Duyurular & Dokümanlar
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
2008 - 2013
2008 - 2013Doktora
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Bölümü, Türkiye
2005 - 2008
2005 - 2008Yüksek Lisans
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye
2000 - 2005
2000 - 2005Lisans
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü/Fen Bilgisi Öğretmenliği, Türkiye
Yaptığı Tezler
2013
2013Doktora
An investigation of students homework self-regulation and teachers' homework practices / Öğrencilerin ödevle ilgili öz-düzenleme becerilerinin ve öğretmenlerin ödev uygulamalarının araştırılması
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim
2008
2008Yüksek Lisans
The interplay of students' perceptions of classroom goal structures, personal goal orientations and learning related variables / Öğrencilerin öğrenme ortamı hedef algıları, kişisel hedef yönelimleri ve öğrenme ile ilgili değişkenler arasındaki ilişki
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Akademik Ünvanlar / Görevler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
2014 - 2019
2014 - 2019Dr. Öğr. Üyesi
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
2006 - 2013
2006 - 2013Araştırma Görevlisi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Yönetimsel Görevler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorAraştırma Metodolojisi Eğitim ve Uygulama Ofisi Koordinatörlüğü Üyesi
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Yönetilen Tezler
2022
2022Yüksek Lisans
Türkiye'deki tasarım temelli öğrenme çalışmalarının meta-sentezi
Taş Y. (Danışman)
Ç.KORAN(Öğrenci)
2021
2021Doktora
Tasarım temelli fen öğretiminin öğrencilerin akademik başarısı, mühendislik bilgisi, bilimsel süreç becerileri ve tasarım becerilerine etkisi
Taş Y. (Danışman)
M.FURKAN(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
İlkokul dördüncü sınıf fen bilimleri dersinde ödev özdüzenlemesi eğitiminin öğrencilerin akademik özyeterlik, problem çözme becerileri ve ders başarıları üzerindeki etkileri
Sakız G., Taş Y. (Eş Danışman)
B.CEYLAN(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Fen bilgisi öğretmenlerinin STEM eğitimine yönelik öz-yeterlik inançları, tutumları ve görüşlerinin incelenmesi
Taş Y., Sungur S.(Eş Danışman)
E.ŞİMŞEK(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Mühendislik tasarım temelli fen öğretiminin mühendislik kariyer tercihlerine göre 7. sınıf öğrencilerinin akademik başarıları, motivasyonları ve öz-yeterlik inançları üzerindeki etkisi
Yerdelen S., Taş Y. (Eş Danışman)
E.KIZILKUŞ(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Öğrencilerin fen bilimleri dersindeki eleştirel düşünme eğilimlerinin yapılandırmacı sınıf ortamı algıları ve üstbilişsel özdüzenleme stratejileri ile yordanması
TAŞ Y.
B.DÖKMECİOĞLU(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Ortaokul öğrencilerinin fen bilimleri dersindeki temel psikolojik ihtiyaçları: Öğrenci katılımı ve öğrenci algılarına göre ailenin rolü
TAŞ Y.
U.KURT(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (37)
SCI-E, SSCI, AHCI (9)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (14)
ESCI (5)
Scopus (18)
TRDizin (9)
Diğer Yayınlar (14)
2024
20241. The impact of design-based science instruction on students’ science achievement and science process skills
Bayar M. F., TAŞ Y.
International Journal of Technology and Design Education
, cilt.34, sa.3, ss.879-902, 2024 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
2024
20242. Preservice teachers’ science process skills and science teaching efficacy beliefs in an inquiry-oriented laboratory context
AKYOL G., TAŞ Y.
Electronic Journal for Research in Science & Mathematics Education , cilt.28, sa.1, ss.93-109, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20243. Investigating the change in prospective science teachers' self-efficacy beliefs and the sources of this change during the teaching practice course
YERDELEN S., TAŞ Y., Osmanoglu A.
FRONTIERS IN EDUCATION
, cilt.9, 2024 (ESCI, Scopus)
2023
20234. The Impact of Engineering Design-Based STEM Education on Students' Attitudes Toward STEM and Problem-Solving Skills
Şimşek G., Üldeş A., TAŞ Y., ŞİMŞEK Ö.
Journal of Science Learning , cilt.6, sa.3, ss.294-302, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20235. Self-efficacy for research: Development and validation of a Comprehensive Research Self-Efficacy Scale (C-RSES)
TAŞ Y., DEMİRAL ÜZAN M., ÜZAN E.
International Journal on Social and Education Sciences , cilt.5, sa.2, ss.275-294, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20236. An Evaluation of the Studies on Self-Regulated Learning in Primary Education: A Bibliometric Mapping Analysis
Sökmen Y., Taş Y., Sarikaya İ.
Psycho-Educational Research Reviews , cilt.12, sa.1, ss.1-14, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20237. The role of teachers’ autonomy support, involvement, and structure support on students’ collective engagement in science classes: An observational study
SUBAŞI ÇOLAK M., KOÇAK G., TAŞ Y., YERDELEN S.
INTERNATIONAL JOURNAL OF CONTEMPORARY EDUCATIONAL RESEARCH , cilt.10, sa.1, ss.25-41, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20238. Students engagement in science during covid-19 pandemic: Role of self-efficacy beliefs and achievement goals
Kurt U., TAŞ Y.
Journal of Science Learning , cilt.6, sa.1, ss.23-33, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
20229. Effects of robotic coding supported design-based science instruction on students’ science process skills
Bayar M. F., TAŞ Y.
THE ALBERTA JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, cilt.68, sa.3, ss.446-458, 2022 (ESCI, Scopus)
2022
202210. Students’ basic psychological needs in learning science: The role of teacher autonomy support and classmate support
Koçak G., Taş Y., Yerdelen S.
The Excellence in Education Journal , cilt.11, sa.2, ss.1-29, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202211. Engagement and big-fish-little-pond effect on self-concept in science: Findings from TIMSS 2011
Kahraman N., Taş Y., Yerdelen S.
The Excellence in Education Journal , cilt.11, sa.1, ss.88-119, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202212. Predicting students' critical thinking dispositions in science through their perceptions of constructivist learning environments and metacognitive self-regulation strategies: a mediation analysis
Dokmecioglu B., TAŞ Y., YERDELEN S.
EDUCATIONAL STUDIES
, cilt.48, sa.6, ss.809-826, 2022 (SSCI, Scopus)
2021
202113. TEACHERS' SELF-EFFICACY BELIEFS AND OPINIONS ABOUT DISTANCE EDUCATION DURING THE COVID-19 PANDEMIC
TAŞ Y., Eminoglu S., Atila G., Yildiz Y., Bozkurt U.
TURKISH ONLINE JOURNAL OF DISTANCE EDUCATION
, cilt.22, sa.4, ss.229-253, 2021 (ESCI, Scopus)
2019
201914. Investigation of Pre-Service Teachers’xx Beliefs about Addressing Science Process Skills Using Theory of Planned Behavior
AKYOL G., TAŞ Y.
Mediterranean Journal of Educational Research , cilt.13, sa.30, ss.159-172, 2019 (TRDizin)
2019
201915. The role of motivation between perceived teacher support and student engagement in science class
TAŞ Y., Subasi M., Yerdelen S.
EDUCATIONAL STUDIES
, cilt.45, sa.5, ss.582-592, 2019 (SSCI, Scopus)
2019
201916. Effectiveness of Design-Based Science on Students' Learning in Electrical Energy and Metacognitive Self-Regulation
TAŞ Y., AKSOY G., CENGİZ E.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATION
, cilt.17, sa.6, ss.1109-1128, 2019 (SSCI, Scopus)
2019
201917. Ebeveynlerin Sosyoekonomik Düzeyleri ile Çocuklarının Okul Hayatına Katılımları Arasındaki İlişki
Kurt U., TAŞ Y.
Kuramsal Eğitimbilim Dergisi
, cilt.12, sa.3, ss.978-991, 2019 (TRDizin)
2019
201918. Prediction of students' strategies for doing science homework by parental support and students' goal orientation
Kurt U., TAŞ Y.
PEGEM EGITIM VE OGRETIM DERGISI
, cilt.9, sa.2, ss.585-604, 2019 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2019
201919. The Influence of a Teaching Practice Course with Video-Case Enriched Microteaching on Prospective Teachers’xx Self-Efficacy for Teaching
YERDELEN S., OSMANOĞLU A., TAŞ Y.
International Journal of Research in Education and Science , cilt.5, ss.560-573, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201920. Prediction of students’xx strategies for doing science homework by parental support and students’xx goal orientation
KURT U., TAŞ Y.
Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi , cilt.9, ss.585-604, 2019 (Scopus, TRDizin)
2018
201821. The Relationships between Parental Involvement, Students’ Basic Psychological Needs and Students’ Engagement in Science: A Path Analysis
KURT U., TAŞ Y.
Journal of Education in Science, Environment and Health , cilt.4, ss.183-192, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201822. Predicting Students’xx Self-Efficacy towards Learning Science by Constructivist Learning Environment Perceptions
DÖKMECİOĞLU B., TAŞ Y., YERDELEN S.
Mediterranean Journal of Educational Research , cilt.12, ss.85-97, 2018 (TRDizin)
2017
201723. Öğrenci Katılım Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Yıldırım G., SÖKMEN Y., TAŞ Y., DİLEKMEN M.
Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.8, ss.68-79, 2017 (TRDizin)
2017
201724. Öğrencilerin fen bilimleri dersindeki hedef yönelimlerinin sınıf ortamı hedef algıları ile yordanması
SUBAŞI M., TAŞ Y.
Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.7, ss.306-321, 2017 (TRDizin)
2017
201725. Modelling the relationships among social studies learning environment, self-efficacy, and critical thinking disposition
MERAL E., TAŞ Y.
PEGEM EGITIM VE OGRETIM DERGISI
, cilt.7, ss.349-366, 2017 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2017
201726. Turkish version of students’ ideas about nature of science questionnaire: A validation study
CANSIZ M., CANSIZ N., TAŞ Y., YERDELEN S.
International Journal of Progressive Education , cilt.13, ss.42-51, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201727. Adaptation of awareness of independent learning inventory (AILI) to Turkish: Validity and reliability study
SÖKMEN Y., TAŞ Y., YEŞİLYURT S., NALÇACI A.
İlköğretim Online
, cilt.16, ss.114-128, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
201628. The role of motivating tasks and personal goal orientations in students’ coping strategies in science
SUBAŞI M., TAŞ Y.
Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching
, cilt.17, 2016 (Scopus)
2016
201629. The contribution of perceived classroom learning environment and motivation to student engagement in science
TAŞ Y.
EUROPEAN JOURNAL OF PSYCHOLOGY OF EDUCATION
, cilt.31, sa.4, ss.557-577, 2016 (SSCI, Scopus)
2016
201630. Turkish mathematics and science teachers’ technology use in their classroom instruction: Findings from TIMSS 2011
TAŞ Y., BALGALMIŞ E.
Journal of Education in Science, Environment and Health , cilt.2, ss.166-175, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201631. Low Socioeconomic Status Students STEM Career Interest in Relation to Gender Grade Level and STEM Attitude
Yerdelen S., Kahraman N., TAŞ Y.
Journal of Turkish Science Education
, cilt.13, ss.59-74, 2016 (TRDizin)
2016
201632. DEVELOPMENT AND VALIDATION OF SCIENCE HOMEWORK SCALE FOR MIDDLE-SCHOOL STUDENTS
TAŞ Y., SUNGUR S., ÖZTEKİN C.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATION
, cilt.14, sa.3, ss.417-444, 2016 (SSCI, Scopus)
2014
201433. A study of science teachers homework practices
TAŞ Y., Sungur Vural S., Öztekin C.
Research in Education , cilt.91, ss.45-63, 2014 (Scopus)
2013
201334. Academic expectations of students in Turkey in TIMSS 2011
TAŞ Y.
Mersin University Journal of the Faculty of Education , cilt.9, ss.159-165, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201335. Relationships among constructivist learning environment perceptions, motivational beliefs, self-regulation and science achievement
Kingir S., TAŞ Y., Gok G., Vural S. S.
RESEARCH IN SCIENCE & TECHNOLOGICAL EDUCATION
, cilt.31, sa.3, ss.205-226, 2013 (SSCI, Scopus)
2012
201236. The Effect of Problem-Based Learning on Self-Regulated Learning: A Review of Literature
TAŞ Y., SUNGUR S.
CROATIAN JOURNAL OF EDUCATION-HRVATSKI CASOPIS ZA ODGOJ I OBRAZOVANJE
, cilt.14, sa.3, ss.533-560, 2012 (SSCI, Scopus)
2010
201037. Personal and Contextual Factors Associated With Students' Cheating in Science
TAŞ Y., Tekkaya C.
JOURNAL OF EXPERIMENTAL EDUCATION
, cilt.78, sa.4, ss.440-463, 2010 (SSCI, Scopus)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. Türkiye'deki Tasarım Temelli Öğrenme Çalışmalarının Meta-Sentezi
Korel Ç., TAŞ Y., GEÇİKLİ E.
Abant 3rdInternational Symposium on Current Academic Studies, 17 Mayıs 2024, (Özet Bildiri)
2023
20232. Hemşirelik Öğrencilerinin Akademik Motivasyonu, Mesleki Benlik Saygısı ve Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi
KÖSE S., TAŞ Y.
2nd International Congress on Health Sciences and Multidisciplinary Approaches, Erzurum, Türkiye, 24 - 25 Kasım 2023, (Özet Bildiri)
2023
20233. Sınıf öğretmeni adaylarının araştırma-sorgulamaya dayalı öğretim ile ilgili görüşleri
TAŞ Y., AKYOL G.
Xth International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 08 Haziran 2023, (Özet Bildiri)
2023
20234. Sınıf öğretmeni adaylarının araştırma-sorgulamaya dayalı öğretimi fen bilimleri dersinde kullanmaya ilişkin niyet ve inançları
AKYOL G., TAŞ Y.
Xth International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, (Özet Bildiri)
2020
20205. Tasarım Temelli Fen Öğretiminin Öğrencilerin Bilimsel Süreç Becerileri Üzerine Etkisi
Bayar M. F., TAŞ Y.
Uluslararası Pegem Eğitim Kongresi, 16 - 19 Eylül 2020, (Özet Bildiri)
2020
20206. Tasarım Temelli Fen Öğretiminin Öğrencilerin Akademik Başarıları Üzerine Etkisi
Bayar M. F., TAŞ Y.
Uluslararası Pegem Eğitim Kongresi, 16 - 19 Eylül 2020, (Özet Bildiri)
2019
20197. Sorgulamaya Dayalı Fen Laboratuvarı Dersinin Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen Öğretimine Yönelik Özyeterlik İnançlarına Etkisi
AKYOL G., TAŞ Y.
VIth International Eurasian Educational Research Congress, 19 - 22 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
2018
20188. Development and Validation of a Questionnaire to Assess Intention of Addressing Science Process Skills: Preliminary Findings
AKYOL G., TAŞ Y.
Emerging Researchers’xx Conference, 3 - 04 Eylül 2018, (Özet Bildiri)
2018
20189. Turkish pre-service primary school teachers’ beliefs about addressing science process skills
AKYOL G., TAŞ Y.
9th International Congress on New Trends in Education, 10 - 12 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
201810. How Constructivist Learning Environment is Associated with Self-Efficacy towards Learning Science?
DÖKMECİOĞLU B., TAŞ Y., YERDELEN S.
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2017
201711. Prospective Science Teachers’ Self-Efficacy about Teaching and Teaching Practice with Their Ideas on Mentoring
OSMANOĞLU A., TAŞ Y., YERDELEN S.
Emerging Researchers’xx Conference, Copenhagen, Danimarka, 21 - 22 Ağustos 2017, (Özet Bildiri)
2017
201712. PERCEIVED TEACHER SUPPORT, STUDENT MOTIVATION, AND ENGAGEMENT IN SCIENCE CLASS: A PATH ANALYSIS
SUBAŞI M., KOÇAK G., TAŞ Y., YERDELEN S.
International Conference on Research in Education and Science, 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201713. PERCEIVED TEACHER SUPPORT STUDENT MOTİVATİON AND ENGAGEMENT IN SCIENCE CLASS: A PATH ANALYSIS
SUBAŞI M., KOÇAK G., TAŞ Y., YERDELEN S.
International conference on research in education and science, 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201714. The Relationship between Constructivist Learning Environment and Students’ Critical Thinking Dispositions in Science
Dökmecioğlu B., TAŞ Y., YERDELEN S.
International Conference on Education in Mathematics, Science Technology, 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201715. THE ROLE OF TEACHER’S BEHAVIORS IN STUDENTS’ COLLECTIVE ENGAGEMENT IN SCIENCE CLASS
KOÇAK G., SUBAŞI M., TAŞ Y., YERDELEN S.
International Conference on Research in Education and Science, 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201716. TEACHERS’ AUTONOMY SUPPORT AND CLASSMATES’ SUPPORT AS PREDICTORS OF STUDENTS’ BASIC PSYCHOLOGICAL NEEDS IN SCIENCE
SUBAŞI M., KOÇAK G., TAŞ Y., YERDELEN S.
International Conference on Education in Mathematics, Science Technology, 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201717. Perceived teacher support, student motivation and engegament in science class: a path analysis
SUBAŞI M., KOÇAK G., TAŞ Y., YERDELEN S.
International Conference on Research in Education Science, Aydın, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201718. The role of teacher’s behaviour in students’ collective engegament in science class
KOÇAK G., SUBAŞI M., TAŞ Y., YERDELEN S.
International Conference on Research in Education Science, Aydın, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2016
201619. The role of teaching practice in enhancing teaching efficacy beliefs of preservice science teachers
YERDELEN S., TAŞ Y., OSMANOĞLU A.
11th International Balkan Education and Science Congress, 12 - 14 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
201620. Ortaokul Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersine Katılımı ve Hedef Yönelimleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Kurt U., TAŞ Y., KAHRAMAN N.
Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2016
201621. Düşük Sosyoekonomik Düzeydeki Öğrencilerin FETEMM e Yönelik Tutumlarının İncelenmesi
KAHRAMAN N., TAŞ Y., YERDELEN S.
Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2016
201622. Fen Bilimleri Dersinde Üstbilişsel Öğrenme Stratejileri Ölçeğinin Türkçe ye Uyarlanması Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
YERDELEN S., TAŞ Y., KAHRAMAN N.
Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2016
201623. Social Network Role on Peer and Tutor Feedback An Evaluation
KARAKUŞ YILMAZ T., TAŞ Y.
International Congress on Education, Saray Bosna, Bosna-Hersek, 2 - 05 Haziran 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201624. STEM career interest of low socioeconomic students
YERDELEN S., KAHRAMAN N., TAŞ Y.
International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology, 19 - 22 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
201625. Adaptation of Teacher Efficacy and Attitudes Toward STEM T STEM Survey into Turkish
TAŞ Y., YERDELEN S., KAHRAMAN N.
International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology, 19 - 22 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
201626. Yıldırım G Sökmen Y Taş Y ve Dilekmen M 2016 Öğrenci Katılım Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması 11 14 Mayıs 2016 Sıtkı Koçman Üniversitesi Bodrum
Yıldırım G., SÖKMEN Y., TAŞ Y., DİLEKMEN M.
15. Uluslar arası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, cilt.1, ss.365, (Özet Bildiri)
2016
201627. Turkish Version of Students Ideas About Nature of Science Questionnaire A Validation Study
CANSIZ M., CANSIZ N., TAŞ Y., YERDELEN S.
NARST Annual International Conference, 14 - 17 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
2016
201628. Öğrenci Katılım Ölçeğinin Türkçe ye Uyarlanması Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Yıldırım G., SÖKMEN Y., TAŞ Y., DİLEKMEN M.
15th International Primary Teacher Education Symposium, 11 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2015
201529. Investigating the relation of self efficacy to achievement and engagement in science by considering big fish little pond effect
TAŞ Y., YERDELEN S., KAHRAMAN N.
NARST Annual International Conference, 11 - 14 Nisan 2015, (Özet Bildiri)
2014
201430. Fen Bilgisi öğretmen adaylarının ideal öğretmen-öğrenci etkileşimi algılarının araştırılması
YERDELEN S., TAŞ Y., SUNGUR S.
Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2022
20221. STEM Eğitimi Yaklaşımında Ölçme ve Değerlendirme
TAŞ Y., GEÇİKLİ E.
STEM Eğitimi Yaklaşımı, Dr. Öğr. Üyesi Murat Akarsu, Doç. Dr. Nilüfer Okur Akçay, Doç. Dr. Rıdvan Elmas, Editör, PEGEM Akademi, ss.163-191, 2022
2021
20212. Tasarım temelli fen öğretimi
TAŞ Y., YERDELEN S.
İlkokulda fen öğretimi, Bilican Kader, Şenler Burcu, Editör, Vizetek Yayıncılık, Ankara, ss.267-290, 2021
2014
20143. Özdüzenleme ve Ödev İlişkisi: Ödev Özdüzenlemesi
TAŞ Y.
Özdüzenleme: Öğrenmeden Öğretime Özdüzenleme Davranışlarının Gelişimi, Stratejiler ve Öneriler, Sakız G., Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.188-217, 2014
Desteklenen Projeler
2024 - 2025
2024 - 2025Sınıf Öğretmenlerinin Özdüzenlemesi Özyeterliği Öğretmen Katılım Durumları ve Okul İklimi Algıları Arasındaki İlişki Bir Model Geliştirme Çalışması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
TAŞ DOGAN Y. (Yürütücü), ATEŞ KÖYSU N., SÖKMEN Y., AYGÜN E. B.
2016 - 2017
2016 - 2017"FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMENİNİN SAĞLADIĞI YAPI, ÖZERKLİK DESTEĞİ VE KATILIMIN, ÖĞRENCİLERİN FEN BİLİMLERİ DERSİNE KATILIMI İLE İLİŞKİSİ"
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
TAŞ DOGAN Y. (Yürütücü), YERDELEN S., SUBAŞI M., KOÇAK G.
2014 - 2015
2014 - 2015ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN FEN DERSİNDEKİ KATILIMI İLE İLGİLİ KİŞİSEL VE SINIF ORTAMI DEĞİŞKENLERİNİN İNCELENMESİ
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
TAŞ DOGAN Y. (Yürütücü), SÖKMEN Y.
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorFRONTIERES
Editörler Kurulu Üyesi