Prof. Dr. Ümit TURGUT


Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi

Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Fizik, Temel Bilimler (Sci), Nanobilim Ve Nanoteknoloji


Avesis Araştırma Alanları: Fizik, Atom ve Molekül Fiziği, Atom ve Moleküllerin Elekronik Yapısı Kuramı, Temel Bilimler

Metrikler

Yayın

83

Yayın (WoS)

29

Yayın (Scopus)

30

Atıf (WoS)

368

H-İndeks (WoS)

13

Atıf (Scopus)

415

H-İndeks (Scopus)

15

Atıf (TrDizin)

34

H-İndeks (TrDizin)

4

Atıf (Diğer Toplam)

55

Proje

4

Tez Danışmanlığı

10
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

1996 - 2000

1996 - 2000

Doktora

Atatürk Üniversitesi, Fenbilimleri Enst., Atom Ve Molekül Fiziği, Türkiye

1992 - 1996

1992 - 1996

Yüksek Lisans

Atatürk Üniversitesi, Fenbilimleri Enst., Atom Ve Molekül Fiziği, Türkiye

Araştırma Alanları

Fizik

Atom ve Molekül Fiziği

Atom ve Moleküllerin Elekronik Yapısı Kuramı

Temel Bilimler

Yönetimsel Görevler

2016 - Devam Ediyor

2016 - Devam Ediyor

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri

2009 - 2012

2009 - 2012

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri

2006 - 2009

2006 - 2009

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri

2003 - 2006

2003 - 2006

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Fizikte Kavramlar ve Kavram Geliştirme Süreçleri-ıı

Fizikte Deney Tasarlama

Fen Eğitiminde Alanyazın İnceleme

Fizikte Kavramlar ve Kavram Geliştirme Süreçleri-ı

Lisans

Lisans

Fizik 3

Fizik Laboratuvarı 3

Öğretmenlik Uygulaması

Yönetilen Tezler

Makaleler

Tümü (51)
SCI-E, SSCI, AHCI (21)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (22)
ESCI (1)
Scopus (25)
TRDizin (14)
Diğer Yayınlar (14)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2018

2018

1. ARDUİNO TEMELLİ KODLAMA EĞİTİMİ İLE İLGİLİ LİSE ÖĞRENCİLERİNİN DÜŞÜNCELERİ

SALAR R., UĞUREL E., TURGUT Ü.

FATİH Projesi Eğitim Teknolojileri Zirvesi, Türkiye, 2 - 03 Kasım 2018, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

2. Views of Classroom Teachers on The Use of Lego® Renewable Energy Sets in Teaching The Renewable Energy Resources.

AÇIŞLI S., TURGUT Ü.

IV. INES Internatıonal Academic Research Congress, 30 Ekim - 03 Kasım 2018, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2017

2017

3. High School Students’ Opinions about Physics Education Held with Differentiated Instruction

TURGUT Ü., SALAR R., KARAMAN İ.

ICERI2017 (10th annual International Conference of Education, Researchand Innovation), Sevilla, İspanya, 16 - 18 Kasım 2017, ss.7039-7041, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

4. CLASSROOM CLIMATE IN SCIENCE TEACHING BASED ON CRITICAL PEDAGOGY

TURGUT Ü., SALAR R., AKSAKALLI A.

ICERI2017 (10th annual International Conference of Education, Researchand Innovation), İspanya, 16 - 18 Kasım 2017, ss.7033-7038, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2017

2017

5. Analysis of the relationship between undergraduate students’ physics succeses and their abilities

KARAMAN İ., TURGUT Ü., DİLBER R., SALAR R.

10th Annual International Conference ofEducation,Recearch and Innovation (ICERI2017), Sevilla, İspanya, 16 - 18 Kasım 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

6. ANALYSIS OF THE RELATIONSHIP BETWEEN UNDERGRADUATE STUDENTS' PHYSICS SUCCESSES AND THEIR ABILITIES

Karaman I., Turgut U., Dilber R., Salar R.

10th Annual International Conference of Education, Research and Innovation (ICERI), Sevilla, İspanya, 16 - 18 Kasım 2017, ss.7042, (Tam Metin Bildiri) identifier

2016

2016

7. KALDIRMA KUVVETİ KONUSUNUN ÖĞRETİMİNDE UYGULANAN FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM YÖNTEMİ HAKKINDA ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ

DOĞAN H. Z., SALAR R., TURGUT Ü.

12. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

8. Using Differentiated Instruction in High Schools for Physics

TURGUT Ü., SALAR R.

International Congresses on Education, 2 - 04 Haziran 2016, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

9. The Effect of 7E Model on Conceptual Success of Students in Physics Education

TURGUT Ü., SALAR R.

International Congresses on Education, 2 - 04 Haziran 2016, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

10. The Description of the Learning Environment in Physics Lesson with 7E Model Teaching Activities

TURGUT Ü., SALAR R.

International Congresses on Education, 2 - 04 Haziran 2016, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

11. Differentiated Instruction for Physics Education An experimental Investigation

TURGUT Ü., SALAR R.

1st International Physics Conference at the Anatolian Peak, 25 - 27 Şubat 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

12. Teachers Opinions about Individual Differences in Students in Regular Classrooms

TURGUT Ü., SALAR R.

International Congresses on Education, 2 - 04 Haziran 2016, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

13. Using Differentiated Instruction in High Schools for PhysicsEducation

TURGUT Ü., SALAR R.

International Congresses on Education 2016, Saraybosna, Bosna-Hersek, 2 - 04 Haziran 2016, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

14. High School Students Misconceptions About Projectile Motion

AYDIN S., AYDIN e., DİLBER R., TURGUT Ü., SALAR R.

16th International Academic Conference, Amsterdam, Hollanda, 12 - 15 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

16. High School Students Views About 7e Model In The Unit Of Electromagnetism

TURGUT Ü., ÇOLAK A., SALAR R., DİLBER R.

16th InternationalAcademic Conference, Amsterdam, Hollanda, 12 - 15 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

2014

2014

17. Correct the Deficiency of Pre service Physics Teachers Knowledge with Differentiated Instruction

TURGUT Ü., SALAR R., TURGUT G., GÜRBÜZ F.

New Perspectives in Science Education, Floransa, İtalya, 14 - 15 Mart 2014, (Özet Bildiri)

2013

2013

19. THE EFFECT OF 7E MODEL ON ACADEMIC ACHIEVEMENTS AND RETENTION IN THE UNIT "ELECTRICITY IN OUR LIFE" 6TH GRADE SCIENCE AND TECHNOLOGY COURSE

TURGUT Ü., GÜRBÜZ F., SALAR R.

7th International Technology, Education and Development Conference (INTED), Valencia, İspanya, 4 - 06 Mart 2013, ss.161-165, (Tam Metin Bildiri) identifier

2013

2013

20. THE ATTITUDES OF PHYSICS TEACHER CANDIDATES TOWARDS THE CONCEPTS IN SPECIAL THEORY OF RELATIVITY AND THEIR EVALUATION DESIGNS

TURGUT Ü., SALAR R., GÜRBÜZ F.

7th International Technology, Education and Development Conference (INTED), Valencia, İspanya, 4 - 06 Mart 2013, ss.129-135, (Tam Metin Bildiri) identifier

2012

2012

21. Electrodeposition of SnO2 on Ni Substrates

TURGUT G., AYDIN S., YILMAZ M., İSKENDEROĞLU D., KESKENLER E. F., TURGUT Ü., et al.

8. Nanobilim ve Nanoteknoloji Konferansı, 25 Haziran - 25 Eylül 2012

2012

2012

22. Electrodeposition of SnO2 on NiO substrates

TURGUT G., AYDIN S., YILMAZ M., TATAR D., KESKENLER E. F., TURGUT Ü., et al.

Nanotr Viii, Türkiye, 25 - 29 Haziran 2012, (Özet Bildiri)

2011

2011

23. An evaluation of activities designed in accordance with the 5E model by would-be science teachers

Acisli S., Yalcin S. A., TURGUT Ü.

3rd World Conference on Educational Sciences (WCES), İstanbul, Türkiye, 3 - 07 Şubat 2011, cilt.15, ss.708-711, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

2011

2011

24. Determining the levels of pre-service science teachers' scientific literacy and investigating effectuality of the education faculties about developing scientific literacy

Altun-Yalcin S., Acisli S., TURGUT Ü.

3rd World Conference on Educational Sciences (WCES), İstanbul, Türkiye, 3 - 07 Şubat 2011, cilt.15, ss.783-787, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma identifier identifier

2011

2011

25. An investigation 10th grade students' misconceptions about electric current

Turgut U., GÜRBÜZ F., TURGUT G.

3rd World Conference on Educational Sciences (WCES), İstanbul, Türkiye, 3 - 07 Şubat 2011, cilt.15, ss.1965-1971, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

2011

2011

26. Effects of the 5E learning model on students' academic achievements in movement and force issues

Acisli S., Yalcin S. A., TURGUT Ü.

3rd World Conference on Educational Sciences (WCES), İstanbul, Türkiye, 3 - 07 Şubat 2011, cilt.15, ss.2459-2462, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

Kitaplar

2024

2024

1. FEN EĞİTİMİNDE FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM

TURGUT Ü., SALAR R.

FEN EĞİTİMİNDE DÖNÜŞÜM:TEKNOLOJİ, MANTIK VE EĞİLİMLER, GÜRBÜZ FATİH, Editör, Iksad Publications, ss.111-127, 2024

2023

2023

2. STEM EĞİTİMİNDE EĞİTSEL ROBOTİK UYGULAMALARI

TURGUT Ü., SALAR R.

FEN EĞİTİMİNDE GÜNCEL VE YENİLİKÇİ YAKLAŞIMLAR, Prof. Dr. FATİH GÜRBÜZ, Editör, İksad publishing house, Ankara, ss.145-157, 2023

2020

2020

3. Laser ve Uygulamaları

TURGUT Ü., SALAR R.

Bilimin Teknolojideki Uygulamaları, Prof. Dr. Hakan Şevki AYVACI, Prof. Dr. Salih ÇEPNİ, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.31-51, 2020

Desteklenen Projeler

2011 - 2013

2011 - 2013

ATMALI LAZER DEPOLAMA (PLD) İLE İNCE FİLM CDTE/CDS GÜNEŞ PİLİ ÜRETİLMESİ

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

TURGUT Ü. (Yürütücü), AYDIN S.


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 372

h-indeksi (WOS): 13

Jüri Üyelikleri

Aralık-2021

Aralık 2021

Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik

- İstanbul Aydın Üniversitesi

Mayıs-2021

Mayıs 2021

Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik

- Giresun Üniversitesi

Nisan-2021

Nisan 2021

Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik

- Artvin Çoruh Üniversitesi

Ocak-2021

Ocak 2021

Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik

- Kafkas Üniversitesi

Ocak-2021

Ocak 2021

Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği

- Atatürk Üniversitesi

Ocak-2021

Ocak 2021

Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik

- Çukurova Üniversitesi