Doç. Dr. Yasemin TAŞ DOGAN


Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi

Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Eğitim Ve Eğitim Araştırması, Sosyal Bilimler (Soc), Sosyal Bilimler Genel


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim

E-posta: yasemintas@atauni.edu.tr
Diğer E-posta: tasyase@gmail.com
İş Telefonu: +90 442 231 4034
Web: https://avesis.atauni.edu.tr/yasemintas
Ofis: Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi, Ofis No: 203
Posta Adresi: Atatürk Üniversitesi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi, Kat 2, Oda No: 203, 25240, Yakutiye / Erzurum

Metrikler

Yayın

71

Yayın (WoS)

14

Yayın (Scopus)

18

Atıf (WoS)

158

H-İndeks (WoS)

6

Atıf (Scopus)

193

H-İndeks (Scopus)

6

Atıf (TrDizin)

3

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Sobiad)

1

H-İndeks (Sobiad)

1

Atıf (Diğer Toplam)

6

Proje

4

Tez Danışmanlığı

8

Açık Erişim

2
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2008 - 2013

2008 - 2013

Doktora

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Bölümü, Türkiye

2005 - 2008

2005 - 2008

Yüksek Lisans

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

2000 - 2005

2000 - 2005

Lisans

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü/Fen Bilgisi Öğretmenliği, Türkiye

Yaptığı Tezler

2013

2013

Doktora

An investigation of students homework self-regulation and teachers' homework practices / Öğrencilerin ödevle ilgili öz-düzenleme becerilerinin ve öğretmenlerin ödev uygulamalarının araştırılması

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim

2008

2008

Yüksek Lisans

The interplay of students' perceptions of classroom goal structures, personal goal orientations and learning related variables / Öğrencilerin öğrenme ortamı hedef algıları, kişisel hedef yönelimleri ve öğrenme ile ilgili değişkenler arasındaki ilişki

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim

Yabancı Diller

C1 İleri

C1 İleri

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

Akademik Ünvanlar / Görevler

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi

2014 - 2019

2014 - 2019

Dr. Öğr. Üyesi

Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi

2006 - 2013

2006 - 2013

Araştırma Görevlisi

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi

Yönetimsel Görevler

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

Araştırma Metodolojisi Eğitim ve Uygulama Ofisi Koordinatörlüğü Üyesi

Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

Öğrenme Ortamlarında Motivasyon

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Temel İstatistik

Temel İstatistik

Lisans

Lisans

Fen Öğretim Programları

Öğretim İlke ve Yöntemleri

İstatistik

Fen Öğretim Programları

Öğretim İlke ve Yöntemleri

Öğretmenlik Uygulaması

İstatistik

Yönetilen Tezler

2022

2022

Yüksek Lisans

Türkiye'deki tasarım temelli öğrenme çalışmalarının meta-sentezi

Taş Y. (Danışman)

Ç.KORAN(Öğrenci)

Makaleler

Tümü (37)
SCI-E, SSCI, AHCI (9)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (14)
ESCI (5)
Scopus (18)
TRDizin (9)
Diğer Yayınlar (14)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

1. Türkiye'deki Tasarım Temelli Öğrenme Çalışmalarının Meta-Sentezi

Korel Ç., TAŞ Y., GEÇİKLİ E.

Abant 3rdInternational Symposium on Current Academic Studies, 17 Mayıs 2024, (Özet Bildiri)

2023

2023

2. Hemşirelik Öğrencilerinin Akademik Motivasyonu, Mesleki Benlik Saygısı ve Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi

KÖSE S., TAŞ Y.

2nd International Congress on Health Sciences and Multidisciplinary Approaches, Erzurum, Türkiye, 24 - 25 Kasım 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

3. Sınıf öğretmeni adaylarının araştırma-sorgulamaya dayalı öğretim ile ilgili görüşleri

TAŞ Y., AKYOL G.

Xth International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 08 Haziran 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

4. Sınıf öğretmeni adaylarının araştırma-sorgulamaya dayalı öğretimi fen bilimleri dersinde kullanmaya ilişkin niyet ve inançları

AKYOL G., TAŞ Y.

Xth International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, (Özet Bildiri)

2020

2020

5. Tasarım Temelli Fen Öğretiminin Öğrencilerin Bilimsel Süreç Becerileri Üzerine Etkisi

Bayar M. F., TAŞ Y.

Uluslararası Pegem Eğitim Kongresi, 16 - 19 Eylül 2020, (Özet Bildiri)

2020

2020

6. Tasarım Temelli Fen Öğretiminin Öğrencilerin Akademik Başarıları Üzerine Etkisi

Bayar M. F., TAŞ Y.

Uluslararası Pegem Eğitim Kongresi, 16 - 19 Eylül 2020, (Özet Bildiri)

2019

2019

7. Sorgulamaya Dayalı Fen Laboratuvarı Dersinin Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen Öğretimine Yönelik Özyeterlik İnançlarına Etkisi

AKYOL G., TAŞ Y.

VIth International Eurasian Educational Research Congress, 19 - 22 Haziran 2019, (Özet Bildiri)

2018

2018

9. Turkish pre-service primary school teachers’ beliefs about addressing science process skills

AKYOL G., TAŞ Y.

9th International Congress on New Trends in Education, 10 - 12 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

10. How Constructivist Learning Environment is Associated with Self-Efficacy towards Learning Science?

DÖKMECİOĞLU B., TAŞ Y., YERDELEN S.

27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

11. Prospective Science Teachers’ Self-Efficacy about Teaching and Teaching Practice with Their Ideas on Mentoring

OSMANOĞLU A., TAŞ Y., YERDELEN S.

Emerging Researchers’xx Conference, Copenhagen, Danimarka, 21 - 22 Ağustos 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

12. PERCEIVED TEACHER SUPPORT, STUDENT MOTIVATION, AND ENGAGEMENT IN SCIENCE CLASS: A PATH ANALYSIS

SUBAŞI M., KOÇAK G., TAŞ Y., YERDELEN S.

International Conference on Research in Education and Science, 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

13. PERCEIVED TEACHER SUPPORT STUDENT MOTİVATİON AND ENGAGEMENT IN SCIENCE CLASS: A PATH ANALYSIS

SUBAŞI M., KOÇAK G., TAŞ Y., YERDELEN S.

International conference on research in education and science, 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

14. The Relationship between Constructivist Learning Environment and Students’ Critical Thinking Dispositions in Science

Dökmecioğlu B., TAŞ Y., YERDELEN S.

International Conference on Education in Mathematics, Science Technology, 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

15. THE ROLE OF TEACHER’S BEHAVIORS IN STUDENTS’ COLLECTIVE ENGAGEMENT IN SCIENCE CLASS

KOÇAK G., SUBAŞI M., TAŞ Y., YERDELEN S.

International Conference on Research in Education and Science, 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

16. TEACHERS’ AUTONOMY SUPPORT AND CLASSMATES’ SUPPORT AS PREDICTORS OF STUDENTS’ BASIC PSYCHOLOGICAL NEEDS IN SCIENCE

SUBAŞI M., KOÇAK G., TAŞ Y., YERDELEN S.

International Conference on Education in Mathematics, Science Technology, 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

17. Perceived teacher support, student motivation and engegament in science class: a path analysis

SUBAŞI M., KOÇAK G., TAŞ Y., YERDELEN S.

International Conference on Research in Education Science, Aydın, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

18. The role of teacher’s behaviour in students’ collective engegament in science class

KOÇAK G., SUBAŞI M., TAŞ Y., YERDELEN S.

International Conference on Research in Education Science, Aydın, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

19. The role of teaching practice in enhancing teaching efficacy beliefs of preservice science teachers

YERDELEN S., TAŞ Y., OSMANOĞLU A.

11th International Balkan Education and Science Congress, 12 - 14 Ekim 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

20. Ortaokul Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersine Katılımı ve Hedef Yönelimleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Kurt U., TAŞ Y., KAHRAMAN N.

Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

21. Düşük Sosyoekonomik Düzeydeki Öğrencilerin FETEMM e Yönelik Tutumlarının İncelenmesi

KAHRAMAN N., TAŞ Y., YERDELEN S.

Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2016

2016

23. Social Network Role on Peer and Tutor Feedback An Evaluation

KARAKUŞ YILMAZ T., TAŞ Y.

International Congress on Education, Saray Bosna, Bosna-Hersek, 2 - 05 Haziran 2016, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

24. STEM career interest of low socioeconomic students

YERDELEN S., KAHRAMAN N., TAŞ Y.

International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology, 19 - 22 Mayıs 2016, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2016

2016

25. Adaptation of Teacher Efficacy and Attitudes Toward STEM T STEM Survey into Turkish

TAŞ Y., YERDELEN S., KAHRAMAN N.

International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology, 19 - 22 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

28. Öğrenci Katılım Ölçeğinin Türkçe ye Uyarlanması Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

Yıldırım G., SÖKMEN Y., TAŞ Y., DİLEKMEN M.

15th International Primary Teacher Education Symposium, 11 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2014

2014

30. Fen Bilgisi öğretmen adaylarının ideal öğretmen-öğrenci etkileşimi algılarının araştırılması

YERDELEN S., TAŞ Y., SUNGUR S.

Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2022

2022

1. STEM Eğitimi Yaklaşımında Ölçme ve Değerlendirme

TAŞ Y., GEÇİKLİ E.

STEM Eğitimi Yaklaşımı, Dr. Öğr. Üyesi Murat Akarsu, Doç. Dr. Nilüfer Okur Akçay, Doç. Dr. Rıdvan Elmas, Editör, PEGEM Akademi, ss.163-191, 2022

2021

2021

2. Tasarım temelli fen öğretimi

TAŞ Y., YERDELEN S.

İlkokulda fen öğretimi, Bilican Kader, Şenler Burcu, Editör, Vizetek Yayıncılık, Ankara, ss.267-290, 2021

2014

2014

3. Özdüzenleme ve Ödev İlişkisi: Ödev Özdüzenlemesi

TAŞ Y.

Özdüzenleme: Öğrenmeden Öğretime Özdüzenleme Davranışlarının Gelişimi, Stratejiler ve Öneriler, Sakız G., Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.188-217, 2014

Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

FRONTIERES

Editörler Kurulu Üyesi



Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 162

h-indeksi (WOS): 6