Eğitim Bilgileri
1996 - 2000
1996 - 2000Doktora
Atatürk Üniversitesi, Fenbilimleri Enst., Atom Ve Molekül Fiziği, Türkiye
1992 - 1996
1992 - 1996Yüksek Lisans
Atatürk Üniversitesi, Fenbilimleri Enst., Atom Ve Molekül Fiziği, Türkiye
Araştırma Alanları
Fizik
Atom ve Molekül Fiziği
Atom ve Moleküllerin Elekronik Yapısı Kuramı
Temel Bilimler
Yönetimsel Görevler
2016 - Devam Ediyor
2016 - Devam EdiyorAnabilim/Bilim Dalı Başkanı
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri
2009 - 2012
2009 - 2012Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri
2006 - 2009
2006 - 2009Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri
2003 - 2006
2003 - 2006Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri
Yönetilen Tezler
2019
2019Yüksek Lisans
Fizik dersinde uygulanan farklılaştırılmış öğretim yönteminin öğrencilerin akademik başarılarına ve sınıf yönetimine etkisi
TURGUT Ü.
B.Yaprakgül(Öğrenci)
2018
2018Doktora
Fizik eğitiminde farklılaştırılmış öğretim ve 5E öğrenme modelinin farklı değişkenler üzerine etkisi
TURGUT Ü.
R.Salar(Öğrenci)
2018
2018Doktora
Elektrik Konusunun Öğretiminde Farklılaştırılmış Öğretimin Öğrenme Süreçlerine Etkisi
TURGUT Ü.
E.Uğurel(Öğrenci)
2014
2014Doktora
Lisans düzeyinde modern fizik dersi alan öğrencilerin bu ders ile ilgili negatif algılarının nedenlerine yönelik öğrenci görüşlerinin incelenmesi
TURGUT Ü.
A.Aksakallı(Öğrenci)
2014
2014Doktora
Ortaöğretim 11. sınıf elektromanyetizma ünitesinde 7E modelinin öğrencilerin kavramsal başarılarına etkisi
TURGUT Ü.
A.Çolak(Öğrenci)
2012
2012Doktora
7E modelinin 6. sınıf fen ve teknoloji dersi "Yaşamımızdaki Elektrik" ünitesinde akademik başarı ve kalıcılığa etkisi
TURGUT Ü.
F.Gürbüz(Öğrenci)
2010
2010Doktora
Fizik Laboratuvar Uygulamalarında 5e Öğrenme Modeline Uygun Olarak Geliştirilen materyallerin Öğrenci Kazanımlarına etkisinin İncelenmesi
TURGUT Ü.
S.Açışlı(Öğrenci)
2008
2008Doktora
Proje tabanlı öğretim yönteminin öğrencilerin elektrik konusu akademik başarılarına,fiziğe karşı tutumlarına ve bilimsel işlem becerilerine etkisinin incelenmesi
TURGUT Ü.
S.Altun(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
İlköğretim 6. sınıf öğrencilerinin ısı ve sıcaklık konusundaki kavram yanılgılarının düzeltilmesinde kavramsal değişim metinlerinin etkisinin araştırılması
TURGUT Ü.
F.Gürbüz(Öğrenci)
2006
2006Yüksek Lisans
Lise 2. sınıf öğrencilerinin newton un hareket kanunları ile ilgili kavram yanılgıları
TURGUT Ü.
T.Alptekin(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (51)
SCI-E, SSCI, AHCI (21)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (22)
ESCI (1)
Scopus (25)
TRDizin (14)
Diğer Yayınlar (14)
2021
20211. Effect of Differentiated Instruction and 5E Learning Cycle on Academic Achievement and Self-efficacy of Students in Physics Lesson
SALAR R., TURGUT Ü.
Science Education International
, cilt.32, sa.1, ss.4-13, 2021 (Scopus)
2019
20192. Farklılaştırılmış Öğretimin Sınıf İklimine Etkisi: Nitel Bir Çalışma
SALAR R., TURGUT Ü.
Cumhuriyet International Journal of Education – Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi , cilt.8, sa.4, ss.1048-1068, 2019 (TRDizin)
2019
20193. Philosophical Issues Arising from Dual Nature of Light in Young’s Double-Slit Experiment
AKSAKALLI A., TURGUT Ü., SALAR R.
Journal of Social Sciences of Mus Alparslan University , cilt.7, ss.107-112, 2019 (TRDizin)
2018
20184. Eleştirel Pedagoji İlkelerine Göre Yapılan Fen Öğretiminin Öğrencilerin Akademik Başarılarına Etkisi
AKSAKALLI A., SALAR R., TURGUT Ü.
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.6, ss.961-971, 2018 (TRDizin)
2018
20185. The effect of Eu-loading on the some physical features of CdO
TURGUT G., AKSOY G., İSKENDEROĞLU D., TURGUT Ü., DUMAN S.
CERAMICS INTERNATIONAL
, cilt.44, sa.4, ss.3921-3928, 2018 (SCI-Expanded, Scopus)
2017
20176. HOW IS THE LEARNING ENVIRONMENT IN PHYSICS LESSON WITH USING 7E MODEL TEACHING ACTIVITIES
TURGUT Ü., ÇOLAK A., SALAR R.
European Journal of Education Studies , cilt.3, ss.1-28, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
20177. The Effect of 7E Model on Conceptual Success of Students in The Unit of Electromagnetism
TURGUT Ü., ÇOLAK A., SALAR R.
European Journal of Physics Education , cilt.7, ss.1-37, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
20178. 7E Öğrenme Modeline Uygun Olarak Çalışma Yaprağı Hazırlama (Elektromanyetizma Ünitesi Örneği)
TURGUT Ü., ÇOLAK A., SALAR R.
Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.12, ss.268-292, 2017 (TRDizin)
2016
20169. Comparison of Test Scores Obtained by Eighth Graders onIllustrated and Abstract Content Questions A Quantitative
AKSAKALLI A., TURGUT Ü., SALAR R.
Journal of Education and Practice , cilt.7, ss.30-34, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201610. The Role of Computer Aided Instruction in Science Courses and the Relevant Misconceptions of Pre service Teachers
AKSAKALLI A., TURGUT Ü., SALAR R.
Journal of Education and Practice , cilt.7, ss.67-71, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201611. Fizik Öğretmen Adaylarının 12 Sınıf Elektrik ve Elektronik Konusu ile İlgili Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi
SALAR R., UZUN E., KARAMAN İ., TURGUT Ü.
Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.6, sa.1, ss.41-54, 2016 (TRDizin)
2016
201612. Bireysel Farklılıkların Öğretim Sürecine Yansımasına Dair Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi Nitel Bir Araştırma
TURGUT Ü., SALAR R., AKSAKALLI A., GÜRBÜZ F.
Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.11, ss.431-444, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201613. Modern Fiziğe Karşı Negatif Algılar ve Yabancılaşma Algısının Nedenleri Lisans Öğrencileri Üzerine Nitel Bir Araştırma
AKSAKALLI A., TURGUT Ü., SALAR R.
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.18, ss.771-794, 2016 (TRDizin)
2016
201614. Modern Fizik Dersi Alan Lisans Öğrencilerinin Bu Ders ile İlgili Açığa Çıkan Kişisel Epistemolojik İnançları ve Bunların Nedenlerinin İncelenmesi
AKSAKALLI A., SALAR R., TURGUT Ü.
Fizik Eğitimi ve Felsefesi / Education and Philosophy of Physics , cilt.1, ss.1-17, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201615. Fizik Öğretmeni Adaylarının 12 Sınıf Elektrik Ve Elektronik Konusunu İle İlgili Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi
SALAR R., UZUN E., KARAMAN İ., TURGUT Ü.
Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.6, ss.41-54, 2016 (TRDizin)
2016
201616. Bireysel Farklıkların Öğretim Sürecine Yansımasına Dair Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi Nitel Bir Araştırma
TURGUT Ü., SALAR R., AKSAKALLI A., GÜRBÜZ F.
Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.11, sa.2, 2016 (TRDizin)
2016
201617. Elektromanyetizma Konusunda Kavramsal Başarı Testi Geliştirilmesi
TURGUT Ü., SALAR R., ÇOLAK A.
Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.11, ss.117-139, 2016 (TRDizin)
2016
201618. Investigation of the reasons of negative perceptions of undergraduate students regarding the modern physics course
AKSAKALLI A., SALAR R., TURGUT Ü.
European Journal of Science and Mathematics Education , cilt.4, ss.44-55, 2016 (Scopus)
2015
201519. Implementing Differentiated Instruction on Pre service Physics Teachers Agendas
SALAR R., TURGUT Ü.
Bartin University Journal of Faculty of Education , cilt.4, ss.682-695, 2015 (TRDizin)
2014
201420. The effect of Mo and F double doping on structural, morphological, electrical and optical properties of spray deposited SnO2 thin films
Turgut G., Sönmez E., Aydın S., Dilber R., Turgut Ü.
CERAMICS INTERNATIONAL
, cilt.40, ss.12891-12898, 2014 (SCI-Expanded, Scopus)
2014
201421. YGS VE LYS SINAVLARINDAKİ FİZİK SORULARININÖĞRETİM PROGRAMI AÇISINDAN VE BLOOM TAKSONOMİSİBİLİŞSEL ALAN DÜZEYİ AÇISINDAN ANALİZİ
KARAMAN İ., SALAR R., DİLBER R., TURGUT Ü.
Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi , cilt.2, ss.309-315, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201422. The variation of the features of SnO2 and SnO2:F thin films as a function of V dopant
Turgut G., SÖNMEZ E., YILMAZ M., ÇÖGENLİ M. S., Yilmaz M., TURGUT Ü., et al.
JOURNAL OF MATERIALS SCIENCE-MATERIALS IN ELECTRONICS
, cilt.25, sa.6, ss.2808-2828, 2014 (SCI-Expanded, Scopus)
2013
201323. 7E Modelinin 6 Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi YaşamımızdakiElektrik Ünitesinde Akademik Başarı ve Kalıcılığa Etkisi
GÜRBÜZ F., TURGUT Ü., SALAR R.
TÜRK FEN EĞİTİMİ DERGİSİ , cilt.10, ss.80-94, 2013 (Scopus, TRDizin)
2013
201324. Investigation of boron and yttrium doping effect on structural, electrical and optical properties of sol-gel spin coated SnO2 thin films
Keskenler E. F., Turgut G., Aydın S., Dilber R., Turgut Ü.
Journal of Ovonic Research
, cilt.9, ss.61-71, 2013 (SCI-Expanded, Scopus)
2013
201325. The Viewpoints of Physics Teacher Candidates Towards the Concepts in Special Theory of Relativity and Their Evaluation Designs
TURGUT Ü., GÜRBÜZ F., SALAR R.
International Journal of Academic Research , cilt.5, ss.492-500, 2013 (Hakemli Dergi)
2012
201226. Effect of conceptual change text approach on removal of students' misconceptions about heat and temperature
TURGUT Ü., GÜRBÜZ F.
International Journal of Innovation and Learning
, cilt.11, sa.4, ss.386-403, 2012 (ESCI, Scopus)
2012
201227. 10th grade science class students' misconceptions about electric current
TURGUT Ü., Gurbuz F., Turgut G.
ENERGY EDUCATION SCIENCE AND TECHNOLOGY PART B-SOCIAL AND EDUCATIONAL STUDIES
, cilt.4, sa.2, ss.627-636, 2012 (SCI-Expanded)
2011
201128. The Examination of the Influence of the Materials Generated In Compliance With 5E Learning Model on Physics Laboratory Applications
AÇIŞLI S., TURGUT Ü.
International Online Journal of Educational Sciences , cilt.3, ss.562-593, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201129. Effects of Teaching with 5e Model on Students Behaviors and TheirConceptual Changes about the Subject of Heat and Temperature
TURGUT Ü., GÜRBÜZ F.
International Online Journal of Educational Sciences , cilt.3, ss.679-706, 2011 (Hakemli Dergi)
2010
201030. Fizik Laboratuvar Uygulamalarında 5E Öğrenme Modeline Uygun Olarak Geliştirilen Materyallerin Öğrenci Kazanımlarına Etkisinin İncelenmesi
AÇIŞLI S., TURGUT Ü.
International Online Journal of Educational Sciences , cilt.1, ss.562-593, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201031. 5E öğretim Modelinin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bilimsel İşlem Becerilerine ve Fizik Laboratuarlarına Karşı Tutumlarına Etkisi
ALTUN YALÇIN S., AÇIŞLI S., TURGUT Ü.
Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.18, ss.147-158, 2010 (Hakemli Dergi)
2009
200932. First Year Turkish Science Undergraduates' Understandings and Misconceptions of Light
YALÇIN M., Altun S., TURGUT Ü., Agguel F.
SCIENCE & EDUCATION
, cilt.18, sa.8, ss.1083-1093, 2009 (SCI-Expanded, Scopus)
2009
200933. Elektrik Konusunda 5e Öğrenme Modeline Dayalı Öğretimin Üniversite Öğrencilerinin Bilimsel İşlem Becerilerine ve Fizik Laboratuvarına Karşı Tutumlarına Etkisi
AÇIŞLI S., TURGUT Ü.
Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.4, ss.80-92, 2009 (TRDizin)
2009
200934. The effect of project based learning on science undergraduates learning of electricity attitude towards physics and scientific process skills
ALTUN YALÇIN S., TURGUT Ü., BÜYÜKKASAP E.
International Online Journal of Educational Sciences , cilt.1, ss.81-105, 2009 (Hakemli Dergi)
2007
200735. Measurement of mass attenuation coefficients in some Cr, Co and Fe compounds around the absorption edge and the validity of the mixture rule
Turgut U., Simsek O., BÜYÜKKASAP E.
PRAMANA-JOURNAL OF PHYSICS
, cilt.69, sa.2, ss.199-207, 2007 (SCI-Expanded, Scopus)
2006
200636. Fizikte Öğrenme Güçlüklerinin Saptanmasına Yönelik Bir Çalışma
TURGUT Ü., KARAMAN İ., SÖNMEZ E., DİLBER R., ŞİMŞEK Ö.
Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Degisi , cilt.13, ss.431-437, 2006 (Hakemli Dergi)
2005
200537. X-ray attenuation coefficients of Fe compounds in the K-edge region at different energies and the validity of the mixture rule
Turgut U., Buyukkasap E., Simsek O., Ertugrul M.
JOURNAL OF QUANTITATIVE SPECTROSCOPY & RADIATIVE TRANSFER
, cilt.92, sa.2, ss.143-151, 2005 (SCI-Expanded, Scopus)
2004
200438. Chemical effect on the K shell fluorescence yield of Fe, Mn, Co, Cr and Cu compounds
Turgut U.
PRAMANA-JOURNAL OF PHYSICS
, cilt.63, sa.5, ss.969-975, 2004 (SCI-Expanded, Scopus)
2004
200439. A study on anisotropy of L-2 to L-3 Coster-Kronig transition (f(23)) for Th and U elements
Turgut U., Ertugrul A.
JOURNAL OF QUANTITATIVE SPECTROSCOPY & RADIATIVE TRANSFER
, cilt.86, sa.4, ss.353-359, 2004 (SCI-Expanded, Scopus)
2004
200440. X-ray attenuation coefficient measurements for photon energies 4.508-13.375 keV in Cu, Cr and their compounds and the validity of the mixture rule
Turgut U., Simsek O., BÜYÜKKASAP E., Ertugrul M.
ANALYTICA CHIMICA ACTA
, cilt.515, sa.2, ss.349-352, 2004 (SCI-Expanded, Scopus)
2002
200241. K shell fluorescence yields for elements with 33 <= Z <= 53 using 59.5 keV photons
Imşek Ö., Ertugrul M., KARAGÖZ D., BUDAK G., Karabulut A., Ylmaz S., et al.
RADIATION PHYSICS AND CHEMISTRY
, cilt.65, sa.1, ss.27-31, 2002 (SCI-Expanded, Scopus)
2002
200242. X-Ray attenuation coefficients at different energies and the validity of the mixture rule for compounds around the absorption edge
TURGUT Ü., ŞİMŞEK Ö., Buyukkasap E., ERTUĞRUL M.
SPECTROCHIMICA ACTA PART B-ATOMIC SPECTROSCOPY
, cilt.57, sa.2, ss.261-266, 2002 (SCI-Expanded, Scopus)
2002
200243. Erzurum Bölgesindeki Liselerde Fizik Eğitiminin Durumu Ve Öğrencilerde Bazı Temel Kavramların Gelişimi
ŞİMŞEK Ö., TURGUT Ü., KARAMAN İ., ERTUĞRUL M.
Fırat Üniversitesi Fen ve Müh. Bilimleri Dergisi , cilt.14, ss.133-138, 2002 (Hakemli Dergi)
2001
200144. Measurement of the Kα and Kβ X-rays polarization degree and polarization effect on the Kβ/Kα intensity ratio
ERTUĞRUL M., Imşek Ö., Dogan O., Öz E., Sögüt Ö., TURGUT Ü.
Nuclear Instruments and Methods in Physics Research, Section B: Beam Interactions with Materials and Atoms
, cilt.179, sa.4, ss.465-468, 2001 (SCI-Expanded, Scopus)
2001
200145. Measurement of L subshell X-ray fluorescence cross-sections at 59.54 keV and L subshell fluorescence yields for elements in the atomic range 55 ≤ Z ≤ 81
KAYA A., ERTUĞRUL M., DOĞAN O., SÖĞÜT Ö., TURGUT Ü., ŞİMŞEK Ö.
Analytica Chimica Acta
, cilt.441, sa.2, ss.317-323, 2001 (SCI-Expanded, Scopus)
2000
200046. Measurement of K shell fluorescence yields of some elements in the atomic range 22 ≤ Z ≤ 30 using photoionisation
ŞİMŞEK Ö., DOĞAN O., TURGUT Ü., ERTUĞRUL M.
Radiation Physics and Chemistry
, cilt.58, sa.3, ss.207-211, 2000 (SCI-Expanded, Scopus)
1999
199947. Relative L X-ray fluorescene cross-sections in heavy elements in the energy region of 16-122 keV
Doǧan O., ERTUĞRUL M., ŞİMŞEK Ö., TURGUT Ü., Erdoǧan H.
Turkish Journal of Physics
, cilt.23, sa.6, ss.995-1004, 1999 (SCI-Expanded, Scopus, TRDizin)
1999
199948. Measurement of L shell fluorescence yields of some elements in the atomic range 56 <= Z <= 64 using photoionisation
Simsek O., Dogan O., Turgut U., Ertugrul M.
RADIATION PHYSICS AND CHEMISTRY
, cilt.54, sa.3, ss.229-233, 1999 (SCI-Expanded, Scopus)
1998
199849. Measurement of L-shell fluorescence yields of some elements in the atomic range 65 <= 2 <= 74 using photoionization
Simsek O., Dogan O., Turgut U., Ertugrul M.
PHYSICAL REVIEW A
, cilt.58, sa.2, ss.1040-1042, 1998 (SCI-Expanded, Scopus)
1997
199750. Measurement of LI, L alpha, L beta and L gamma X-ray fluorescence cross-sections in heavy elements excited by 59.5 and 123.6 keV photons
DOĞAN O., Simsek O., Turgut U., Ertugrul M.
PHYSICA SCRIPTA
, cilt.56, sa.6, ss.580-583, 1997 (SCI-Expanded, Scopus)
1996
199651. Direct determination of total atomic attenuation, total atomic photoelectric and total atomic scattering cross sections of Gd, Tb, Dy and Er at 60 kev
Ertugrul M., Simsek O., DOĞAN O., Turgut U.
JOURNAL OF RADIOANALYTICAL AND NUCLEAR CHEMISTRY-LETTERS
, cilt.213, sa.1, ss.37-44, 1996 (SCI-Expanded, Scopus)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2018
20181. ARDUİNO TEMELLİ KODLAMA EĞİTİMİ İLE İLGİLİ LİSE ÖĞRENCİLERİNİN DÜŞÜNCELERİ
SALAR R., UĞUREL E., TURGUT Ü.
FATİH Projesi Eğitim Teknolojileri Zirvesi, Türkiye, 2 - 03 Kasım 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
20182. Views of Classroom Teachers on The Use of Lego® Renewable Energy Sets in Teaching The Renewable Energy Resources.
AÇIŞLI S., TURGUT Ü.
IV. INES Internatıonal Academic Research Congress, 30 Ekim - 03 Kasım 2018, (Tam Metin Bildiri)
2017
20173. High School Students’ Opinions about Physics Education Held with Differentiated Instruction
TURGUT Ü., SALAR R., KARAMAN İ.
ICERI2017 (10th annual International Conference of Education, Researchand Innovation), Sevilla, İspanya, 16 - 18 Kasım 2017, ss.7039-7041, (Tam Metin Bildiri)
2017
20174. CLASSROOM CLIMATE IN SCIENCE TEACHING BASED ON CRITICAL PEDAGOGY
TURGUT Ü., SALAR R., AKSAKALLI A.
ICERI2017 (10th annual International Conference of Education, Researchand Innovation), İspanya, 16 - 18 Kasım 2017, ss.7033-7038, (Tam Metin Bildiri)
2017
20175. Analysis of the relationship between undergraduate students’ physics succeses and their abilities
KARAMAN İ., TURGUT Ü., DİLBER R., SALAR R.
10th Annual International Conference ofEducation,Recearch and Innovation (ICERI2017), Sevilla, İspanya, 16 - 18 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
20176. ANALYSIS OF THE RELATIONSHIP BETWEEN UNDERGRADUATE STUDENTS' PHYSICS SUCCESSES AND THEIR ABILITIES
Karaman I., Turgut U., Dilber R., Salar R.
10th Annual International Conference of Education, Research and Innovation (ICERI), Sevilla, İspanya, 16 - 18 Kasım 2017, ss.7042, (Tam Metin Bildiri)
2016
20167. KALDIRMA KUVVETİ KONUSUNUN ÖĞRETİMİNDE UYGULANAN FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM YÖNTEMİ HAKKINDA ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ
DOĞAN H. Z., SALAR R., TURGUT Ü.
12. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2016
20168. Using Differentiated Instruction in High Schools for Physics
TURGUT Ü., SALAR R.
International Congresses on Education, 2 - 04 Haziran 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
20169. The Effect of 7E Model on Conceptual Success of Students in Physics Education
TURGUT Ü., SALAR R.
International Congresses on Education, 2 - 04 Haziran 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201610. The Description of the Learning Environment in Physics Lesson with 7E Model Teaching Activities
TURGUT Ü., SALAR R.
International Congresses on Education, 2 - 04 Haziran 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201611. Differentiated Instruction for Physics Education An experimental Investigation
TURGUT Ü., SALAR R.
1st International Physics Conference at the Anatolian Peak, 25 - 27 Şubat 2016, (Özet Bildiri)
2016
201612. Teachers Opinions about Individual Differences in Students in Regular Classrooms
TURGUT Ü., SALAR R.
International Congresses on Education, 2 - 04 Haziran 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201613. Using Differentiated Instruction in High Schools for PhysicsEducation
TURGUT Ü., SALAR R.
International Congresses on Education 2016, Saraybosna, Bosna-Hersek, 2 - 04 Haziran 2016, (Tam Metin Bildiri)
2015
201514. High School Students Misconceptions About Projectile Motion
AYDIN S., AYDIN e., DİLBER R., TURGUT Ü., SALAR R.
16th International Academic Conference, Amsterdam, Hollanda, 12 - 15 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2015
201515. The Effects Of High School Students Recognising Mode Descriptions And Using In Writing To Learn On Academic Success
DİLBER R., ÖZTÜRK S., SALAR R., TURGUT Ü.
Teaching & Education Conference, Amsterdam, Hollanda, 12 - 15 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2015
201516. High School Students Views About 7e Model In The Unit Of Electromagnetism
TURGUT Ü., ÇOLAK A., SALAR R., DİLBER R.
16th InternationalAcademic Conference, Amsterdam, Hollanda, 12 - 15 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2014
201417. Correct the Deficiency of Pre service Physics Teachers Knowledge with Differentiated Instruction
TURGUT Ü., SALAR R., TURGUT G., GÜRBÜZ F.
New Perspectives in Science Education, Floransa, İtalya, 14 - 15 Mart 2014, (Özet Bildiri)
2013
201318. The Effect of 7E Model on Academic Achievements and Retention in The Unit Elektricity in Our Life 6Th Grade Scence and Technology Course
TURGUT Ü., GÜRBÜZ F., SALAR R.
INTED 2013 Conference, Valencia, İspanya, 4 - 06 Mart 2013, (Tam Metin Bildiri)
2013
201319. THE EFFECT OF 7E MODEL ON ACADEMIC ACHIEVEMENTS AND RETENTION IN THE UNIT "ELECTRICITY IN OUR LIFE" 6TH GRADE SCIENCE AND TECHNOLOGY COURSE
TURGUT Ü., GÜRBÜZ F., SALAR R.
7th International Technology, Education and Development Conference (INTED), Valencia, İspanya, 4 - 06 Mart 2013, ss.161-165, (Tam Metin Bildiri)
2013
201320. THE ATTITUDES OF PHYSICS TEACHER CANDIDATES TOWARDS THE CONCEPTS IN SPECIAL THEORY OF RELATIVITY AND THEIR EVALUATION DESIGNS
TURGUT Ü., SALAR R., GÜRBÜZ F.
7th International Technology, Education and Development Conference (INTED), Valencia, İspanya, 4 - 06 Mart 2013, ss.129-135, (Tam Metin Bildiri)
2012
201221. Electrodeposition of SnO2 on Ni Substrates
TURGUT G., AYDIN S., YILMAZ M., İSKENDEROĞLU D., KESKENLER E. F., TURGUT Ü., et al.
8. Nanobilim ve Nanoteknoloji Konferansı, 25 Haziran - 25 Eylül 2012
2012
201222. Electrodeposition of SnO2 on NiO substrates
TURGUT G., AYDIN S., YILMAZ M., TATAR D., KESKENLER E. F., TURGUT Ü., et al.
Nanotr Viii, Türkiye, 25 - 29 Haziran 2012, (Özet Bildiri)
2011
201123. An evaluation of activities designed in accordance with the 5E model by would-be science teachers
Acisli S., Yalcin S. A., TURGUT Ü.
3rd World Conference on Educational Sciences (WCES), İstanbul, Türkiye, 3 - 07 Şubat 2011, cilt.15, ss.708-711, (Tam Metin Bildiri)
2011
201124. Determining the levels of pre-service science teachers' scientific literacy and investigating effectuality of the education faculties about developing scientific literacy
Altun-Yalcin S., Acisli S., TURGUT Ü.
3rd World Conference on Educational Sciences (WCES), İstanbul, Türkiye, 3 - 07 Şubat 2011, cilt.15, ss.783-787, (Tam Metin Bildiri)
2011
201125. An investigation 10th grade students' misconceptions about electric current
Turgut U., GÜRBÜZ F., TURGUT G.
3rd World Conference on Educational Sciences (WCES), İstanbul, Türkiye, 3 - 07 Şubat 2011, cilt.15, ss.1965-1971, (Tam Metin Bildiri)
2011
201126. Effects of the 5E learning model on students' academic achievements in movement and force issues
Acisli S., Yalcin S. A., TURGUT Ü.
3rd World Conference on Educational Sciences (WCES), İstanbul, Türkiye, 3 - 07 Şubat 2011, cilt.15, ss.2459-2462, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2024
20241. FEN EĞİTİMİNDE FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM
TURGUT Ü., SALAR R.
FEN EĞİTİMİNDE DÖNÜŞÜM:TEKNOLOJİ, MANTIK VE EĞİLİMLER, GÜRBÜZ FATİH, Editör, Iksad Publications, ss.111-127, 2024
2023
20232. STEM EĞİTİMİNDE EĞİTSEL ROBOTİK UYGULAMALARI
TURGUT Ü., SALAR R.
FEN EĞİTİMİNDE GÜNCEL VE YENİLİKÇİ YAKLAŞIMLAR, Prof. Dr. FATİH GÜRBÜZ, Editör, İksad publishing house, Ankara, ss.145-157, 2023
2020
20203. Laser ve Uygulamaları
TURGUT Ü., SALAR R.
Bilimin Teknolojideki Uygulamaları, Prof. Dr. Hakan Şevki AYVACI, Prof. Dr. Salih ÇEPNİ, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.31-51, 2020
Bilirkişi Raporları
2015
20151. İlköğretimde Robot Uygulamalarının Öğrencilerin Bilimsel Yaratıcılıklarına ve Bilimsel Süreç Becerilerine Etkisinin Araştırılması
TURGUT Ü.
BAP, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
20152. Applying the science of learning to the learning of science Newton s second law of motion
TURGUT Ü.
Africa Education Review, 2015 (Scopus)
2015
20153. Kılasik Fiziğin Temelİlkelerine metedolojisine ve Felsefesine kısa bir bakış
TURGUT Ü.
Fizik Eğitimi ve Felsefesi, 2015 (Hakemli Dergi)
Desteklenen Projeler
2011 - 2013
2011 - 2013ATMALI LAZER DEPOLAMA (PLD) İLE İNCE FİLM CDTE/CDS GÜNEŞ PİLİ ÜRETİLMESİ
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
TURGUT Ü. (Yürütücü), AYDIN S.
2010 - 2011
2010 - 2011FİZİK LABORATUVARININ MODERNİZASYONU VE AKTİF ÖĞRENME YAKLAŞIMINA UYGUN OLARAK FİZİK 1 VE FİZİK 2 KONUŞLARIYLA İLİŞKİLİ DENEYLERİN TASARLANMASI
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Güdümlü
TURGUT Ü. (Yürütücü), AYDIN S.
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 372
h-indeksi (WOS): 13
Jüri Üyelikleri
Aralık-2021
Aralık 2021Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik
- İstanbul Aydın Üniversitesi
Mayıs-2021
Mayıs 2021Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik
- Giresun Üniversitesi
Nisan-2021
Nisan 2021Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik
- Artvin Çoruh Üniversitesi
Ocak-2021
Ocak 2021Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik
- Kafkas Üniversitesi
Ocak-2021
Ocak 2021Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
- Atatürk Üniversitesi
Ocak-2021
Ocak 2021