (15)
Diğer Yayınlar (10)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2025

2025

1. Öğretmen Adaylarının Üretken Yapay Zeka Kullanımına İlişkin Davranış ve Tutumları

Salar R., Yürüsoy Ş., Güngör Y.

4th International Turkic World Congress on Social, Humanities, Administrative, and Educational Sciences, Baku, Azerbaycan, 7 - 09 Kasım 2025, ss.838-843, (Tam Metin Bildiri)

2025

2025

2. Öğretmen Adaylarında Öğretme ve Öğrenme Anlayışlarının İncelenmesi

Yürüsoy Ş., Salar R., Güngör Y.

4th International Turkic World Congress on Social, Humanities, Administrative, and Educational Sciences, Baku, Azerbaycan, 7 - 09 Kasım 2025, ss.830-837, (Tam Metin Bildiri)

2022

2022

5. How Realistic are ECTS Credits from the Student's Perspective?

SALAR R., YILMAZ B., ASLAN B. E.

The 5th International Conference on Economics and Social Sciences, Romanya, 16 Haziran 2022, ss.451-457, (Tam Metin Bildiri)

2021

2021

7. Internationalization Race of Universities in Turkey: Public vs Private

Salar R., Aslan B. E.

Global Conference on Education and Research, Florida, Amerika Birleşik Devletleri, 8 - 10 Haziran 2021, (Tam Metin Bildiri)

2021

2021

8. STEM Eğitiminde Arduino Tabanlı Etkinlikler ve Bir Etkinlik Örneği

SALAR R.

14. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Türkiye, 19 Mayıs 2021, (Özet Bildiri)

2021

2021

9. Comparison of Physics-I Course in Undergraduate Physics Education and Physics Programs

SALAR R.

8th INTERNATIONAL CONGRESS ON CURRICULUM AND INSTRUCTION CURRICULUM STUDIES IN LIFE LONG LEARNING, Burdur, Türkiye, 25 Mart 2021, ss.447-448, (Özet Bildiri)

2021

2021

10. ÖĞRENCİLERİN BİREYSEL İHTİYAÇLARINI DİKKATE ALMANIN FEN OKURYAZARLIK PUANLARINA ETKİSİ: PISA 2018 TÜRKİYE ÖRNEKLEMİ

SALAR R.

9. SOSYAL BEŞERİ VE EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ, Türkiye, 22 Şubat 2021, ss.871, (Özet Bildiri)

2018

2018

11. ARDUİNO TEMELLİ KODLAMA EĞİTİMİ İLE İLGİLİ LİSE ÖĞRENCİLERİNİN DÜŞÜNCELERİ

SALAR R., UĞUREL E., TURGUT Ü.

FATİH Projesi Eğitim Teknolojileri Zirvesi, Türkiye, 2 - 03 Kasım 2018, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

12. High School Students’ Opinions about Physics Education Held with Differentiated Instruction

TURGUT Ü., SALAR R., KARAMAN İ.

ICERI2017 (10th annual International Conference of Education, Researchand Innovation), Sevilla, İspanya, 16 - 18 Kasım 2017, ss.7039-7041, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

13. CLASSROOM CLIMATE IN SCIENCE TEACHING BASED ON CRITICAL PEDAGOGY

TURGUT Ü., SALAR R., AKSAKALLI A.

ICERI2017 (10th annual International Conference of Education, Researchand Innovation), İspanya, 16 - 18 Kasım 2017, ss.7033-7038, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2017

2017

14. Analysis of the relationship between undergraduate students’ physics succeses and their abilities

KARAMAN İ., TURGUT Ü., DİLBER R., SALAR R.

10th Annual International Conference ofEducation,Recearch and Innovation (ICERI2017), Sevilla, İspanya, 16 - 18 Kasım 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

15. KALDIRMA KUVVETİ KONUSUNUN ÖĞRETİMİNDE UYGULANAN FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM YÖNTEMİ HAKKINDA ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ

DOĞAN H. Z., SALAR R., TURGUT Ü.

12. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

16. Using Differentiated Instruction in High Schools for Physics

TURGUT Ü., SALAR R.

International Congresses on Education, 2 - 04 Haziran 2016, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

17. The Effect of 7E Model on Conceptual Success of Students in Physics Education

TURGUT Ü., SALAR R.

International Congresses on Education, 2 - 04 Haziran 2016, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

18. The Description of the Learning Environment in Physics Lesson with 7E Model Teaching Activities

TURGUT Ü., SALAR R.

International Congresses on Education, 2 - 04 Haziran 2016, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

19. Differentiated Instruction for Physics Education An experimental Investigation

TURGUT Ü., SALAR R.

1st International Physics Conference at the Anatolian Peak, 25 - 27 Şubat 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

20. Teachers Opinions about Individual Differences in Students in Regular Classrooms

TURGUT Ü., SALAR R.

International Congresses on Education, 2 - 04 Haziran 2016, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

21. Using Differentiated Instruction in High Schools for PhysicsEducation

TURGUT Ü., SALAR R.

International Congresses on Education 2016, Saraybosna, Bosna-Hersek, 2 - 04 Haziran 2016, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

22. High School Students Misconceptions About Projectile Motion

AYDIN S., AYDIN e., DİLBER R., TURGUT Ü., SALAR R.

16th International Academic Conference, Amsterdam, Hollanda, 12 - 15 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

23. High School Students Views About 7e Model In The Unit Of Electromagnetism

TURGUT Ü., ÇOLAK A., SALAR R., DİLBER R.

16th InternationalAcademic Conference, Amsterdam, Hollanda, 12 - 15 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

2014

2014

25. Correct the Deficiency of Pre service Physics Teachers Knowledge with Differentiated Instruction

TURGUT Ü., SALAR R., TURGUT G., GÜRBÜZ F.

New Perspectives in Science Education, Floransa, İtalya, 14 - 15 Mart 2014, (Özet Bildiri)

2013

2013

29. THE ATTITUDES OF PHYSICS TEACHER CANDIDATES TOWARDS THE CONCEPTS IN SPECIAL THEORY OF RELATIVITY AND THEIR EVALUATION DESIGNS

TURGUT Ü., SALAR R., GÜRBÜZ F.

7th International Technology, Education and Development Conference (INTED), Valencia, İspanya, 4 - 06 Mart 2013, ss.129-135, (Tam Metin Bildiri) identifier

2013

2013

30. THE EFFECT OF 7E MODEL ON ACADEMIC ACHIEVEMENTS AND RETENTION IN THE UNIT "ELECTRICITY IN OUR LIFE" 6TH GRADE SCIENCE AND TECHNOLOGY COURSE

TURGUT Ü., GÜRBÜZ F., SALAR R.

7th International Technology, Education and Development Conference (INTED), Valencia, İspanya, 4 - 06 Mart 2013, ss.161-165, (Tam Metin Bildiri) identifier

Kitaplar

2024

2024

1. EĞİTİM KALİTE GÜVENCE SİSTEMİNDE PROGRAM AKREDİTASYONU

SALAR R.

EĞİTİMDE KALİTE GÜVENCE SİSTEMİ, ŞİMŞEK HÜSEYİN, KULA SULTAN SELEN, Editör, NEU PRESS, ss.151-174, 2024

2024

2024

2. FEN EĞİTİMİNDE FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM

TURGUT Ü., SALAR R.

FEN EĞİTİMİNDE DÖNÜŞÜM:TEKNOLOJİ, MANTIK VE EĞİLİMLER, GÜRBÜZ FATİH, Editör, Iksad Publications, ss.111-127, 2024

2023

2023

3. STEM EĞİTİMİNDE EĞİTSEL ROBOTİK UYGULAMALARI

TURGUT Ü., SALAR R.

FEN EĞİTİMİNDE GÜNCEL VE YENİLİKÇİ YAKLAŞIMLAR, Prof. Dr. FATİH GÜRBÜZ, Editör, İksad publishing house, Ankara, ss.145-157, 2023

2022

2022

4. A NEW TECHNOLOGICAL TOOL FOR TEACHING PHYSICS: ARDUINO

SALAR R.

INTERNATIONAL RESEARCH IN EDUCATION SCIENCES II, Bengü, Elif, Editör, Eğitim Yayınevi, ss.65-89, 2022

2022

2022

5. YÜKSEKÖĞRETİMDE İZOMORFİZMDEN KAÇIP KALİTEYİ YAKALAMAK

SALAR R.

EĞİTİM BILIMLERI ALANINDA ULUSLARARASI ARAŞTIRMALAR XI, Prof. Dr. Suat Ünal, Editör, Eğitim Yayınevi, ss.163-173, 2022

2020

2020

6. Laser ve Uygulamaları

TURGUT Ü., SALAR R.

Bilimin Teknolojideki Uygulamaları, Prof. Dr. Hakan Şevki AYVACI, Prof. Dr. Salih ÇEPNİ, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.31-51, 2020

Desteklenen Projeler

2021 - 2021

2021 - 2021

ErzincanBilim Şenliği II

TÜBİTAK Projesi , 4007 - Bilim Şenlikleri Destekleme Programı

Altun Yalçın S.(Yürütücü), Salar R., Aslan B. E.

2018 - 2018

2018 - 2018

Elektronik Yaz Kampı

TÜBİTAK Projesi

SALAR R.

Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler

2015 - Devam Ediyor

2015 - Devam Ediyor

FEN EĞİTİMİ VE ARAŞTIRMALARI DERNEĞİ

Üye

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Ocak 2019

Ocak 2019

Hacettepe Eğitim Fakültesi Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler

Ekim 2022

Ekim 2022

Program Akran Değerlendirme Çalıştayı Sürdürülebilir Kalkınma

Çalıştay Organizasyonu

Aslan B. E., Salar R.
Erzurum, Türkiye


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 50

h-indeksi (WOS): 2