Eğitim Bilgileri
2012 - 2016
2012 - 2016Doktora
Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi, Türkiye
2011 - 2012
2011 - 2012Doktora
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
2006 - 2011
2006 - 2011Yüksek Lisans
Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye
2002 - 2006
2002 - 2006Lisans
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi, Türkiye
Yaptığı Tezler
2016
2016Doktora
İlköğretim 8.Sınıf Görme Engelli Öğrencilerin Yaşamımızdaki Elektrik Ünitesi İle İlgili Kavramların Öğretimi
Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi
2011
2011Yüksek Lisans
İlköğretim 2. Kademe Öğrencilerinin Modsal Betimlemeleri Algılayabilme ve Kullanabilme Yeterliliklerini Ölçebilmek Amacıyla Ölçek Geliştirme ve Bu Ölçek İle Öğrencilerin Modsal Betimlemelere Dair Düzeylerini Belirleme
Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2019
2019AMOS İle Yapısal Eşitlik Modelleme Eğitimi
Mesleki Eğitim
Başkent Üniversitesi
2019
2019Engelli Farkındalığı Eğiticiler Eğitimi
Mesleki Eğitim
Atatürk Üniversitesi
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Özel Eğitim
Fen Bilimleri Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Verdiği Dersler
Yönetilen Tezler
2025
2025Yüksek Lisans
BEŞİNCİ SINIF MADDE VE DEĞİŞİM ÜNİTESİNDE AKILLI TAHTA KULLANIMININ BAŞARI, TUTUM VE KALICILIĞA ETKİSİ
Okcu B. (Danışman)
Y.KELEŞ(Öğrenci)
2025
2025Yüksek Lisans
6.SINIF FEN BİLİMLERİ DERSİ MADDENİN TANECİKLİ YAPISI ÜNİTESİNDE ANALOJİ YÖNTEMİNE DAYALI ÖĞRETİMİN ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BAŞARILARINA VE KALICILIĞA ETKİSİ
Okcu B. (Danışman)
M.SEVAL(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMENİ ADAYLARININ STEM EĞİTİMİNE YÖNELİK ALGILARININ VE 21.YY BECERİLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENİP KARŞILAŞTIRILMASI
Okcu B. (Danışman)
E.PINAR(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
6.Sınıf Görme Engelli Öğrencilerin Güneş Sistemi Konusundaki Öğrenmelerini Destekleyecek Materyal Tasarımı
Okcu B. (Danışman)
M.ÇAĞRI(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (13)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (3)
ESCI (1)
Scopus (2)
TRDizin (8)
Diğer Yayınlar (3)
2025
20251. Öğretmen Adaylarının Özel Gereksinimli Öğrencilere Yönelik Öğretim Planlama Becerilerinin Gelişimine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi
Okcu B.
Buca Eğitim Fakültesi Dergisi
, sa.65, ss.2929-2950, 2025 (TRDizin)
2024
20242. Görme Yetersizliğine Sahip 6. Sınıf Öğrencilere Kavram Öğretimi: İletken ve Yalıtkan Maddeler
Okcu B., Sözbilir M.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.24, sa.1, ss.544-562, 2024 (TRDizin)
2022
20223. COGNITIVE LOAD IN THE VISUALLY IMPAIRED
Okcu B.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EARLY CHILDHOOD SPECIAL EDUCATION
, cilt.14, sa.8, ss.635-644, 2022 (ESCI, Scopus)
2022
20224. ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN VÜCUDUMUZDAKİ SİSTEMLER ÜNİTESİNE İLİŞKİN METAFORİK ALGILARI
Zorluoğlu S. L., Okcu B.
Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama , cilt.12, sa.1, ss.172-194, 2022 (TRDizin)
2021
20215. 6. SINIF GÖRME YETERSİZLİĞİ OLAN ÖĞRENCİLERİN ‘ELEKTRİĞİN İLETİMİ’ ÜNİTESİ ÖĞRETİMİNE YÖNELİK İHTİYAÇLARI
Okcu B., Sözbilir M., Bülbül M. Ş.
MİLLÎ EĞİTİM ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK DERGİSİ
, cilt.2, sa.1, ss.1-32, 2021 (Hakemli Dergi)
2019
20196. Designing a Bulb to Teach Electric Circuits to Visually Impaired Students
Okcu B., Sözbilir M.
PHYSICS TEACHER
, cilt.57, ss.99-101, 2019 (SCI-Expanded, Scopus)
2017
20177. Görme yetersizliği olan öğrencilere yönelik bir etkinlik tasarımı: sigorta nedir?
Okcu B., Sözbilir M.
Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi
, cilt.7, sa.1, ss.42-50, 2017 (TRDizin)
2016
20168. Ortaokul düzeyindeki görme engelli öğrencilerin okuldaki öğrenim sürecine dair görüşleri
Okcu B., Yazıcı F., Sözbilir M.
Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.5, ss.51-83, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
20169. 8 Sınıf Görme Engelli Öğrencilere Yaşamımızdaki Elektrik Ünitesinin Öğretimi Mıknatıs Yapalım Etkinliği
Okcu B., Sözbilir M.
Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.11, ss.202-223, 2016 (TRDizin)
2016
201610. 8 sınıfta görme yetersizliği olan öğrencilere yaşamımızdaki elektrik ünitesinin öğretimi Nasıl ışık saçar Nasıl ısınır etkinliği
Okcu B., Sözbilir M.
Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi , cilt.4, ss.76-93, 2016 (TRDizin)
2016
201611. Let s make an electric motor activity for 8th grade visually impaired students in electric in our lives unit
Okcu B., Sözbilir M.
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.44, ss.23-48, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
201512. Ailelerin görme yetersizliği olan çocuklarına yönelik gelecek kaygıları
Yazıcı F., Okcu B., Sözbilir M.
Ege Eğitim Dergisi , cilt.16, ss.142-164, 2015 (TRDizin)
2015
201513. Görme yetersizliği olan öğrencilere yönelik fen eğitimi araştırmalarında eğilimler
Sözbilir M., Gül Ş., Okcu B., Yazıcı F., Kızılaslan A., Zorluoğlu S. L., et al.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.15, ss.218-241, 2015 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. A Bibliometric Analysis on Teachers' Professional Development in Chemistry Education
Sözbilir M., Okcu B., Teke D.
27th International Conference on Chemistry Education (ICCE 2024), Pattani, Tayland, 15 - 19 Temmuz 2024, ss.235, (Özet Bildiri)
2023
20232. 6. Sınıf Görme Engelli Öğrencilerin Güneş Sistemi Konusundaki Öğrenme İhtiyaçlarının Belirlenmesi
Okcu B., Güneş M. Ç.
4. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, Bursa, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2023, ss.222-223, (Özet Bildiri)
2023
20233. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bep (Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı) ile İlgili Görüşlerinin Belirlenmesi
Okcu B.
4. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, 18 - 21 Mayıs 2023, ss.453-454, (Özet Bildiri)
2022
20224. Özel eğitim dersinin öğretmen adaylarının yetersizlikten etkilenen kişilere yönelik tutumları üzerine etkisini belirleme
OKCU B., KIZILASLAN A., ZORLUOĞLU S. L., SÖZBİLİR M.
13. Uluslararası Sosyal Beşeri ve Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 1 - 03 Aralık 2022, ss.504-513, (Tam Metin Bildiri)
2022
20225. Özel Eğitim Dersinin Öğretmen Adaylarının Yetersizlikten Etkilenen Kişilere Yönelik Tutumları Üzerine Etkisini Belirleme
Okcu B., Zorluoğlu S. L., Sözbilir M., Kızılaslan A.
13. Uluslararası Sosyal Beşeri ve Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 1 - 03 Aralık 2022, ss.504-513, (Tam Metin Bildiri)
2017
20176. Tasarım Tabanlı Öğretim Yönteminin Görme Engelli Öğrencilerin Fen Bilimleri Dersindeki Tutum ve Motivasyonlarına Etkisi
SÖZBİLİR M., GÜL Ş., YAZICI F., KIZILASLAN A., OKCU B., ZORLUOĞLU S. L.
26th International Conference on Educational Science, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.2865-2866, (Özet Bildiri)
2017
20177. Teaching electrical resistance to 6th grade visually impaired students
OKCU B., SÖZBİLİR M., BÜLBÜL M. Ş.
NARST 90th Annual International Conference, San-Antonio, Kuzey Mariana Adaları, 22 - 25 Nisan 2017, ss.72, (Özet Bildiri)
2016
20168. A study of needs analysis towards effective science instruction for 6th grade visually impaired students
SÖZBİLİR M., OKCU B., GÜL Ş., ZORLUOĞLU S. L., KIZILASLAN A., YAZICI F.
International Conference Effective Leadership and Management in Inclusive Schools: Teacher Training and Vocational Education, Arts and Sports (ELMIS 2016: TT and VAS), Konya, Türkiye, 12 - 15 Mayıs 2016, ss.40, (Özet Bildiri)
2016
20169. Görme Yetersizliği Olan Öğrencilere Yönelik Öğretim Tasarımı Yapılırken Dikkat Edilmesi Gereken İlkeler
SÖZBİLİR M., ZORLUOĞLU S. L., OKCU B., KIZILASLAN A., YAZICI F., GÜL Ş., et al.
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2016
201610. 8. sınıf görme engelli öğrencilere etkinlik tabanlı öğretim: ‘elektrik motoru yapalım’ etkinliği
SÖZBİLİR M., OKCU B.
12.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.28, (Özet Bildiri)
2016
201611. Görme Engelli 6 Sınıf Öğrencilerinin Fen Öğretimine Yönelik İhtiyaçlarının Kapsamlı Bir Analizi
SÖZBİLİR M., OKCU B., YAZICI F., KIZILASLAN A., ZORLUOĞLU S. L., GÜL Ş., et al.
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.1, (Özet Bildiri)
2016
201612. 6. Sınıf görme engelli öğrenciler için eşeysiz üreme konusunun öğretimine yönelik materyal tasarımı
SÖZBİLİR M., OKCU B.
12.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.28, (Özet Bildiri)
2016
201613. 6. sınıf görme engelli öğrencilere “ısı iletkeni” ve “ısı yalıtkanı” kavramlarının öğretimine yönelik etkinlik ve materyal geliştirme
SÖZBİLİR M., OKCU B.
12.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.29, (Özet Bildiri)
2016
201614. Görme engelli 6. Sınıf öğrencilerinin fen öğretimine yönelik ihtiyaçlarının kapsamlı bir analizi
SÖZBİLİR M., OKCU B., YAZICI F., KIZILASLAN A., ZORLUOĞLU S. L., GÜL Ş., et al.
12.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.34, (Özet Bildiri)
2016
201615. Ortaokul 6 Sınıf Görme Engelli Öğrencilere Etkili Fen Öğretimine Yönelik İhtiyaç Analizi Çalışması
SÖZBİLİR M., OKCU B., GÜL Ş., ZORLUOĞLU S. L., KIZILASLAN A., YAZICI F.
ELMIS 2016 Uluslararası Özel Eğitim Kongresi, Konya, Türkiye, 12 - 15 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2015
201516. 8. Sınıf görme engelli öğrencilere “yaşamımızdaki elektrik” ünitesinde etkinliğe dayalı öğretim: “mıknatıs yapalım etkinliği”
OKCU B., SÖZBİLİR M.
2. Ulusal Fizik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 10 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
2014
201417. Türkiye ve Dünyada Görme Engellilere Yönelik Yapılan Araştırmaların İçerik Analizi
SÖZBİLİR M., GÜL Ş., OKCU B., YAZICI F., ZORLUOĞLU S. L., KIZILASLAN A., et al.
11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
201418. Ortaokul düzeyindeki görme engelli öğrencilerin okuldaki öğrenim sürecinde karşılaştıkları sorunlar
OKCU B., YAZICI F., SÖZBİLİR M.
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.542-543, (Özet Bildiri)
2014
201419. Türkiye ve dünyada görme engellilere yönelik yapılan araştırmaların içerik analizi.
SÖZBİLİR M., GÜL Ş., YAZICI F., ZORLUOĞLU S. L., KIZILASLAN A., OKCU B., et al.
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.356-357, (Özet Bildiri)
2014
201420. Görme engelli çocuğa sahip ailelerin çocuklarına yönelik gelecek kaygıları.
YAZICI F., OKCU B., SÖZBİLİR M.
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.541, (Özet Bildiri)
2013
201321. İlköğretim 2.Kademe Öğrencilerinin Modsal Betimlemeleri Algılayabilme ve Kullanabilme Yeterliliklerini Belirlemek.
OKCU B., GÜNEL M.
1st Annual Meeting of International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, Trabzon, Türkiye, 26 Haziran 2013, (Özet Bildiri)
2010
201022. 'Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme (ATBÖ) Yaklaşımının Üniversite Seviyesinde Fizik Laboratuarlarında Kullanımının Akademik Başarıya Etkisi
GÜNEL M., KABATAŞ MEMİŞ E., yeşildağ f., biber b., OKCU B.
9. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 Eylül 2010, (Özet Bildiri)
2010
201023. İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Modsal Betimlemeleri Kullanma Becerilerini Ölçme: Ölçek Geliştirme Çalışması
OKCU B., GÜNEL M.
9. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 Eylül 2010, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2023
20231. Fen Bilimleri Öğretmenleri ve Özel Eğitim
Okcu B.
21. Yüzyılda Fen Bilimleri Öğretimi ve Öğretmenler, Ataman Karaçöp, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.241-252, 2023
2019
20192. Görme engelliler için fen eğitimi
SÖZBİLİR M., OKCU B.
Çağdaş yaklaşımlarla destekli fen öğretimi, , Editör, Hüseyin Artun , Sevgi Aydın-Günbatar, Ankara, ss.49-63, 2019
2019
20193. FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİNİ ÜLKEMİZDEKİ TARİHSEL GELİŞİMİ
OKCU B., ZORLUOĞLU S. L.
ÖZEL EĞİTİMDE FEN VE SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ, MERTOL HÜSEYİN, ZORLUOĞLU SERACEDDİN LEVENT , AKKANAT ÇİĞDEM, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, Ankara, ss.1-11, 2019
2019
20194. Görme engelliler için fen eğitimi.
SÖZBİLİR M., OKCU B.
Çağdaş yaklaşımlarla destekli fen öğretimi, Hüseyin Artun Sevgi Aydın-Günbatar, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.49-63, 2019
2017
20175. Görme Yetersiziliği Olan Bireylere Fen Öğretimi
SÖZBİLİR M., ZORLUOĞLU S. L., OKCU B., KIZILASLAN A., GÜL Ş., BÜLBÜL M. Ş., et al.
FEN BILIMLERI ÖĞRETIMINDE YENI YAKLAŞIMLAR, Mustafa Ergun, Editör, NOBEL, ss.35-66, 2017
2017
20176. Görme yetersizliği olan bireylere fen öğretimi
SÖZBİLİR M., ZORLUOĞLU S. L., OKCU B., KIZILASLAN A., GÜL Ş., BÜLBÜL M. Ş., et al.
Fen bilimleri öğretiminde yeni yaklaşımlar, Ergun Mustafa, Editör, Nobel, Ankara, ss.35-66, 2017
2017
20177. Görme yetersizliği olan bireylere fen öğretimi
SÖZBİLİR M., ZORLUOĞLU S. L., OKCU B., GÜL Ş., BÜLBÜL M. Ş., YAZICI F.
Fen bilimleri öğretiminde yeni yaklaşımlar, ERGUN MUSTAFA, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, Ankara, ss.35-66, 2017
Desteklenen Projeler
2023 - 2024
2023 - 20246Sınıf Görme Engelli Öğrencilerin Güneş Sistemi Konusundaki Öğrenmelerini Destekleyecek Materyal Tasarımı
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Y.Lisans
OKCU B. (Yürütücü), GÜNEŞ M. Ç.
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Ağustos 2021
Ağustos 2021GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Ağustos 2021
Ağustos 2021E-MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ (MAKÜ)
Hakemli Bilimsel Dergi
Mart 2019
Mart 2019YALVAÇ AKADEMİ
Diğer Dergiler
Şubat 2019
Şubat 2019Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Bilimsel Projelerde Hakemlikler
Mart 2021
Mart 2021TÜBİTAK Projesi
2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, Bartın Üniversitesi, Türkiye
Mart 2021
Mart 2021TÜBİTAK Projesi
2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Türkiye
Mart 2021
Mart 2021TÜBİTAK Projesi
2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Türkiye
Mart 2021
Mart 2021TÜBİTAK Projesi
2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, Marmara Üniversitesi, Türkiye
Mart 2021
Mart 2021TÜBİTAK Projesi
2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, Dokuz Eylül Üniversitesi, Türkiye
Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler
Temmuz 2021
Temmuz 2021Pandemi Sonrası Uzaktan Eğitim Uygulamaları Çalıştayı I
Çalıştay Organizasyonu
Okcu B.
Erzurum, Türkiye
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
03 Ekim 2024 - 05 Ekim 2024
03 Ekim 2024 - 05 Ekim 2024