Dr. Öğr. Üyesi Betül OKCU


Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi

Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Sinirbilim ve Davranış, Temel Bilimler (Sci), Yaşam Bilimleri (Life), Doğa Bilimleri Genel, Fizik, Çok Disiplinli Bilimler, Fizik Uygulamalı, Davranış Bilimleri, Sinir Bilimi


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, Özel Eğitim, Fen Bilimleri Eğitimi

E-posta: betul.okcu@atauni.edu.tr
Web: https://avesis.atauni.edu.tr/betul.okcu
Ofis: 301
Posta Adresi: Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi

Metrikler

Yayın

43

Yayın (WoS)

3

Yayın (Scopus)

2

Atıf (WoS)

3

H-İndeks (WoS)

1

Atıf (Scopus)

6

H-İndeks (Scopus)

1

Atıf (Scholar)

41

H-İndeks (Scholar)

1

Atıf (TrDizin)

15

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Sobiad)

46

H-İndeks (Sobiad)

2

Atıf (Diğer Toplam)

19

Proje

1

Tez Danışmanlığı

4

Açık Erişim

5
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2012 - 2016

2012 - 2016

Doktora

Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi, Türkiye

2011 - 2012

2011 - 2012

Doktora

Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye

2006 - 2011

2006 - 2011

Yüksek Lisans

Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye

2002 - 2006

2002 - 2006

Lisans

Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi, Türkiye

Yaptığı Tezler

2016

2016

Doktora

İlköğretim 8.Sınıf Görme Engelli Öğrencilerin Yaşamımızdaki Elektrik Ünitesi İle İlgili Kavramların Öğretimi

Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi

2011

2011

Yüksek Lisans

İlköğretim 2. Kademe Öğrencilerinin Modsal Betimlemeleri Algılayabilme ve Kullanabilme Yeterliliklerini Ölçebilmek Amacıyla Ölçek Geliştirme ve Bu Ölçek İle Öğrencilerin Modsal Betimlemelere Dair Düzeylerini Belirleme

Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Sertifika, Kurs ve Eğitimler

2019

2019

AMOS İle Yapısal Eşitlik Modelleme Eğitimi

Mesleki Eğitim

Başkent Üniversitesi

2019

2019

Engelli Farkındalığı Eğiticiler Eğitimi

Mesleki Eğitim

Atatürk Üniversitesi

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

Özel Eğitim

Fen Bilimleri Eğitimi

Akademik Ünvanlar / Görevler

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

Dr. Öğr. Üyesi

Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Özel Gereksinimli Öğrenciler için Fen Öğretimi

Lisans

Lisans

Okullarda Rehberlik

Özel Eğitim ve Kaynaştırma Sürdürülebilir Kalkınma

Karşılaştırmalı Eğitim

Beslenme ve Sağlık

Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi

Eğitim Sosyolojisi

Eğitim Psikolojisi

Karşılaştırmalı Eğitim Sürdürülebilir Kalkınma

Fen Öğretimi II

Makaleler

Tümü (13)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (3)
ESCI (1)
Scopus (2)
TRDizin (8)
Diğer Yayınlar (3)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

1. A Bibliometric Analysis on Teachers' Professional Development in Chemistry Education

Sözbilir M., Okcu B., Teke D.

27th International Conference on Chemistry Education (ICCE 2024), Pattani, Tayland, 15 - 19 Temmuz 2024, ss.235, (Özet Bildiri) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2023

2023

2. 6. Sınıf Görme Engelli Öğrencilerin Güneş Sistemi Konusundaki Öğrenme İhtiyaçlarının Belirlenmesi

Okcu B., Güneş M. Ç.

4. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, Bursa, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2023, ss.222-223, (Özet Bildiri)

2023

2023

3. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bep (Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı) ile İlgili Görüşlerinin Belirlenmesi

Okcu B.

4. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, 18 - 21 Mayıs 2023, ss.453-454, (Özet Bildiri)

2022

2022

4. Özel eğitim dersinin öğretmen adaylarının yetersizlikten etkilenen kişilere yönelik tutumları üzerine etkisini belirleme

OKCU B., KIZILASLAN A., ZORLUOĞLU S. L., SÖZBİLİR M.

13. Uluslararası Sosyal Beşeri ve Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 1 - 03 Aralık 2022, ss.504-513, (Tam Metin Bildiri)

2022

2022

5. Özel Eğitim Dersinin Öğretmen Adaylarının Yetersizlikten Etkilenen Kişilere Yönelik Tutumları Üzerine Etkisini Belirleme

Okcu B., Zorluoğlu S. L., Sözbilir M., Kızılaslan A.

13. Uluslararası Sosyal Beşeri ve Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 1 - 03 Aralık 2022, ss.504-513, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

6. Tasarım Tabanlı Öğretim Yönteminin Görme Engelli Öğrencilerin Fen Bilimleri Dersindeki Tutum ve Motivasyonlarına Etkisi

SÖZBİLİR M., GÜL Ş., YAZICI F., KIZILASLAN A., OKCU B., ZORLUOĞLU S. L.

26th International Conference on Educational Science, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.2865-2866, (Özet Bildiri)

2017

2017

7. Teaching electrical resistance to 6th grade visually impaired students

OKCU B., SÖZBİLİR M., BÜLBÜL M. Ş.

NARST 90th Annual International Conference, San-Antonio, Kuzey Mariana Adaları, 22 - 25 Nisan 2017, ss.72, (Özet Bildiri)

2016

2016

8. A study of needs analysis towards effective science instruction for 6th grade visually impaired students

SÖZBİLİR M., OKCU B., GÜL Ş., ZORLUOĞLU S. L., KIZILASLAN A., YAZICI F.

International Conference Effective Leadership and Management in Inclusive Schools: Teacher Training and Vocational Education, Arts and Sports (ELMIS 2016: TT and VAS), Konya, Türkiye, 12 - 15 Mayıs 2016, ss.40, (Özet Bildiri)

2016

2016

9. Görme Yetersizliği Olan Öğrencilere Yönelik Öğretim Tasarımı Yapılırken Dikkat Edilmesi Gereken İlkeler

SÖZBİLİR M., ZORLUOĞLU S. L., OKCU B., KIZILASLAN A., YAZICI F., GÜL Ş., et al.

12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

10. 8. sınıf görme engelli öğrencilere etkinlik tabanlı öğretim: ‘elektrik motoru yapalım’ etkinliği

SÖZBİLİR M., OKCU B.

12.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.28, (Özet Bildiri)

2016

2016

11. Görme Engelli 6 Sınıf Öğrencilerinin Fen Öğretimine Yönelik İhtiyaçlarının Kapsamlı Bir Analizi

SÖZBİLİR M., OKCU B., YAZICI F., KIZILASLAN A., ZORLUOĞLU S. L., GÜL Ş., et al.

12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.1, (Özet Bildiri)

2016

2016

12. 6. Sınıf görme engelli öğrenciler için eşeysiz üreme konusunun öğretimine yönelik materyal tasarımı

SÖZBİLİR M., OKCU B.

12.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.28, (Özet Bildiri)

2016

2016

13. 6. sınıf görme engelli öğrencilere “ısı iletkeni” ve “ısı yalıtkanı” kavramlarının öğretimine yönelik etkinlik ve materyal geliştirme

SÖZBİLİR M., OKCU B.

12.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.29, (Özet Bildiri)

2016

2016

14. Görme engelli 6. Sınıf öğrencilerinin fen öğretimine yönelik ihtiyaçlarının kapsamlı bir analizi

SÖZBİLİR M., OKCU B., YAZICI F., KIZILASLAN A., ZORLUOĞLU S. L., GÜL Ş., et al.

12.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.34, (Özet Bildiri)

2014

2014

17. Türkiye ve Dünyada Görme Engellilere Yönelik Yapılan Araştırmaların İçerik Analizi

SÖZBİLİR M., GÜL Ş., OKCU B., YAZICI F., ZORLUOĞLU S. L., KIZILASLAN A., et al.

11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

18. Ortaokul düzeyindeki görme engelli öğrencilerin okuldaki öğrenim sürecinde karşılaştıkları sorunlar

OKCU B., YAZICI F., SÖZBİLİR M.

XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.542-543, (Özet Bildiri)

2014

2014

19. Türkiye ve dünyada görme engellilere yönelik yapılan araştırmaların içerik analizi.

SÖZBİLİR M., GÜL Ş., YAZICI F., ZORLUOĞLU S. L., KIZILASLAN A., OKCU B., et al.

XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.356-357, (Özet Bildiri)

2014

2014

20. Görme engelli çocuğa sahip ailelerin çocuklarına yönelik gelecek kaygıları.

YAZICI F., OKCU B., SÖZBİLİR M.

XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.541, (Özet Bildiri)

2013

2013

21. İlköğretim 2.Kademe Öğrencilerinin Modsal Betimlemeleri Algılayabilme ve Kullanabilme Yeterliliklerini Belirlemek.

OKCU B., GÜNEL M.

1st Annual Meeting of International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, Trabzon, Türkiye, 26 Haziran 2013, (Özet Bildiri)

2010

2010

23. İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Modsal Betimlemeleri Kullanma Becerilerini Ölçme: Ölçek Geliştirme Çalışması

OKCU B., GÜNEL M.

9. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 Eylül 2010, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2023

2023

1. Fen Bilimleri Öğretmenleri ve Özel Eğitim

Okcu B.

21. Yüzyılda Fen Bilimleri Öğretimi ve Öğretmenler, Ataman Karaçöp, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.241-252, 2023

2019

2019

2. Görme engelliler için fen eğitimi

SÖZBİLİR M., OKCU B.

Çağdaş yaklaşımlarla destekli fen öğretimi, , Editör, Hüseyin Artun , Sevgi Aydın-Günbatar, Ankara, ss.49-63, 2019

2019

2019

3. FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİNİ ÜLKEMİZDEKİ TARİHSEL GELİŞİMİ

OKCU B., ZORLUOĞLU S. L.

ÖZEL EĞİTİMDE FEN VE SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ, MERTOL HÜSEYİN, ZORLUOĞLU SERACEDDİN LEVENT , AKKANAT ÇİĞDEM, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, Ankara, ss.1-11, 2019

2019

2019

4. Görme engelliler için fen eğitimi.

SÖZBİLİR M., OKCU B.

Çağdaş yaklaşımlarla destekli fen öğretimi, Hüseyin Artun Sevgi Aydın-Günbatar, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.49-63, 2019

2017

2017

5. Görme Yetersiziliği Olan Bireylere Fen Öğretimi

SÖZBİLİR M., ZORLUOĞLU S. L., OKCU B., KIZILASLAN A., GÜL Ş., BÜLBÜL M. Ş., et al.

FEN BILIMLERI ÖĞRETIMINDE YENI YAKLAŞIMLAR, Mustafa Ergun, Editör, NOBEL, ss.35-66, 2017

2017

2017

6. Görme yetersizliği olan bireylere fen öğretimi

SÖZBİLİR M., ZORLUOĞLU S. L., OKCU B., KIZILASLAN A., GÜL Ş., BÜLBÜL M. Ş., et al.

Fen bilimleri öğretiminde yeni yaklaşımlar, Ergun Mustafa, Editör, Nobel, Ankara, ss.35-66, 2017

2017

2017

7. Görme yetersizliği olan bireylere fen öğretimi

SÖZBİLİR M., ZORLUOĞLU S. L., OKCU B., GÜL Ş., BÜLBÜL M. Ş., YAZICI F.

Fen bilimleri öğretiminde yeni yaklaşımlar, ERGUN MUSTAFA, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, Ankara, ss.35-66, 2017

Desteklenen Projeler

2023 - 2024

2023 - 2024

6Sınıf Görme Engelli Öğrencilerin Güneş Sistemi Konusundaki Öğrenmelerini Destekleyecek Materyal Tasarımı

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Y.Lisans

OKCU B. (Yürütücü), GÜNEŞ M. Ç.

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Ağustos 2021

Ağustos 2021

GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ

Hakemli Bilimsel Dergi

Ağustos 2021

Ağustos 2021

E-MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ (MAKÜ)

Hakemli Bilimsel Dergi

Mart 2019

Mart 2019

YALVAÇ AKADEMİ

Diğer Dergiler

Şubat 2019

Şubat 2019

Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Bilimsel Projelerde Hakemlikler

Mart 2021

Mart 2021

TÜBİTAK Projesi

2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, Bartın Üniversitesi, Türkiye

Mart 2021

Mart 2021

TÜBİTAK Projesi

2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Türkiye

Mart 2021

Mart 2021

TÜBİTAK Projesi

2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Türkiye

Mart 2021

Mart 2021

TÜBİTAK Projesi

2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, Marmara Üniversitesi, Türkiye

Mart 2021

Mart 2021

TÜBİTAK Projesi

2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, Dokuz Eylül Üniversitesi, Türkiye

Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler

Temmuz 2021

Temmuz 2021

Pandemi Sonrası Uzaktan Eğitim Uygulamaları Çalıştayı I

Çalıştay Organizasyonu

Okcu B.
Erzurum, Türkiye


Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri

03 Ekim 2024 - 05 Ekim 2024

03 Ekim 2024 - 05 Ekim 2024

II. Uluslararası Dede Korkut Eğitim Araştırmaları Kongresi

Katılımcı

Bayburt-Türkiye

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 3

h-indeksi (WOS): 1