Akademik Unvanlar
-
2013 - Devam Ediyor Prof. Dr.
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
-
2008 - 2013 Doç. Dr.
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
-
2002 - 2008 Yrd. Doç. Dr.
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
-
1994 - 2002 Araştırma Görevlisi
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Yönetimsel Görevler
-
2022 - Devam Ediyor DANIŞMA VE EĞİTİM KURULU ÜYELİĞİ
Atatürk Üniversitesi, Rektörlük, Araştırma Metodolojisi Eğitim ve Uygulama Ofisi
-
2021 - Devam Ediyor BFUG Bologna İzleme Grubu Üyesi
Yükseköğretim Kurulu , Uluslararası Arası İlişkiler
-
2020 - Devam Ediyor Rektörlüğe Bağlı Komisyon Üyesi
Atatürk Üniversitesi, Rektörlük, Kalite Kurulu
-
2019 - Devam Ediyor Rektörlüğe Bağlı Komisyon Üyesi
Atatürk Üniversitesi, Dijital Dönüşüm Ve Yazılım Ofisi, Danışma Kurulu Üyesi
-
2021 - 2024 Program Değerlendirme Kurulu Başkanı
Atatürk Üniversitesi, Rektörlük, Öğrenmeyi Mükemmelleştirme ve Program Geliştirme Karar ve Koordinasyon Kurulu
-
2020 - 2024 Üniversite Yönetim Kurulu Üyesi
Atatürk Üniversitesi, Rektörlük
-
2020 - 2024 Rektör Yardımcısı
Atatürk Üniversitesi, Rektörlük
-
2016 - 2024 Senato Üyesi
Atatürk Üniversitesi
-
2021 - 2022 Yurtiçi ve Yurtdışı Sempozyum, Kongre ve Konferans Ön İnceleme Kurulu
Atatürk Üniversitesi, Rektörlük, -
-
2017 - 2020 Bilim Kurulu Üyeliği
Atatürk Üniversitesi, Rektörlük, -
-
2016 - 2020 BAP Bilimsel Komisyon Üyesi
Atatürk Üniversitesi, Rektörlük
-
2016 - 2020 Enstitü Müdürü
Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
-
2010 - 2020 Enstitü Yönetim Kurulu Üyesi
Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
-
2017 - 2019 Etik Kurul Başkanı
Atatürk Üniversitesi, Sosyal Ve Beşeri Bilimler Etik Kurulu, Eğitim Bilimleri Birim Etik Kurulu
-
2016 - 2017 Etik Kurul Üyesi
Atatürk Üniversitesi, Fen Ve Mühendislik Bilimleri Etik Kurulu
-
2015 - 2016 Mevlana Değişim Programı Kurum Koordinatörü
Atatürk Üniversitesi, Dış İlişkiler Ofisi
-
2012 - 2014 Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdür Yardımcısı
Atatürk Üniversitesi
Akademi Dışı Deneyim
-
2018 - Devam Ediyor National Representative
International Union of Pure and applied Chemistry
-
2018 - 2022 Danışma Kurulu Üyesi
Diğer Kamu Kurumu, Tübitak, ARDEP, Sosyal Ve Beşeri Bilimler Araştırma Grubu
-
2016 - 2017 Chair (IUPAC Committee on Chemistry Education)
International Union of Pure Applied Chemistry
-
2008 - 2015 Yürütme Kurulu Üyesi (Titular Member)
International Union of Pure and Applied Chemistry
-
2012 - 2014 Yönetim Kurulu Üyesi
Türkiye Kimya Derneği
Verdiği Dersler
Yönetilen Tezler
-
Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Tasarım Beceri Atölyeleri İçin Gerekli Öğretmen Yetkinlikleri Hakkındaki Görüşleri
Sözbilir M. (Danışman)
-
Kimya Öğretmenlerinin Tasarım Beceri Atölyeleri İçin Gerekli Öğretmen Yetkinlikleri Hakkındaki Görüşleri
Sözbilir M. (Danışman)
-
Öğrencilerin üniversiteye yerleşmede temel bilimleri tercihlerini etkileyen faktörler ve öğretmenlerin rolü
Sözbilir M. (Danışman)
-
İlköğretim 6. Sınıf görme engelli öğrencilere fen bilimleri dersinde yer alan “vücudumuzdaki sistemler” ünitesine ilişkin kavramların öğretimi
-
Görme yetersizliğinden etkilenen bir kaynaştırma öğrencisine canlılarda enerji konusunun öğretimi
Sözbilir M. (Danışman)
-
Ortaokul düzeyindeki görme engelli öğrencilerin fen bilimleri dersinde karşılaştıkları sorunlar
Sözbilir M. (Danışman)
-
6. sınıf görme engelli öğrencilere maddenin tanecikli yapısıyla ilgilikavramların öğretimi
-
İlköğretim 8. sınıf görme engelli öğrencilere ‘Maddenin halleri ve ısı’ ünitesiile ilgili kavramların öğretimi
-
İlköğretim 8. sınıf görme engelli öğrencilere ‘Yaşamımızdaki elektrik’ ünitesi ile ilgili kavramların öğretimi
-
Yaşam temelli probleme dayalı öğretim yönteminin termodinamik konusunun öğretimine etkisi
Sözbilir M. (Danışman)
-
Fen ve teknoloji dersi öğretim programındaki yapılandırmacılığa dayalı öğelerin öğretmenler tarafından algılanışı ve uygulaması
Sözbilir M. (Danışman)
-
İlköğretim 6-8. sınıf öğretmenlerinin ölçme-değerlendirme yaklaşımlarını kullanabilme durumları: Erzurum örneklemi
Sözbilir M. (Danışman)
-
9. sınıf kimya öğretim programındaki yapılandırmacılığa dayalı öğelerin öğretmenler tarafından algılanışı ve uygulamasına yönelik bir inceleme: Erzurum örneği
Sözbilir M. (Danışman)
-
Yaşam temelli ARCS öğretim modeli ile 9. sınıf kimya dersi “Hayatımızda Kimya” ünitesinin öğretimi
Sözbilir M. (Danışman)
Tasarladığı Dersler
Tanıtım ve Temsil Faaliyetleri
-
Begin GRADUATE Fair
Kurumsal Tanıtım, Begin GRADUATE Fair, Rusya, Moskva, 2020 - 2020