Makaleler
113
Tümü (113)
SCI-E, SSCI, AHCI (28)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (35)
ESCI (5)
Scopus (39)
TRDizin (48)
Diğer Yayınlar (36)
3. “Kimyasal Türler Arası Etkileşimler” Ünitesine Yönelik Bir Başarı Testi Geliştirme Çalışması
Turkiye Kimya Dernegi Dergisi Kısım C: Kimya Egitimi
, cilt.10, sa.2, ss.235-260, 2025 (Hakemli Dergi)
8. Görme Yetersizliğine Sahip 6. Sınıf Öğrencilere Kavram Öğretimi: İletken ve Yalıtkan Maddeler
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.24, sa.1, ss.544-562, 2024 (Hakemli Dergi)
18. Fen Eğitiminde Yeni Bir Yaklaşım Olarak Sistemsel Düşünme
Türkiye Kimya Derneği Dergisi Kısım C: Kimya Eğitimi
, cilt.6, sa.1, ss.107-132, 2021 (Hakemli Dergi)
28. Görme Yetersizliği Olan Öğrencilere Yönelik Geliştirilen Fen Etkinliklerinin Analizi: Madde ve Isı
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.8, sa.1, ss.19-32, 2020 (Hakemli Dergi)
33. Ebeveyn-Çocuk İlişkisi Konulu Makaleler: Tematikİçerik Analizi Çalışması
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.20, ss.1183-1218, 2019 (Hakemli Dergi)
37. Maddenin Halleri ve Isı Öğretim Tasarım Modelinin Değerlendirilmesi: Öğrenci ve Öğretmen Görüşleri
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.48, sa.48, ss.111-127, 2018 (Hakemli Dergi)
38. Görme Yetersizliği Olan Öğrencilere Yönelik Tasarlanan Etkinliklerin Değerlendirilmesi: Isı Alışverişi ve Sıcaklık Değişimi
Erzincan Üniversitesi Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.20, sa.1, ss.121-139, 2018 (Hakemli Dergi)
52. 8 sınıfta görme yetersizliği olan öğrencilere yaşamımızdaki elektrik ünitesinin öğretimi Nasıl ışık saçar Nasıl ısınır etkinliği
Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi
, cilt.4, ss.76-93, 2016 (Hakemli Dergi)
55. 8 Sınıf Görme Engelli Öğrencilere Yaşamımızdaki Elektrik Ünitesinin Öğretimi Mıknatıs Yapalım Etkinliği
Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.11, ss.202-223, 2016 (Hakemli Dergi)
59. Yeti yitimi modellerinin tarihsel süreci
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.16, ss.183-197, 2016 (Hakemli Dergi)
60. Turkish Science Teachers' Use of Educational Research and Resources
EURASIA JOURNAL OF MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY EDUCATION
, cilt.11, sa.6, ss.1231-1248, 2015 (SSCI)
61. Ailelerin görme yetersizliği olan çocuklarına yönelik gelecek kaygıları
Ege Eğitim Dergisi
, cilt.16, ss.142-164, 2015 (Hakemli Dergi)
62. Görme yetersizliği olan öğrencilere yönelik fen eğitimi araştırmalarında eğilimler
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.15, ss.218-241, 2015 (Hakemli Dergi)
82. Inquiry based teaching in Turkey A content analysis of research reports
International Journal of Environmental & Science Education
, cilt.7, sa.4, ss.599-617, 2012 (Hakemli Dergi)
84. Yaşam temelli ARCS öğretim modeliyle 9 sınıf kimya dersi Hayatımızda Kimya ünitesinin öğretimi
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.30, ss.29-62, 2011 (Hakemli Dergi)
86. Prospective chemistry teachers conceptions of chemical thermodynamics and kinetics
Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education
, cilt.6, sa.2, ss.111-122, 2010 (Hakemli Dergi)
88. Sınıf öğretmenliği öğrencilerin mumun yanmasıyla ilgili anlayışları
Erzincan Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi
, cilt.2, ss.73-88, 2009 (Hakemli Dergi)
100. Öğrenci Gözüyle Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Derslerinde Kullandıkları Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Milli Eğitim Dergisi
, cilt.172, ss.276-286, 2006 (Hakemli Dergi)
101. Düzensizlik ve mikro haller Entropi
Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.0, ss.577-589, 2005 (Hakemli Dergi)
102. Öğrencilerin kimyanın günlük yaşamdaki uygulamalarına yönelik bilgi düzeylerinin belirlenmesi üzerine bir çalışma
Çukurova Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.2, ss.94-103, 2005 (Hakemli Dergi)
103. The adsorption kinetics of Cethyltrimethylammonium Bromide (CTAB) onto powdered active carbon
ADSORPTION-JOURNAL OF THE INTERNATIONAL ADSORPTION SOCIETY
, cilt.10, sa.4, ss.339-348, 2004 (SCI-Expanded)
105. Students ideas and misunderstandings of enthalpy and spontaneity a review of selected researches
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.0, ss.155-159, 2004 (Hakemli Dergi)
107. A review of selected literature on students misconceptions of heat and temperature
Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi
, cilt.20, ss.25-41, 2003 (Hakemli Dergi)
108. Kimya öğretmen adaylarının kovalent bağ ve molekül yapıları ile ilgili kavram yanılgıları
Çukurova Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.2, ss.66-72, 2003 (Hakemli Dergi)
112. Students ideas and misunderstandings of the particulate nature of matter A review of selected literature
Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.10, ss.345-350, 2002 (Hakemli Dergi)
113. İlköğretim fen öğretiminde demonstrasyonlar ve öğrencilerin soru yazma tekniğinden yararlanma üzerine bir çalışma
Çukurova Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.2, sa.23, ss.26-32, 2002 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
166
21. 3B Materyal Tasarımı İle Kimyasal Somutlaştırma: Atom Ve Molekül Modelleri Tasarımı Örneği
8. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 06 Eylül 2023, (Özet Bildiri)
22. How Has Science Education Research Evolved In The Last Two Decades?
15th Conference on European Science Education Research Association (ESERA 2023), Nevşehir, Türkiye, 28 Ağustos - 01 Eylül 2023, (Özet Bildiri)
23. Kimya Eğitiminde Artırılmış Gerçeklik Teknolojisi ile Materyal Tasarımı
15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Kars, Türkiye, 27 - 30 Ağustos 2023, (Özet Bildiri)
24. Teaching strong interactions with 3D technologies
The 52th IUPAC World Chemistry Congress, Hague (DenHaag), Hollanda, 20 - 25 Ağustos 2023, (Özet Bildiri)
25. Teaching weak interactions with augmented realty
19th Asian Chemical Congress (19ACC), İstanbul, Türkiye, 9 - 14 Temmuz 2023, (Özet Bildiri)
26. Kimyasal Türler Arası Etkileşimler Konusu ile İlgili Başarı Testi Geliştirme
4. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi (FMGTEK 2023), Bursa, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2023, (Özet Bildiri)
27. Sekizinci sınıf öğrencilerine DNA ve genetik kod konusunun 3B materyaller ile öğretimi
4. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi (FMGTEK 2023), Bursa, Türkiye, 18 Mayıs 2023, (Özet Bildiri)
28. Özel eğitim dersinin öğretmen adaylarının yetersizlikten etkilenen kişilere yönelik tutumları üzerine etkisini belirleme
13. Uluslararası Sosyal Beşeri ve Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 1 - 03 Aralık 2022, ss.504-513, (Tam Metin Bildiri)
31. Teaching Chemistry during Covid-19 Lockdowns
4th International Seminar on Chemical Education, Yogyakarta, Endonezya, 15 Eylül 2021, ss.2, (Özet Bildiri)
41. How to Make Science Accessible to Students with Visual Impairments?
Science and Science Education International Seminar, Yogyakarta, Endonezya, 27 - 28 Eylül 2019, ss.5, (Özet Bildiri)
43. Görme Yetersizliği Olan Öğrencilere Dokunsal ve İşitsel Materyallerle Kavram Öğretimi- Isı yalıtımı
6. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, (Özet Bildiri)
44. Görme yetersizliği yaşayan 6. Sınıf öğrencilerine insanlarda eşeyli üreme ve hayat döngüsü konusunun öğretimi
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
46. Teaching thermodynamics through context-problem based learning (C-PBL)
23rd International Conference on Chemical Education (ICCE), Toronto, Kanada, 13 - 18 Temmuz 2014, (Özet Bildiri)
47. 6. sınıf görme engelli öğrencilere ”kurbağalarda ve kelebeklerde başkalaşım” konusunun öğretimine yönelik materyal tasarımı
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES-UBEK), Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.3537-3539, (Özet Bildiri)
48. 6. sınıf görme engelli öğrencilere ”çiçekli bitkilerde eşeyli üreme” konusunun öğretimi
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES-UBEK), Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, cilt.3540, (Özet Bildiri)
49. How to teach practical works in science to visually impaired students?
Malta VIII Frontiers of Science: Research and Education in the Middle East, Vanetta, Malta, 10 - 15 Aralık 2017, ss.87, (Özet Bildiri)
50. Making science accessible: How to teach chemistry to visually impaired students?
3rd African Conference on Research in Chemistry Education, Setif, Cezayir, 8 - 11 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
51. An instructional design model for teaching science concepts to visually impaired students
46th IUPAC World Chemistry Congress, Sao-Paulo, Brezilya, 9 - 14 Temmuz 2017, (Özet Bildiri)
52. An instructional design to teach concepts regarding phases of matter to visually impaired students
th Eurovariety (European Variety in University Chemistry Education), Belgrade, Sırbistan Ve Karadağ, 28 - 30 Haziran 2017, ss.46, (Özet Bildiri)
53. Principles of development of a chemistry unit to visually impaired students
th Eurovariety (European Variety in University Chemistry Education), Belgrade, Sırbistan Ve Karadağ, 28 - 30 Haziran 2017, ss.54, (Özet Bildiri)
54. Görme engelli öğrenciler için “çiçekli bitkilerde hayat döngüsü” konusunun öğretimine yönelik bir materyal tasarımı
IVth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.1340-1342, (Özet Bildiri)
55. ’Yalıtım ve yalıtım malzemeleri’ konusuna yönelik hazırlanan öğretim tasarımının görme engelli öğrencilerin akademik başarısına etkisi
IV International EurasianEducational Research Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.1343-1344, (Özet Bildiri)
56. Görme yetersizliğinden etkilenen öğrencilere kavram öğretimine yönelik bir etkinlik tasarımı ve etkinliğin başarıya etkisi: Isı iletkeni ve ısı yalıtkanı
16th International Primary Teacher Education Symposium, Girne, Kıbrıs (Kktc), 8 - 11 Mayıs 2017, ss.239-240, (Özet Bildiri)
61. IMPACT OF CONTEXT-BASED CHEMISTRY TEACHING ON ACADEMIC ACHIEVEMENT AND AFFECTIVE DOMAINS
5th International Conference on Education in Pakistan, Lahore, Pakistan, 24 - 26 Mart 2017, ss.3, (Özet Bildiri)
62. Pros and cons of the Turkish Education System with the perspective of prospective science teachers
ICASE World Science and Technology Education Conference (ICASE 2016), Antalya, Türkiye, 1 - 05 Kasım 2016, ss.38, (Özet Bildiri)
63. Görme engellilere dokunsal ve işitsel materyallerle fen kavramlarının öğretimi
26. Ulusal Özel Eğitimi Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016, ss.83, (Özet Bildiri)
64. Görme yetersizliği olan öğrencilere ‘yalıtım ve yalıtım malzemeleri’ kavramının öğretimine yönelik bir etkinlik tasarımı
26. Ulusal Özel Eğitimi Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016, ss.182, (Özet Bildiri)
65. Developing material for effective learning the concept of particulate nature of matter to visually impaired students
International Conference Effective Leadership and Management in Inclusive Schools: Teacher Training and Vocational Education, Arts and Sports (ELMIS 2016: TT and VAS), Konya, Türkiye, 12 - 15 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
66. A study of needs analysis towards effective science instruction for 6th grade visually impaired students
International Conference Effective Leadership and Management in Inclusive Schools: Teacher Training and Vocational Education, Arts and Sports (ELMIS 2016: TT and VAS), Konya, Türkiye, 12 - 15 Mayıs 2016, ss.40, (Özet Bildiri)
67. An activity for teaching thermometer concept to visually impaired students
International Conference Effective Leadership and Management in Inclusive Schools: Teacher Training and Vocational Education, Arts and Sports (ELMIS 2016: TT and VAS), Konya, Türkiye, 12 - 15 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
69. Görme Engelli 6 Sınıf Öğrencilerinin Fen Öğretimine Yönelik İhtiyaçlarının Kapsamlı Bir Analizi
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.1, (Özet Bildiri)
70. 6 Sınıf Görme Engelli Öğrenciler İçin Eşeysiz Üreme Konusunun Öğretimine Yönelik Materyal Tasarımı
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.1, (Özet Bildiri)
71. 6. sınıf görme engelli öğrencilere “ısı iletkeni” ve “ısı yalıtkanı” kavramlarının öğretimine yönelik etkinlik ve materyal geliştirme
12.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.29, (Özet Bildiri)
72. 8. sınıf görme engelli öğrencilere etkinlik tabanlı öğretim: ‘elektrik motoru yapalım’ etkinliği
12.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.28, (Özet Bildiri)
73. Biology and Chemistry Preservice Teachers Opinions towards the Nature of Science NOS
ECRICE 2016- European Conference on Research in Chemical Education, Barcelona, İspanya, 7 - 10 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
74. An instructional design for teaching particulate nature of matter to visually impaired students
13rd European Conference on Research in Chemical Education (13rd ECRICE), Barcelona, İspanya, 7 - 10 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
75. An Activity for Teaching Heat Concept to Visually ImpairedStudents
13rd European Conference on Research in Chemical Education (13rd ECRICE), Barcelona, İspanya, 7 - 10 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
76. A comparative study on presentation of Le Châtelier s Principle LCP in high school chemistry textbooks in Spain and Turkey
13rd European Conference on Research in Chemical Education (13rd ECRICE), Barcelona, İspanya, 7 - 10 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
77. A research based design for teaching phases of matter and heat to visually impaired students
24th International Conference on Chemistry Education (ICCE), Kuching, Malezya, 15 - 20 Ağustos 2016, ss.30, (Özet Bildiri)
78. An activity for teaching thermal insulation concept to visually impaired students
24th International Conference on Chemistry Education (ICCE), Kuching, Malezya, 15 - 20 Ağustos 2016, ss.85-86, (Özet Bildiri)
79. Öğretim elemanlarının bilimsel araştırmaya yönelik anlayışları Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi örneği
3rd International Eurasian Educational Research Congress, Muğla, Türkiye, 30 Mayıs - 03 Haziran 2016, ss.1846-1847, (Özet Bildiri)
80. Görme engelli öğrenciler için hayvanlarda eşeyli üreme konusunun öğretimine yönelik örnek bir materyal tasarımı
I. Ulusal Biyoloji Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 27 - 28 Mayıs 2016, ss.100-101, (Özet Bildiri)
81. Görme engelli ortaokul öğrencilerinin bitki ve hayvanlarda üreme, büyüme ve gelişme ünitesine yönelik ihtiyaçları
I. Ulusal Biyoloji Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 27 - 28 Mayıs 2016, ss.98-99, (Özet Bildiri)
82. Praxis of practical work in science with visually impaired students
23rd Symposium on Chemistry and Science Education, Dortmund, Almanya, 26 - 28 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
83. Ortaokul 6 Sınıf Görme Engelli Öğrencilere Etkili Fen Öğretimine Yönelik İhtiyaç Analizi Çalışması
ELMIS 2016 Uluslararası Özel Eğitim Kongresi, Konya, Türkiye, 12 - 15 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
85. Ortaöğretim kimya dersi öğretim programı kazanımlarının yenilenmiş Bloom taksonomisine göre analizi ve değerlendirilmesi
4. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Balıkesir, Türkiye, 7 - 10 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
88. Understanding and using curricula for effective teaching
BioLive/ChemEd 2015, Wellington, Yeni Zelanda, 5 - 08 Temmuz 2015, (Özet Bildiri)
89. Understanding and using curricula for effective teaching (workshop)
iSER World Conference, Nevşehir, Türkiye, 29 Ocak - 02 Kasım 2014, ss.1, (Özet Bildiri)
92. Türkiye de Biyoloji Eğitimi Alanında Yapilan Araştırmalara Yönelik Bir İçerik Analizi Çalışması
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014
93. Görme engelli çocuğa sahip ailelerin çocuklarına yönelik gelecek kaygıları.
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.541, (Özet Bildiri)
94. Türkiye’de biyoloji eğitimi alanında yapılan araştırmalara yönelik bir içerik analizi çalışması.
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.354-355, (Özet Bildiri)
95. Görme engellilerin fen kavramlarını öğrenme güçlükleri.
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.540, (Özet Bildiri)
96. Görme engelli bireylerin bilimsel okuryazarlıkları hakkında akademisyen görüşleri
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.544, (Özet Bildiri)
97. Türkiye’de kimya eğitimi araştırmalarının gelişimi ve uluslararası çalışmalar ile karşılaştırılması.
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.360, (Özet Bildiri)
98. Ortaokul düzeyindeki görme engelli öğrencilerin okuldaki öğrenim sürecinde karşılaştıkları sorunlar
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.542-543, (Özet Bildiri)
99. 1997-2012 yılları arasında dünyadaki biyoloji eğitimi araştırma trendleri: Seçilmiş dergilerin içerik analizi.
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.358-359, (Özet Bildiri)
100. Türkiye ve dünyada görme engellilere yönelik yapılan araştırmaların içerik analizi.
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.356-357, (Özet Bildiri)
101. Trends and issues in chemistry education research paper published internationally
23rd International Conference on Chemical Education (ICCE), Toronto, Kanada, 13 - 18 Temmuz 2014, (Özet Bildiri)
102. Turkish Prospective Chemistry Teachers’xx Misconceptions of Entropy
The World Conference on New Trends in Science Education (WCNTSE), Kuşadası, Türkiye, 19 - 23 Eylül 2013, (Özet Bildiri)
103. Sorgulamaya dayalı öğrenme (SDÖ) yöntemine uygun hazırlanan laboratuar etkinliği hakkında öğrenci görüşleri.
III. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2013, (Özet Bildiri)
104. 2007 yılı 9.sınıf kimya öğretim programındaki yapılandırmacılığa dayalı öğelerin öğretmenler tarafından algılanışı ve uygulanışı.
III. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2013, (Özet Bildiri)
105. Sorgulamaya dayalı öğretime uygun düzenlenmiş laboratuar deneyi.
III. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2013, (Özet Bildiri)
106. An investigation of chemistry teachers’ perceptions and implementation of constructivist principles in 9th grade chemistry curriculum in Turkey
44th IUPAC World Chemistry Congress, İstanbul, Türkiye, 11 - 16 Ağustos 2013, ss.496, (Özet Bildiri)
107. Artvin Çoruh Üniversitesinin Artvin’e etkileri ve şehrin üniversiteyi algılayışı.
Eğitim Odağında Artvin Sempozyumu, Artvin, Türkiye, 31 Mayıs - 02 Haziran 2012, ss.225-254, (Tam Metin Bildiri)
108. The comparison of chemistry biology and physics preservice teachers conceptions of dissolving in everyday life
Icce-ecrice 2012, 22nd International Conference On Chemistry Education – 11th European Conference On Research In Chemical Education, Roma, İtalya, 15 - 20 Temmuz 2012
109. Inquiry based teaching in Turkey: A content analysis research reports
22nd International Conference on Chemical Education 11th European Conference on Research in Chemical Education (ICCECRICE), Roma, İtalya, 15 - 20 Temmuz 2012, ss.160, (Özet Bildiri)
110. Teachers’ perceptions of constructivist principles in the renewed chemistry curriculum in Turkey
22nd International Conference on Chemical Education 11th European Conference on Research in Chemical Education (ICCECRICE), Roma, İtalya, 15 - 20 Temmuz 2012, ss.135, (Özet Bildiri)
111. Kimya öğretim programındaki yapılandırmacılığa dayalı bazı öğelerin öğretmenler tarafından uygulamaya yansıtılabilme düzeylerinin tespit edilmesi: Erzurum örneği.
X. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, ss.315-316, (Özet Bildiri)
112. Türkiye’de sorgulamaya dayalı öğrenme yöntemi ile ilgili çalışmalara yönelik bir içerik analizi.
X. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, ss.201, (Özet Bildiri)
113. Fen ve teknoloji dersi öğretim programındaki yapılandırmacı anlayışa dayalı bazı öğelerin öğretmenler tarafından uygulanabilme düzeyinin belirlenmesi.
X. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, ss.602-603, (Özet Bildiri)
114. Kimya öğretim programında yer alan yapılandırmacılığa dayalı bazı öğelerin öğretmenler tarafından algılanma düzeylerinin tespit edilmesi: Erzurum örneği
X. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, ss.317, (Özet Bildiri)
115. İlköğretim 6-8. Sınıf branş öğretmenlerinin alternatif ölçme-değerlendirme yaklaşımlarını kullanabilme durumları: Erzurum örneklemi.
X. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, ss.236, (Özet Bildiri)
116. Rise of chemistry education research in Turkey: What are the challenges?
IUPAC 43rd World Chemistry Congress, San Juan, Arjantin, 30 Temmuz - 05 Ağustos 2011, ss.252-253, (Özet Bildiri)
117. Students’ views of context-based ARCS instruction model in high school chemistry
IUPAC 43rd World Chemistry Congress, San Juan, Arjantin, 30 Temmuz - 05 Ağustos 2011, ss.382, (Özet Bildiri)
118. Türkiye ve Almanya ortaöğretim kimya dersi öğretim programının genel yapısı.
II. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Erzurum, Türkiye, 5 Temmuz - 08 Kasım 2011, ss.29, (Özet Bildiri)
119. Dünyada ve Türkiye’de kimya eğitimi araştırmalarının durumu.
II. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Erzurum, Türkiye, 5 - 08 Temmuz 2011, ss.92, (Özet Bildiri)
120. Öğretim Materyalleri Motivasyon Anketinin Türkçeye uyarlanması: Güvenirlik ve geçerlik çalışması.
II. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Erzurum, Türkiye, 5 - 08 Temmuz 2011, ss.117, (Özet Bildiri)
121. Yaşam temelli yaklaşıma yönelik öğretim üyelerinin görüşleri: Erzurum örneği.
II. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Erzurum, Türkiye, 05 Temmuz 2011, ss.131, (Özet Bildiri)
122. Yaşam temelli ARCS öğretim modeliyle 9. sınıf kimya öğretim programında yer alan “Hayatımızda Kimya” ünitesinin öğretimi.
II. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Erzurum, Türkiye, 5 - 08 Temmuz 2011, ss.13, (Özet Bildiri)
123. Yusufeli’de görev yapan öğretmenlerin mesleki doyum ve tükenmişlik düzeylerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi
Geçmişten Geleceğe Yusufeli Sempozyumu, Artvin, Türkiye, 10 - 12 Haziran 2010, ss.129-135, (Tam Metin Bildiri)
124. Yusufeli’de öğrencilerin okula karşı tutumları.
Geçmişten Geleceğe Yusufeli Sempozyumu, Artvin, Türkiye, 10 - 12 Haziran 2010, ss.113-127, (Tam Metin Bildiri)
125. Fen ve Teknoloji öğretmenlerinin eğitim araştırmalarını takip etme, anlama, uygulamaya yansıtma durumları ve tutumlarının incelenmesi.
9. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, ss.60, (Özet Bildiri)
126. Yaşam Temelli ARCS Öğretim Modelinin öğrencilerin başarı, motivasyon ve tutumları üzerine etkisi.
9. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, ss.43, (Özet Bildiri)
127. Türk fen eğitimi araştırmalarında genel eğilimler: Bir içerik analizi çalışması.
9. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, ss.123, (Özet Bildiri)
128. Ülkemizde matematik eğitimi araştırmaları bir içerik analizi çalışması
9. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, ss.123, (Özet Bildiri)
129. Ülkemizde eğitim bilimleri alanındaki araştırmalar: bir içerik analizi çalışması.
9. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, ss.124, (Özet Bildiri)
130. Dünyada ve Türkiye’de kimya eğitimi araştırmalarında genel eğilimler.
9. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, ss.123, (Özet Bildiri)
131. Kimya öğretiminde harmanlanmış bir öğretim aracı olarak Moodle kullanımı.
19. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 16 - 18 Eylül 2010, ss.273-274, (Özet Bildiri)
132. Eğitim araştırmalarına karşı tutum ölçeğinin geliştirilmesi: geçerlik ve güvenirlik çalışması.
19. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 16 - 18 Eylül 2010, ss.261-262, (Özet Bildiri)
133. Utilization of blended learning in chemistry teaching at secondary school
21st International Conference on Chemical Education, Taipei, Tayvan, 8 - 13 Ağustos 2010, (Özet Bildiri)
134. The effect of 3D materials about orbitals and atomic structure on students’ achievements
21st International Conference on Chemical Education, Taipei, Tayvan, 8 - 13 Ağustos 2010, (Özet Bildiri)
135. A study on identification of science teachers’ level of following, understanding and use of educational research
10th European Conference on Research in Chemistry Education, Krakow, Polonya, 4 - 07 Temmuz 2010, (Özet Bildiri)
136. The effect of “Context-based ARCS Model” on secondary school students’ success, motivation and attitudes towards chemistry
10th European Conference on Research in Chemistry Education, Krakow, Polonya, 4 - 07 Temmuz 2010, (Özet Bildiri)
137. The effect of cooperative and individual learning activities based on conceptual change approach on students’ understanding of diffusion and osmosis
European Science Education Research Association Conference (ESERA 2009), İstanbul, Türkiye, 31 Ağustos - 04 Eylül 2009, (Özet Bildiri)
138. ARCS motivasyon modeline dayalı bilgisayar destekli yaşam temelli kimya öğretimi modeli tasarımı.
8. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 - 29 Ağustos 2008, ss.220, (Özet Bildiri)
139. Development of chemistry education research in Turkey: A comparison of chemistry education research papers published in Turkey with internationally published papers
20th International Conference on Chemical Education, MAURİTUS, 3 - 08 Ağustos 2008, (Özet Bildiri)
140. A model for computer supported context-based chemistry teaching based on ARCS motivation model
9th European Conference on Research in Chemistry Education, İstanbul, Türkiye, 6 - 09 Temmuz 2008, (Özet Bildiri)
141. Teaching environmental problems caused by stubble fires, ozone layer depletion and vehicles through problem-based learning
9th European Conference on Research in Chemistry Education, İstanbul, Türkiye, 6 - 09 Temmuz 2008, (Özet Bildiri)
142. Kimya eğitiminde içeriğe/bağlama dayalı (context-based) öğretim yaklaşımı ve dünyadaki uygulamaları.
1. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2007, (Özet Bildiri)
143. Üniversite öğrencilerinin genel kimya konularını kavramsal öğrenme düzeyleri.
1. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2007, (Özet Bildiri)
144. Araştırma yaklaşımlarındaki paradigmatik dönüşümler ve bunların kimya eğitimi araştırmalarına yansımaları.
1. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2007, (Özet Bildiri)
145. Dünyada ve Türkiye’de fen eğitimi araştırmalarının genel eğilimi.
7. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 7 - 09 Eylül 2006, ss.120, (Özet Bildiri)
146. Öğretmen adaylarının bazı elektrokimya kavramları hakkındaki görüşleri.
7. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 7 - 09 Eylül 2006, ss.458, (Özet Bildiri)
147. Üniversite öğrencilerinin atmosfer basıncıyla ilgili anlayışları.
7. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 7 - 09 Eylül 2006, ss.462, (Özet Bildiri)
148. Probleme dayalı öğrenme yaklaşımının gaz kavramlarının öğrenilmesi üzerine etkisi.
7. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 7 - 09 Eylül 2006, ss.201, (Özet Bildiri)
149. Dünyada ve Türkiye’de kimya eğitimi araştırmalarının dünü, bugünü, yarını.
XX. Ulusal Kimya Kongresi, Kayseri, Türkiye, 4 - 08 Eylül 2006, (Özet Bildiri)
150. Öğrenci gözüyle fen bilgisi öğretmenlerinin derslerde oluşturmacılığa dayalı öğretim yöntemlerini ne kadar kullandıklarına yönelik bir araştırma.
6. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 9 - 11 Eylül 2004, ss.89, (Özet Bildiri)
151. A Study on The Effects of Problem-Based Learning (PBL) Approach on Teaching Gases
18th International Conference on Chemical Education, İstanbul, Türkiye, 3 - 08 Ağustos 2004, ss.169, (Özet Bildiri)
152. The prospective teachers’ views of the nature of science and effectiveness of ‘science, technology and society’ course on these views
7th Conference of Earlie’s JURE (Research from Theory to Practice), İstanbul, Türkiye, 5 - 09 Temmuz 2004, ss.38, (Özet Bildiri)
153. Probleme dayalı öğrenme: teorik temelleri.
XVIII. Ulusal Kimya Kongresi, Kars, Türkiye, 5 - 09 Temmuz 2004, ss.724, (Özet Bildiri)
154. What makes physical chemistry difficult? Undergraduates’ and lecturers’ views
ASE Annual Meeting 2003, Birmingham, Birleşik Krallık, 3 - 05 Ocak 2003, ss.87, (Özet Bildiri)
155. Entropi nedir? Ne değildir?
5. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 16 - 18 Eylül 2002, ss.185, (Özet Bildiri)
156. A Study of Turkish tertiary chemistry students’ misunderstandings of entropy
Variety in Chemistry Teaching 2002, Keele, Birleşik Krallık, 9 - 10 Eylül 2002, ss.36, (Özet Bildiri)
157. Teaching entropy by using ‘problem-based teaching’ strategy
Variety in Chemistry Teaching 2002, Keele, Birleşik Krallık, 9 - 10 Eylül 2002, ss.28, (Özet Bildiri)
158. Toz aktif karbon üzerine katyonik bir yüzey aktif maddenin adsorpsiyon termodinamiğinin ve mekanizmasının incelenmesi.
XV. Ulusal Kimya Kongresi, İstanbul, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2001, (Özet Bildiri)
159. Öğrencilerin fizikokimyayı anlamada karşılaştıkları zorluklar ve çözüm yolları hakkında öğrenci ve öğretici görüşleri üzerine bir çalışma.
XV. Ulusal Kimya Kongresi, İstanbul, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2001, (Özet Bildiri)
160. Entropy düzensizliğin ölçüsü müdür?
XV. Ulusal Kimya Kongresi, İstanbul, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2001, (Özet Bildiri)
161. Toz Aktif Karbon Üzerine Katyonik Bir Yüzey Aktif Maddenin Adsorpsiyon Termodinamiğinin ve Mekanizmasının İncelenmesi
15. Ulusal Kimya Kongresi, İstanbul, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2001, ss.102-104, (Tam Metin Bildiri)
162. Chemistry undergraduates’ misunderstandings of Gibbs (free) energy
Variety in Chemistry Teaching Annual Conference 2000, Lancaster, Birleşik Krallık, 4 - 05 Eylül 2000, ss.48, (Özet Bildiri)
163. Chemistry undergraduates’ understandings and misunderstandings of internal energy
Variety in Chemistry Teaching Annual Conference 1999, Edinburgh, Saint Helena, 6 - 07 Eylül 1999, ss.23, (Özet Bildiri)
164. Aktif karbon-su arayüzeyinde katyonik bir yüzey aktif maddenin adsorpsiyon mekanizması,
XII. Ulusal Kimya Kongresi, Edirne, Türkiye, 7 - 11 Eylül 1998, ss.265, (Özet Bildiri)
165. Aglomerasyon Prosesinin Etkinliğinin Arayüzey Özelikleriyle İlişkisi
Xl. Kimya Kongresi, Van, Türkiye, 16 - 20 Haziran 1997, ss.16-18, (Tam Metin Bildiri)
166. Etkili bir Kimya Öğretmenin Metodları
II. Ulusal Eğitim Sempozyomu, İstanbul, Türkiye, 18 - 20 Eylül 1996, ss.18-20, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
37
1. Karma Yöntem Araştırmalarına Giriş (4. Baskı)
Pegem Akademi, Ankara, 2025
6. Karma Yöntem Araştırmalarına Giriş (2. Baskı)
Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2019
8. Görme engelliler için fen eğitimi.
Çağdaş yaklaşımlarla destekli fen öğretimi, Hüseyin Artun Sevgi Aydın-Günbatar, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.49-63, 2019
9. Görme engelliler için fen eğitimi
Çağdaş yaklaşımlarla destekli fen öğretimi, , Editör, Hüseyin Artun , Sevgi Aydın-Günbatar, Ankara, ss.49-63, 2019
11. Karma Yöntem Araştırmalarına Girişi
Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2017
12. Görme yetersizliği olan bireylere fen öğretimi
Fen bilimleri öğretiminde yeni yaklaşımlar, ERGUN MUSTAFA, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, Ankara, ss.35-66, 2017
13. Herkes için bilim: Görme engelli öğrenciler için örnek uygulamalar
Her yönüyle bilim merkezleri: Bilim merkezlerine dair kavramsal bir okuma, Güney Ali, Editör, Çizgi Kitabevi, Konya, ss.291-304, 2017
14. Kimya ve kimya eğitiminin ülkemizde gelişimi
Kimya öğretimi: Öğretmen eğitimcileri, öğretmenler ve öğretmen adayları için iyi uygulama örnekleri (2. Baskı), Ayas, Alipaşa Sözbilir, Mustafa, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.1-12, 2017
15. Kimyada yaşam (bağlam) temelli öğretim uygulamaları
Kimya öğretimi: Öğretmen eğitimcileri, öğretmenler ve öğretmen adayları için iyi uygulama örnekleri (2. Baskı), Ayas Alipaşa, Sözbilir Mustafa, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.419-454, 2017
16. Kimya öğretiminde probleme dayalı öğretim uygulamaları
Kimya öğretimi: Öğretmen eğitimcileri, öğretmenler ve öğretmen adayları için iyi uygulama örnekleri (2. Baskı), Ayas Alipaşa, Sözbilir Mustafa, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.365-388, 2017
17. Engelsiz STEM eğitimi
Kuramdan uygulamaya STEM eğitimi, Çepni Salih, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.511-539, 2017
21. Görüşme ve gözlem tekniği
Araştırma yöntem ve teknikleri II, Karaman Selçuk, Editör, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, Erzurum, 2016
22. Durum çalışması
Araştırma yöntem ve teknikleri II, Karaman Selçuk, Editör, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, Erzurum, 2016
23. Nitel araştırma desenleri
Araştırma yöntem ve teknikleri II, Karaman Selçuk, Editör, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, Erzurum, 2016
24. Nedensel karşılaştırma araştırma yöntemi
Kuramdan uygulamaya eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri 3 Baskı, Mustafa Metin, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.115-135, 2016
27. Kimya ve kimya eğitiminin ülkemizde gelişimi
Kimya öğretimi Öğretmen eğitimcileri öğretmenler ve öğretmen adayları için iyi uygulama örnekleri, Alipaşa AYAS & Mustafa SÖZBİLİR, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.1-12, 2015
28. Kimyada yaşam (bağlam) temelli öğretim uygulamaları
Kimya öğretimi Öğretmen eğitimcileri öğretmenler ve öğretmen adayları için iyi uygulama örnekleri, AlipaşaAYAS & Mustafa SÖZBİLİR, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.213-246, 2015
29. Kimya öğretiminde probleme dayalı öğretim uygulamaları
Kimya öğretimi Öğretmen eğitimcileri öğretmenler ve öğretmen adayları için iyi uygulama örnekleri, Alipaşa AYAS & Mustafa SÖZBİLİR, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.171-193, 2015
32. Okulöncesi eğitim kurumlarında fen ve doğa etkinlikleri–II
Okulöncesi eğitim kurumlarında program geliştirme, Kıncal, R.Y., Editör, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, Erzurum, ss.1-29, 2014
33. Okulöncesi eğitim kurumlarında fen ve doğa etkinlikleri–I
Okulöncesi eğitim kurumlarında program geliştirme, Remzi Yavaş KINCAL, Editör, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, Erzurum, ss.1-29, 2014
34. Türkiye’de kimya eğitimi araştırmalarının durumu ve eğilimler
Türkiye de Kimya Eğitimi, Mustafa SÖZBİLİR, Editör, Türkiye Kimya Derneği Yayın No:22, İstanbul, ss.175-204, 2013
35. 2011 Uluslararası kimya yılı ve IUPAC
Türkiye de Kimya Eğitimi, Mustafa SÖZBİLİR, Editör, Türkiye Kimya Derneği Yayın no: 22, İstanbul, ss.1-9, 2013
37. Fen eğitiminde son otuz yıldaki uluslar arası değişmeler: Dünyada çalışmalar nereye gidiyor? Türkiye bu çalışmaların neresinde?
Fen ve Teknoloji Öğretimi, Mehmet BAHAR, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.417-432, 2006
Bilirkişi Raporları
1
Metrikler
Yayın (WoS)
35
Yayın (Scopus)
39
Atıf (WoS)
581
H-İndeks (WoS)
13
Atıf (Scopus)
802
H-İndeks (Scopus)
14
Atıf (Scholar)
8061
H-İndeks (Scholar)
38
Atıf (TrDizin)
59
H-İndeks (TrDizin)
4
Atıf (Sobiad)
713
H-İndeks (Sobiad)
14
Atıf (Diğer Toplam)
106
Proje
31
Tez Danışmanlığı
15