Yayınlar & Eserler

Makaleler 113
Tümü (113)
SCI-E, SSCI, AHCI (28)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (35)
ESCI (5)
Scopus (39)
TRDizin (48)
Diğer Yayınlar (36)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler 166

1. Common Themes and Trends in Chemistry Education Research (CER): A Bibliometric Study based last 50 Years

MSCEIS-IWALS International Joint Conference 2025, Bandung, Endonezya, 7 - 08 Kasım 2025, ss.47, (Özet Bildiri) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2. Kimya eğitimi araştırmalarında yaygın konular ve güncel eğilimler [Davetli Konuşma]

9. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Artvin, Türkiye, 9 - 11 Ekim 2025, (Yayınlanmadı) Sürdürülebilir Kalkınma

3. Kimya Eğitiminde 3B Yazıcılar: Bibliometrik Analiz

9. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi (UKEK-2025), Artvin, Türkiye, 9 - 11 Ekim 2025, (Özet Bildiri)

4. Görme Engellilere Kimya Öğretimi Araştırmalarına Yönelik Bibliometrik Analiz

9. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi (UKEK-2025), Artvin, Türkiye, 9 - 11 Ekim 2025, (Özet Bildiri)

5. Artificial intelligence (AI) in chemistry education: A bibliometric and content analysis of papers published.

11th European Variety in University Chemistry Education Conference, Krakow, Polonya, 2 - 04 Temmuz 2025, ss.166, (Özet Bildiri) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

6. How to make chemistry inclusive for blind or low vision (BLV) students: Examples from different chemistry topics

50th IUPAC World Chemistry Congress (50WCC), Kuala-Lumpur, Malezya, 14 - 19 Temmuz 2025, ss.1112, (Özet Bildiri) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

7. Turkish translation of multi-language dictionary of terms in chemistry education

50th IUPAC World Chemistry Congress (50WCC), Kuala-Lumpur, Malezya, 14 - 19 Temmuz 2025, ss.916, (Özet Bildiri) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

8. Workshop: How to publish in Chemistry Teacher International

50th IUPAC World Chemistry Congress (50WCC), Kuala-Lumpur, Malezya, 14 - 19 Temmuz 2025, ss.917, (Özet Bildiri) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

9. Development of chemistry education research (CER) as a field of inquiry and current status of CER in the world

20th Asian Chemical Congress (ASIACHEM 2025), Bangkok, Tayland, 23 - 26 Haziran 2025, ss.62, (Özet Bildiri) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

10. How has STEM education research developed in the last two decades?

The Samudra International Conference on Mathematics and Science Education (3rd SIC 2024), Banda Aceh, Endonezya, 12 - 13 Kasım 2024, (Yayınlanmadı) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

11. To do or not to do practical activities: Turkish chemistry teachers’ experiences and views on practical activities and green chemistry reported on IUPAC global survey

16th European Conference on Research in Chemical Education (ECRICE 2024), Lisbon, Portekiz, 5 - 07 Eylül 2024, ss.147-148, (Özet Bildiri) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

12. How to publish in Chemistry Teacher International

16th European Conference on Research in Chemical Education (ECRICE 2024), Lisbon, Portekiz, 5 - 07 Eylül 2024, ss.55, (Özet Bildiri) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

14. A comparative content analysis of chemistry education master’s thesis in Finland and Türkiye

The 15th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA 2023), Nevşehir, Türkiye, 27 Ağustos - 01 Eylül 2023, cilt.5, ss.92-99, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

16. A Bibliometric Analysis on Teachers' Professional Development in Chemistry Education

27th International Conference on Chemistry Education (ICCE 2024), Pattani, Tayland, 15 - 19 Temmuz 2024, ss.235, (Özet Bildiri) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

17. Eğitim Araştırmalarında Yöntem Sorunu

3. Lisansüstü Öğretmen Çalışmaları Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 9 - 12 Mayıs 2024, (Özet Bildiri) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

19. Technology integration into teaching chemistry during the COVID-19 pandemic

The 15th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA 2023), Nevşehir, Türkiye, 27 Ağustos - 01 Eylül 2023, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

20. The utilization of technology in science teaching during the Covid period

4th International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education (FMGT 2023), Bursa, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2023, (Özet Bildiri)

21. 3B Materyal Tasarımı İle Kimyasal Somutlaştırma: Atom Ve Molekül Modelleri Tasarımı Örneği

8. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 06 Eylül 2023, (Özet Bildiri)

22. How Has Science Education Research Evolved In The Last Two Decades?

15th Conference on European Science Education Research Association (ESERA 2023), Nevşehir, Türkiye, 28 Ağustos - 01 Eylül 2023, (Özet Bildiri)

23. Kimya Eğitiminde Artırılmış Gerçeklik Teknolojisi ile Materyal Tasarımı

15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Kars, Türkiye, 27 - 30 Ağustos 2023, (Özet Bildiri)

24. Teaching strong interactions with 3D technologies

The 52th IUPAC World Chemistry Congress, Hague (DenHaag), Hollanda, 20 - 25 Ağustos 2023, (Özet Bildiri)

25. Teaching weak interactions with augmented realty

19th Asian Chemical Congress (19ACC), İstanbul, Türkiye, 9 - 14 Temmuz 2023, (Özet Bildiri)

26. Kimyasal Türler Arası Etkileşimler Konusu ile İlgili Başarı Testi Geliştirme

4. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi (FMGTEK 2023), Bursa, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2023, (Özet Bildiri)

27. Sekizinci sınıf öğrencilerine DNA ve genetik kod konusunun 3B materyaller ile öğretimi

4. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi (FMGTEK 2023), Bursa, Türkiye, 18 Mayıs 2023, (Özet Bildiri)

28. Özel eğitim dersinin öğretmen adaylarının yetersizlikten etkilenen kişilere yönelik tutumları üzerine etkisini belirleme

13. Uluslararası Sosyal Beşeri ve Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 1 - 03 Aralık 2022, ss.504-513, (Tam Metin Bildiri)

29. A bibliometric analysis of chemistry education research (CER) published in international journals (2001-2020): Status of CER in Turkey

15th European Conference on Research in Chemical Education (ECRICE 2022), Rekhovot, İsrail, 11 - 13 Temmuz 2022, (Özet Bildiri) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

30. Uluslararası Dergilerde Yayımlanan Kimya Eğitimi Araştırmalarında Eğilimler (2010-2020)

7. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 24 - 26 Eylül 2021, ss.33, (Özet Bildiri) Creative Commons License

31. Teaching Chemistry during Covid-19 Lockdowns

4th International Seminar on Chemical Education, Yogyakarta, Endonezya, 15 Eylül 2021, ss.2, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

32. An Individualized Chemistry Teaching Trial via Video Lessons Supplemented with 3D Hands on Materials during Covid-19 Pandemic

5th International Conference on Mathematics and Science Education (ICoMSE), Malang, Endonezya, 03 Ağustos 2021, ss.96, (Özet Bildiri) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

33. Üniversite Sınav Tercihi Yapacak Öğrencilerin Temel Bilimlere Yönelmelerinde Öğretmenlerin Rolü

8th International Eurasian Educational Research Congress, Aksaray, Türkiye, 7 - 10 Temmuz 2021, ss.422-423, (Özet Bildiri) Creative Commons License

34. Ulusal dergilerde yayımlanan kimya eğitimi araştırmalarında eğilimler (2010-2019)

14.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Burdur, Türkiye, 19 Mayıs 2021, ss.228, (Özet Bildiri) Creative Commons License

35. Öğrencilerin temel bilimlere karşı olan ilgilerinde öğretmenlerin rolü

14.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Burdur, Türkiye, 19 Mayıs 2021, ss.276, (Özet Bildiri) Creative Commons License

36. Teaching Science to Students with Blindness or Low Vision (BLV) during Covid-19 Pandemic

12th Changpa International Conference on the Special Education and Rehabilitation Science (Changpa 2020), Daegu, Güney Kore, 18 Aralık 2020, ss.41-65, (Özet Bildiri) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

37. A Model Suggestion for The Factors Affecting Creative Thinking Skills

Education Conference (EDUCCON), Türkiye, 11 - 12 Aralık 2020, (Tam Metin Bildiri)

38. Kimyanın Sembolik Dilinin Boyutları

32. Ulusal Kimya Kongresi (Çevrimiçi), İstanbul, Türkiye, 17 Eylül 2020, (Özet Bildiri) Creative Commons License

39. A Content Analysis of Papers in Women Career Choice in STEM Disciplines

2nd International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, Bursa, Türkiye, 19 - 22 Kasım 2020, ss.244-245, (Özet Bildiri) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

40. Making Science and Chemistry Accessible to Students with Blindness or Low Vision (BLV)

15 European Conference on Research in Chemical Education (ECRICE 2020 Webinar), Rekhovot, İsrail, 06 Temmuz 2020, (Özet Bildiri) Creative Commons License

41. How to Make Science Accessible to Students with Visual Impairments?

Science and Science Education International Seminar, Yogyakarta, Endonezya, 27 - 28 Eylül 2019, ss.5, (Özet Bildiri)

42. Teaching Symbolic Language of Chemistry via 2D and 3D Tactile Materials to a Blind Student

47th IUPAC World Chemistry Congress, Paris, Fransa, 7 - 12 Temmuz 2019, ss.2321, (Özet Bildiri)

44. Görme yetersizliği yaşayan 6. Sınıf öğrencilerine insanlarda eşeyli üreme ve hayat döngüsü konusunun öğretimi

13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, (Özet Bildiri)

45. Development of chemistry education as a research enterprise: Status of the research around the World and Turkey

1st International Balkan Chemistry Congress (IBCC-2018), Edirne, Türkiye, 17 - 20 Eylül 2018, ss.32, (Özet Bildiri)

46. Teaching thermodynamics through context-problem based learning (C-PBL)

23rd International Conference on Chemical Education (ICCE), Toronto, Kanada, 13 - 18 Temmuz 2014, (Özet Bildiri)

47. 6. sınıf görme engelli öğrencilere ”kurbağalarda ve kelebeklerde başkalaşım” konusunun öğretimine yönelik materyal tasarımı

27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES-UBEK), Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.3537-3539, (Özet Bildiri)

48. 6. sınıf görme engelli öğrencilere ”çiçekli bitkilerde eşeyli üreme” konusunun öğretimi

27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES-UBEK), Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, cilt.3540, (Özet Bildiri)

49. How to teach practical works in science to visually impaired students?

Malta VIII Frontiers of Science: Research and Education in the Middle East, Vanetta, Malta, 10 - 15 Aralık 2017, ss.87, (Özet Bildiri)

50. Making science accessible: How to teach chemistry to visually impaired students?

3rd African Conference on Research in Chemistry Education, Setif, Cezayir, 8 - 11 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

51. An instructional design model for teaching science concepts to visually impaired students

46th IUPAC World Chemistry Congress, Sao-Paulo, Brezilya, 9 - 14 Temmuz 2017, (Özet Bildiri)

52. An instructional design to teach concepts regarding phases of matter to visually impaired students

th Eurovariety (European Variety in University Chemistry Education), Belgrade, Sırbistan Ve Karadağ, 28 - 30 Haziran 2017, ss.46, (Özet Bildiri)

53. Principles of development of a chemistry unit to visually impaired students

th Eurovariety (European Variety in University Chemistry Education), Belgrade, Sırbistan Ve Karadağ, 28 - 30 Haziran 2017, ss.54, (Özet Bildiri)

54. Görme engelli öğrenciler için “çiçekli bitkilerde hayat döngüsü” konusunun öğretimine yönelik bir materyal tasarımı

IVth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.1340-1342, (Özet Bildiri)

58. An instructional material for teaching ‘Life Cycle of Frog’ to visually impaired students

NARST 2017- Annual International Conference, 22 - 25 Nisan 2017, ss.156, (Özet Bildiri)

59. Teaching electrical resistance to 6th grade visually impaired students

NARST 90th Annual International Conference, San-Antonio, Kuzey Mariana Adaları, 22 - 25 Nisan 2017, ss.72, (Özet Bildiri)

60. Cross-countries collaborations for a glocalized science education

NARST 90th Annual International Conference, San-Antonio, Kuzey Mariana Adaları, 22 - 25 Nisan 2017, ss.123, (Özet Bildiri)

61. IMPACT OF CONTEXT-BASED CHEMISTRY TEACHING ON ACADEMIC ACHIEVEMENT AND AFFECTIVE DOMAINS

5th International Conference on Education in Pakistan, Lahore, Pakistan, 24 - 26 Mart 2017, ss.3, (Özet Bildiri)

62. Pros and cons of the Turkish Education System with the perspective of prospective science teachers

ICASE World Science and Technology Education Conference (ICASE 2016), Antalya, Türkiye, 1 - 05 Kasım 2016, ss.38, (Özet Bildiri)

63. Görme engellilere dokunsal ve işitsel materyallerle fen kavramlarının öğretimi

26. Ulusal Özel Eğitimi Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016, ss.83, (Özet Bildiri)

65. Developing material for effective learning the concept of particulate nature of matter to visually impaired students

International Conference Effective Leadership and Management in Inclusive Schools: Teacher Training and Vocational Education, Arts and Sports (ELMIS 2016: TT and VAS), Konya, Türkiye, 12 - 15 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

66. A study of needs analysis towards effective science instruction for 6th grade visually impaired students

International Conference Effective Leadership and Management in Inclusive Schools: Teacher Training and Vocational Education, Arts and Sports (ELMIS 2016: TT and VAS), Konya, Türkiye, 12 - 15 Mayıs 2016, ss.40, (Özet Bildiri)

67. An activity for teaching thermometer concept to visually impaired students

International Conference Effective Leadership and Management in Inclusive Schools: Teacher Training and Vocational Education, Arts and Sports (ELMIS 2016: TT and VAS), Konya, Türkiye, 12 - 15 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

68. Functional vision evaluation of low vision students

International Conference Effective Leadership and Management in Inclusive Schools: Teacher Training and Vocational Education, Arts and Sports (ELMIS 2016: TT and VAS), Konya, Türkiye, 12 - 15 Mayıs 2016, ss.228-231, (Tam Metin Bildiri)

69. Görme Engelli 6 Sınıf Öğrencilerinin Fen Öğretimine Yönelik İhtiyaçlarının Kapsamlı Bir Analizi

12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.1, (Özet Bildiri)

70. 6 Sınıf Görme Engelli Öğrenciler İçin Eşeysiz Üreme Konusunun Öğretimine Yönelik Materyal Tasarımı

12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.1, (Özet Bildiri)

72. 8. sınıf görme engelli öğrencilere etkinlik tabanlı öğretim: ‘elektrik motoru yapalım’ etkinliği

12.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.28, (Özet Bildiri)

73. Biology and Chemistry Preservice Teachers Opinions towards the Nature of Science NOS

ECRICE 2016- European Conference on Research in Chemical Education, Barcelona, İspanya, 7 - 10 Eylül 2016, (Özet Bildiri)

74. An instructional design for teaching particulate nature of matter to visually impaired students

13rd European Conference on Research in Chemical Education (13rd ECRICE), Barcelona, İspanya, 7 - 10 Eylül 2016, (Özet Bildiri)

75. An Activity for Teaching Heat Concept to Visually ImpairedStudents

13rd European Conference on Research in Chemical Education (13rd ECRICE), Barcelona, İspanya, 7 - 10 Eylül 2016, (Özet Bildiri)

76. A comparative study on presentation of Le Châtelier s Principle LCP in high school chemistry textbooks in Spain and Turkey

13rd European Conference on Research in Chemical Education (13rd ECRICE), Barcelona, İspanya, 7 - 10 Eylül 2016, (Özet Bildiri)

77. A research based design for teaching phases of matter and heat to visually impaired students

24th International Conference on Chemistry Education (ICCE), Kuching, Malezya, 15 - 20 Ağustos 2016, ss.30, (Özet Bildiri)

78. An activity for teaching thermal insulation concept to visually impaired students

24th International Conference on Chemistry Education (ICCE), Kuching, Malezya, 15 - 20 Ağustos 2016, ss.85-86, (Özet Bildiri)

79. Öğretim elemanlarının bilimsel araştırmaya yönelik anlayışları Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi örneği

3rd International Eurasian Educational Research Congress, Muğla, Türkiye, 30 Mayıs - 03 Haziran 2016, ss.1846-1847, (Özet Bildiri)

82. Praxis of practical work in science with visually impaired students

23rd Symposium on Chemistry and Science Education, Dortmund, Almanya, 26 - 28 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

86. Teaching science to visual impaired students What they need

45th IUPAC World Chemistry Congress, Busan, Güney Kore, 8 - 14 Ağustos 2015, (Özet Bildiri)

88. Understanding and using curricula for effective teaching

BioLive/ChemEd 2015, Wellington, Yeni Zelanda, 5 - 08 Temmuz 2015, (Özet Bildiri)

89. Understanding and using curricula for effective teaching (workshop)

iSER World Conference, Nevşehir, Türkiye, 29 Ocak - 02 Kasım 2014, ss.1, (Özet Bildiri)

90. Etkili öğretim için programı anlama ve kullanma

9. Uluslararası Balkan Eğitim ve Bilim Kongresi, Edirne, Türkiye, 16 - 18 Ekim 2014, (Özet Bildiri)

91. Türkiye ve Dünyada Görme Engellilere Yönelik Yapılan Araştırmaların İçerik Analizi

11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

92. Türkiye de Biyoloji Eğitimi Alanında Yapilan Araştırmalara Yönelik Bir İçerik Analizi Çalışması

XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014

93. Görme engelli çocuğa sahip ailelerin çocuklarına yönelik gelecek kaygıları.

XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.541, (Özet Bildiri)

94. Türkiye’de biyoloji eğitimi alanında yapılan araştırmalara yönelik bir içerik analizi çalışması.

XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.354-355, (Özet Bildiri)

95. Görme engellilerin fen kavramlarını öğrenme güçlükleri.

XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.540, (Özet Bildiri)

96. Görme engelli bireylerin bilimsel okuryazarlıkları hakkında akademisyen görüşleri

XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.544, (Özet Bildiri)

97. Türkiye’de kimya eğitimi araştırmalarının gelişimi ve uluslararası çalışmalar ile karşılaştırılması.

XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.360, (Özet Bildiri)

98. Ortaokul düzeyindeki görme engelli öğrencilerin okuldaki öğrenim sürecinde karşılaştıkları sorunlar

XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.542-543, (Özet Bildiri)

99. 1997-2012 yılları arasında dünyadaki biyoloji eğitimi araştırma trendleri: Seçilmiş dergilerin içerik analizi.

XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.358-359, (Özet Bildiri)

100. Türkiye ve dünyada görme engellilere yönelik yapılan araştırmaların içerik analizi.

XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.356-357, (Özet Bildiri)

101. Trends and issues in chemistry education research paper published internationally

23rd International Conference on Chemical Education (ICCE), Toronto, Kanada, 13 - 18 Temmuz 2014, (Özet Bildiri)

102. Turkish Prospective Chemistry Teachers’xx Misconceptions of Entropy

The World Conference on New Trends in Science Education (WCNTSE), Kuşadası, Türkiye, 19 - 23 Eylül 2013, (Özet Bildiri)

105. Sorgulamaya dayalı öğretime uygun düzenlenmiş laboratuar deneyi.

III. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2013, (Özet Bildiri)

107. Artvin Çoruh Üniversitesinin Artvin’e etkileri ve şehrin üniversiteyi algılayışı.

Eğitim Odağında Artvin Sempozyumu, Artvin, Türkiye, 31 Mayıs - 02 Haziran 2012, ss.225-254, (Tam Metin Bildiri)

108. The comparison of chemistry biology and physics preservice teachers conceptions of dissolving in everyday life

Icce-ecrice 2012, 22nd International Conference On Chemistry Education – 11th European Conference On Research In Chemical Education, Roma, İtalya, 15 - 20 Temmuz 2012

109. Inquiry based teaching in Turkey: A content analysis research reports

22nd International Conference on Chemical Education 11th European Conference on Research in Chemical Education (ICCECRICE), Roma, İtalya, 15 - 20 Temmuz 2012, ss.160, (Özet Bildiri)

110. Teachers’ perceptions of constructivist principles in the renewed chemistry curriculum in Turkey

22nd International Conference on Chemical Education 11th European Conference on Research in Chemical Education (ICCECRICE), Roma, İtalya, 15 - 20 Temmuz 2012, ss.135, (Özet Bildiri)

112. Türkiye’de sorgulamaya dayalı öğrenme yöntemi ile ilgili çalışmalara yönelik bir içerik analizi.

X. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, ss.201, (Özet Bildiri)

116. Rise of chemistry education research in Turkey: What are the challenges?

IUPAC 43rd World Chemistry Congress, San Juan, Arjantin, 30 Temmuz - 05 Ağustos 2011, ss.252-253, (Özet Bildiri)

117. Students’ views of context-based ARCS instruction model in high school chemistry

IUPAC 43rd World Chemistry Congress, San Juan, Arjantin, 30 Temmuz - 05 Ağustos 2011, ss.382, (Özet Bildiri)

118. Türkiye ve Almanya ortaöğretim kimya dersi öğretim programının genel yapısı.

II. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Erzurum, Türkiye, 5 Temmuz - 08 Kasım 2011, ss.29, (Özet Bildiri)

119. Dünyada ve Türkiye’de kimya eğitimi araştırmalarının durumu.

II. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Erzurum, Türkiye, 5 - 08 Temmuz 2011, ss.92, (Özet Bildiri)

120. Öğretim Materyalleri Motivasyon Anketinin Türkçeye uyarlanması: Güvenirlik ve geçerlik çalışması.

II. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Erzurum, Türkiye, 5 - 08 Temmuz 2011, ss.117, (Özet Bildiri)

121. Yaşam temelli yaklaşıma yönelik öğretim üyelerinin görüşleri: Erzurum örneği.

II. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Erzurum, Türkiye, 05 Temmuz 2011, ss.131, (Özet Bildiri)

123. Yusufeli’de görev yapan öğretmenlerin mesleki doyum ve tükenmişlik düzeylerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi

Geçmişten Geleceğe Yusufeli Sempozyumu, Artvin, Türkiye, 10 - 12 Haziran 2010, ss.129-135, (Tam Metin Bildiri)

124. Yusufeli’de öğrencilerin okula karşı tutumları.

Geçmişten Geleceğe Yusufeli Sempozyumu, Artvin, Türkiye, 10 - 12 Haziran 2010, ss.113-127, (Tam Metin Bildiri)

126. Yaşam Temelli ARCS Öğretim Modelinin öğrencilerin başarı, motivasyon ve tutumları üzerine etkisi.

9. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, ss.43, (Özet Bildiri)

127. Türk fen eğitimi araştırmalarında genel eğilimler: Bir içerik analizi çalışması.

9. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, ss.123, (Özet Bildiri)

128. Ülkemizde matematik eğitimi araştırmaları bir içerik analizi çalışması

9. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, ss.123, (Özet Bildiri)

129. Ülkemizde eğitim bilimleri alanındaki araştırmalar: bir içerik analizi çalışması.

9. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, ss.124, (Özet Bildiri)

130. Dünyada ve Türkiye’de kimya eğitimi araştırmalarında genel eğilimler.

9. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, ss.123, (Özet Bildiri)

131. Kimya öğretiminde harmanlanmış bir öğretim aracı olarak Moodle kullanımı.

19. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 16 - 18 Eylül 2010, ss.273-274, (Özet Bildiri)

132. Eğitim araştırmalarına karşı tutum ölçeğinin geliştirilmesi: geçerlik ve güvenirlik çalışması.

19. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 16 - 18 Eylül 2010, ss.261-262, (Özet Bildiri)

133. Utilization of blended learning in chemistry teaching at secondary school

21st International Conference on Chemical Education, Taipei, Tayvan, 8 - 13 Ağustos 2010, (Özet Bildiri)

134. The effect of 3D materials about orbitals and atomic structure on students’ achievements

21st International Conference on Chemical Education, Taipei, Tayvan, 8 - 13 Ağustos 2010, (Özet Bildiri)

135. A study on identification of science teachers’ level of following, understanding and use of educational research

10th European Conference on Research in Chemistry Education, Krakow, Polonya, 4 - 07 Temmuz 2010, (Özet Bildiri)

136. The effect of “Context-based ARCS Model” on secondary school students’ success, motivation and attitudes towards chemistry

10th European Conference on Research in Chemistry Education, Krakow, Polonya, 4 - 07 Temmuz 2010, (Özet Bildiri)

137. The effect of cooperative and individual learning activities based on conceptual change approach on students’ understanding of diffusion and osmosis

European Science Education Research Association Conference (ESERA 2009), İstanbul, Türkiye, 31 Ağustos - 04 Eylül 2009, (Özet Bildiri)

138. ARCS motivasyon modeline dayalı bilgisayar destekli yaşam temelli kimya öğretimi modeli tasarımı.

8. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 - 29 Ağustos 2008, ss.220, (Özet Bildiri)

140. A model for computer supported context-based chemistry teaching based on ARCS motivation model

9th European Conference on Research in Chemistry Education, İstanbul, Türkiye, 6 - 09 Temmuz 2008, (Özet Bildiri)

141. Teaching environmental problems caused by stubble fires, ozone layer depletion and vehicles through problem-based learning

9th European Conference on Research in Chemistry Education, İstanbul, Türkiye, 6 - 09 Temmuz 2008, (Özet Bildiri)

145. Dünyada ve Türkiye’de fen eğitimi araştırmalarının genel eğilimi.

7. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 7 - 09 Eylül 2006, ss.120, (Özet Bildiri)

146. Öğretmen adaylarının bazı elektrokimya kavramları hakkındaki görüşleri.

7. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 7 - 09 Eylül 2006, ss.458, (Özet Bildiri)

147. Üniversite öğrencilerinin atmosfer basıncıyla ilgili anlayışları.

7. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 7 - 09 Eylül 2006, ss.462, (Özet Bildiri)

148. Probleme dayalı öğrenme yaklaşımının gaz kavramlarının öğrenilmesi üzerine etkisi.

7. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 7 - 09 Eylül 2006, ss.201, (Özet Bildiri)

149. Dünyada ve Türkiye’de kimya eğitimi araştırmalarının dünü, bugünü, yarını.

XX. Ulusal Kimya Kongresi, Kayseri, Türkiye, 4 - 08 Eylül 2006, (Özet Bildiri)

151. A Study on The Effects of Problem-Based Learning (PBL) Approach on Teaching Gases

18th International Conference on Chemical Education, İstanbul, Türkiye, 3 - 08 Ağustos 2004, ss.169, (Özet Bildiri)

152. The prospective teachers’ views of the nature of science and effectiveness of ‘science, technology and society’ course on these views

7th Conference of Earlie’s JURE (Research from Theory to Practice), İstanbul, Türkiye, 5 - 09 Temmuz 2004, ss.38, (Özet Bildiri)

153. Probleme dayalı öğrenme: teorik temelleri.

XVIII. Ulusal Kimya Kongresi, Kars, Türkiye, 5 - 09 Temmuz 2004, ss.724, (Özet Bildiri)

154. What makes physical chemistry difficult? Undergraduates’ and lecturers’ views

ASE Annual Meeting 2003, Birmingham, Birleşik Krallık, 3 - 05 Ocak 2003, ss.87, (Özet Bildiri)

155. Entropi nedir? Ne değildir?

5. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 16 - 18 Eylül 2002, ss.185, (Özet Bildiri)

156. A Study of Turkish tertiary chemistry students’ misunderstandings of entropy

Variety in Chemistry Teaching 2002, Keele, Birleşik Krallık, 9 - 10 Eylül 2002, ss.36, (Özet Bildiri)

157. Teaching entropy by using ‘problem-based teaching’ strategy

Variety in Chemistry Teaching 2002, Keele, Birleşik Krallık, 9 - 10 Eylül 2002, ss.28, (Özet Bildiri)

160. Entropy düzensizliğin ölçüsü müdür?

XV. Ulusal Kimya Kongresi, İstanbul, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2001, (Özet Bildiri)

162. Chemistry undergraduates’ misunderstandings of Gibbs (free) energy

Variety in Chemistry Teaching Annual Conference 2000, Lancaster, Birleşik Krallık, 4 - 05 Eylül 2000, ss.48, (Özet Bildiri)

163. Chemistry undergraduates’ understandings and misunderstandings of internal energy

Variety in Chemistry Teaching Annual Conference 1999, Edinburgh, Saint Helena, 6 - 07 Eylül 1999, ss.23, (Özet Bildiri)

165. Aglomerasyon Prosesinin Etkinliğinin Arayüzey Özelikleriyle İlişkisi

Xl. Kimya Kongresi, Van, Türkiye, 16 - 20 Haziran 1997, ss.16-18, (Tam Metin Bildiri)

166. Etkili bir Kimya Öğretmenin Metodları

II. Ulusal Eğitim Sempozyomu, İstanbul, Türkiye, 18 - 20 Eylül 1996, ss.18-20, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar 37

2. How has science education research (SER) evolved in the last two decades?

Connecting science education with cultural heritage: Selected papers from the ESERA 2023 Conference, ÇAKMAKCI GÜLTEKİN,TAŞAR MEHMET FATİH, Editör, Springer, Chur, ss.38-52, 2025 Sürdürülebilir Kalkınma

4. Nitel araştırmalarda verilerin toplanması, analizi ve sunumu

Sosyal bilimler alanında bilimsel araştırma ve yayın süreçleri , L. Doğan,C. Uzun,& S. Zeyrekli Yaş, Editör, Trakya Üniversitesi Yayınevi, Edirne, ss.89-96, 2021 Creative Commons License

5. Görme engellilere fen öğretimi

Fen öğretiminde yeni yaklaşımlar – II , Serkan Say,Fatih Serdar Yıldırım, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.87-102, 2021 Creative Commons License

7. Nedensel karşılaştırmalı araştırma yöntemi

Eğitimde araştırma yöntemleri, Haluk Özmen Orhan Karamustafaoğlu, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.179-196, 2019

8. Görme engelliler için fen eğitimi.

Çağdaş yaklaşımlarla destekli fen öğretimi, Hüseyin Artun Sevgi Aydın-Günbatar, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.49-63, 2019

9. Görme engelliler için fen eğitimi

Çağdaş yaklaşımlarla destekli fen öğretimi, , Editör, Hüseyin Artun , Sevgi Aydın-Günbatar, Ankara, ss.49-63, 2019

12. Görme yetersizliği olan bireylere fen öğretimi

Fen bilimleri öğretiminde yeni yaklaşımlar, ERGUN MUSTAFA, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, Ankara, ss.35-66, 2017

13. Herkes için bilim: Görme engelli öğrenciler için örnek uygulamalar

Her yönüyle bilim merkezleri: Bilim merkezlerine dair kavramsal bir okuma, Güney Ali, Editör, Çizgi Kitabevi, Konya, ss.291-304, 2017

14. Kimya ve kimya eğitiminin ülkemizde gelişimi

Kimya öğretimi: Öğretmen eğitimcileri, öğretmenler ve öğretmen adayları için iyi uygulama örnekleri (2. Baskı), Ayas, Alipaşa Sözbilir, Mustafa, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.1-12, 2017

15. Kimyada yaşam (bağlam) temelli öğretim uygulamaları

Kimya öğretimi: Öğretmen eğitimcileri, öğretmenler ve öğretmen adayları için iyi uygulama örnekleri (2. Baskı), Ayas Alipaşa, Sözbilir Mustafa, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.419-454, 2017

16. Kimya öğretiminde probleme dayalı öğretim uygulamaları

Kimya öğretimi: Öğretmen eğitimcileri, öğretmenler ve öğretmen adayları için iyi uygulama örnekleri (2. Baskı), Ayas Alipaşa, Sözbilir Mustafa, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.365-388, 2017

17. Engelsiz STEM eğitimi

Kuramdan uygulamaya STEM eğitimi, Çepni Salih, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.511-539, 2017

18. Practical work in science with visually impaired students

Science education research and practical work, Ingo Eilks, Silvia Markic, Bend Ralle, Editör, Shaker Verlag, Aachen, ss.169-179, 2016

19. Development of chemistry education research (CER) in Turkey: A comparison of CER papers with international research

Science education research and practice in Asia: Challenges and opportunities, M.H. Chiu , Editör, Springer-Verlag , Singapur, ss.289-317, 2016

20. Düşük düzeyde yetersizlik engeli olan öğrencilere öğretim

Kaynaştırma sınıfı: Etkili farklılaştırılmış öğretim için stratejiler, Mustafa Şahin,Taner Altun, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.77-100, 2016

21. Görüşme ve gözlem tekniği

Araştırma yöntem ve teknikleri II, Karaman Selçuk, Editör, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, Erzurum, 2016

22. Durum çalışması

Araştırma yöntem ve teknikleri II, Karaman Selçuk, Editör, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, Erzurum, 2016

23. Nitel araştırma desenleri

Araştırma yöntem ve teknikleri II, Karaman Selçuk, Editör, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, Erzurum, 2016

24. Nedensel karşılaştırma araştırma yöntemi

Kuramdan uygulamaya eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri 3 Baskı, Mustafa Metin, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.115-135, 2016

26. Understanding and using chemistry curricula for effective teaching

A guidebook of good practice for the pre service training of chemistry teachers, I. Maciejowska & B. Byer , Editör, Jagiellonian University, Krakow, ss.41-65, 2015

27. Kimya ve kimya eğitiminin ülkemizde gelişimi

Kimya öğretimi Öğretmen eğitimcileri öğretmenler ve öğretmen adayları için iyi uygulama örnekleri, Alipaşa AYAS & Mustafa SÖZBİLİR, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.1-12, 2015

28. Kimyada yaşam (bağlam) temelli öğretim uygulamaları

Kimya öğretimi Öğretmen eğitimcileri öğretmenler ve öğretmen adayları için iyi uygulama örnekleri, AlipaşaAYAS & Mustafa SÖZBİLİR, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.213-246, 2015

29. Kimya öğretiminde probleme dayalı öğretim uygulamaları

Kimya öğretimi Öğretmen eğitimcileri öğretmenler ve öğretmen adayları için iyi uygulama örnekleri, Alipaşa AYAS & Mustafa SÖZBİLİR, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.171-193, 2015

32. Okulöncesi eğitim kurumlarında fen ve doğa etkinlikleri–II

Okulöncesi eğitim kurumlarında program geliştirme, Kıncal, R.Y., Editör, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, Erzurum, ss.1-29, 2014

33. Okulöncesi eğitim kurumlarında fen ve doğa etkinlikleri–I

Okulöncesi eğitim kurumlarında program geliştirme, Remzi Yavaş KINCAL, Editör, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, Erzurum, ss.1-29, 2014

34. Türkiye’de kimya eğitimi araştırmalarının durumu ve eğilimler

Türkiye de Kimya Eğitimi, Mustafa SÖZBİLİR, Editör, Türkiye Kimya Derneği Yayın No:22, İstanbul, ss.175-204, 2013

35. 2011 Uluslararası kimya yılı ve IUPAC

Türkiye de Kimya Eğitimi, Mustafa SÖZBİLİR, Editör, Türkiye Kimya Derneği Yayın no: 22, İstanbul, ss.1-9, 2013

36. Science education research in Turkey: A content analysis of selected features of papers published

Science Education Research and Practice in Europe Retrospective and Prospective, Doris Jorde, Justin Dillon, Editör, Sense Publishers, Rotterdam, ss.341-374, 2012
Metrikler

Yayın

323

Yayın (WoS)

35

Yayın (Scopus)

39

Atıf (WoS)

581

H-İndeks (WoS)

13

Atıf (Scopus)

802

H-İndeks (Scopus)

14

Atıf (Scholar)

8061

H-İndeks (Scholar)

38

Atıf (TrDizin)

59

H-İndeks (TrDizin)

4

Atıf (Sobiad)

713

H-İndeks (Sobiad)

14

Atıf (Diğer Toplam)

106

Proje

31

Tez Danışmanlığı

15

Açık Erişim

121
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları