SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Designing Argumentation-Supported Cooperative Reading Writing Application Activities for the 6th Grade Sound and Features Unit
Journal of STEM Teacher Institutes
, cilt.4, sa.1, ss.1-28, 2024 (Hakemli Dergi)
The effects of model-based cooperative and individual learning methods on pre-service science teachers’ conceptual understanding of gases
Acta Didactica Napocensia
, cilt.15, sa.1, ss.1-20, 2022 (Hakemli Dergi)
Evaluating prospective elementary school teachers’ written and oral arguments on ecology
International Online Journal of Education and Teaching (IOJET)
, cilt.9, sa.1, ss.343-360, 2022 (Hakemli Dergi)
THE EFFECT OF A COOPERATIVE ARGUMENTATION MODEL ON LISTENING AND INQUIRY SKILLS AND ARGUMENT LEVEL
Psycho-Educational Research Reviews
, cilt.10, sa.2, ss.351-372, 2021 (Hakemli Dergi)
Argümantasyon Destekli İşbirlikli Öğrenme ModelininAkademik Başarıya, Eleştirel Düşünme Eğilimine veSosyobilimsel Konulara Yönelik Tutuma Etkisi
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.39, sa.2, ss.269-293, 2020 (Hakemli Dergi)
İyi Bir Eğitim Ortamı İçin Yedi İlkenin Altıncı SınıfMaddenin Tanecikli Yapısı Ünitesinde Uygulanması
Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi
, cilt.10, sa.1, ss.87-110, 2020 (Hakemli Dergi)
JİGSAW TEKNİĞİ VE MODELLERİN KOLİGATİFÖZELLİKLER KONUSUNDA AKADEMİK BAŞARI VEKAVRAMSAL ANLAMAYA ETKİSİ
EKEV AKADEMİ DERGİSİ
, cilt.23, sa.80, ss.433-463, 2019 (Hakemli Dergi)
Determining the effect of cooperative learning and models on the conceptual understanding of the chemical reactions
Educational Policy Analysis and Strategic Research
, cilt.14, ss.154-177, 2019 (Hakemli Dergi)
ASİTLER VE BAZLAR KONUSUNUN ANLAŞILMASINA FARKLI YÖNTEMLERİN ETKİSİ
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (elektronik)
, cilt.11, ss.383-408, 2017 (Hakemli Dergi)
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME VE MODELLERİN YEDİ İLKEYLE BİRLİKTEUYGULANMASININ KAVRAMSAL ANLAMAYA ETKİSİ
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.14, ss.431-457, 2017 (Hakemli Dergi)
TEMEL FEN KAVRAMLARI İLE İLGİLİ FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENİADAYLARININ ANLAMALARININ BELİRLENMESİ
International Journal of Education, Science and Technology
, cilt.3, ss.46-54, 2017 (Hakemli Dergi)
Kimyasal Denge Konusunun Mikro Boyutta Anlaşılmasına Farklı Öğretim Yöntemlerinin Etkisi
İlköğretim Online (elektronik)
, cilt.16, ss.727-745, 2017 (Hakemli Dergi)
Fen Eğitimi Öğrencilerinin Maddenin Tanecikli Yapısıyla İlgili Anlamalarının Belirlenmesi
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.13, ss.69-93, 2016 (Hakemli Dergi)
Çözeltilerin letkenliği Yardımıyla MaddeninTanecikli Yapısının Anlasılması
Amasya ÜniversitesiEğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.4, ss.220-245, 2015 (Hakemli Dergi)
Maddenin Tanecikli Yapısının Mikro ve Makro Boyutta Anlaşılmasının Sağlanması
Eğitim Bilimleri Araştırma Dergisi Uluslararası E Dergi
, cilt.4, sa.1, ss.349-368, 2014 (Hakemli Dergi)
Effect of cooperative learning model on science and technology laboratory practices lesson
International Journal on New Trends in Education and Their Implications
, cilt.4, sa.4, ss.42-57, 2013 (Hakemli Dergi)
Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin İşbirlikli Öğrenme Modeli Hakkında Bilgi ve Uygulama Düzeyleri Erzurum Örneği
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim fakültesi Dergisi
, cilt.14, sa.2, ss.385-406, 2013 (Hakemli Dergi)
Fen ve teknoloji öğretmenlerinin işbirlikli öğrenme modeli hakkında bilgi ve uygulama düzeyleri Erzurum örneği
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD)
, cilt.14, ss.385-406, 2013 (Hakemli Dergi)
The views of secondary school and pre service mathematics teachers about the seven principles for good practice in education
Journal of Educational Science Research
, cilt.3, ss.197-222, 2013 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK DESTEKLİ FEN ÖĞRENİMİNE YÖNELİK ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN TUTUMLARI VE GÖRÜŞLERİ
3RD EURASIAN CONFERENCE ON HUMAN COMPUTER INTERACTION, İstanbul, Türkiye, 22 Kasım 2024
Uzaktan Eğitim Sürecinde Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Hazır Gıdalar Konusunda Argüman Oluşturma Becerileri
3nd International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, Türkiye, 30 Eylül 2021
Preservice Science Teachers’ Opinions and Suggestions Related to Implementation of Argumentation Model
International Conference on Research in Education and Science (ICRES), MARMARİS, Türkiye, 28 Nisan - 01 Mayıs 2018
The Effect of a Cooperative Learning Model of Teaching the Concept of the World, Sun and Moon
International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST), MARMARİS, Türkiye, 28 Nisan - 01 Mayıs 2018
Preservice Science Teachers’ Views Related to STEM Implications in 2017 Science Curriculum
International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST), MARMARİS, Türkiye, 28 Nisan - 01 Mayıs 2018
Primary School Prospective Teachers’xx Views on STEM Applications Included in 2017 Science Teaching Curriculum
International Conference on Research in Education and Science (ICRES), MARMARİS, Türkiye, 28 Nisan - 01 Mayıs 2018
ÖĞRETMEN ADAYLARININ SORUMLULUK DUYGUSU VE DAVRANIŞIÖZELLİKLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ
INTERNATIONAL CONFERENCE ON STEM AND EDUCATIONAL SCIENCES, 3 - 05 Mayıs 2018
Öğretmen Adaylarının Sorumluluk Duygusu ve Davranışı Özelliklerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
Uluslararası Stem ve Eğitim Bilimleri Kongresi, Muş, Türkiye, 3 - 05 Mayıs 2018
The Effect of a Cooperative Learning Model of Tecahing the Concept of the World, Sun and Moon
International Conference on Education in Mathematics, Science Technology, Muğla, Türkiye, 28 Nisan - 01 Mayıs 2018
Preservice Science Teachers’ Views Related to Stem Implications in 2017 Science Curriculum
International Conference on Education in Mathematics, Science Technology, Muğla, Türkiye, 28 Nisan - 01 Mayıs 2018
Preservice Science Teachers’xx Opinions and Suggestions Related to Implementation of Argumentation Model
International Conference on Research in Education and Science, Muğla, Türkiye, 28 Nisan - 01 Mayıs 2018
Primary School Prospective Teachers’xx Views on Stem Applications Included in 2017 Science Teaching Curriculum
International Conference on Research in Education and Science, Muğla, Türkiye, 28 Nisan - 01 Mayıs 2018
PRIMARY SCHOOL PROSPECTIVE TEACHERS’ VIEWS ON STEM APPLICATIONS INCLUDED IN 2017 SCIENCE TEACHING CURRICULUM
INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND SCIENCE (ICRES), MARMARİS/MUĞLA, Türkiye, 28 Nisan - 01 Mayıs 2018, ss.91
Determining Prospective Primary Teachers’ Knowledge Levels Related to Environmental Topics
ICRES, 18 - 21 Mayıs 2017
Determining Prospective Science Teachers’ Knowledge Levels Related to Daily-Life Science Topics
ICEMST, 18 - 21 Mayıs 2017
The Effects Of Cooperative Learning Animations Models and Seven Principles On The Understanding The Particulate Nature Of Matter In Decomposition Reactions (İşbirlikli Öğrenme Yedi İlke Animasyon ve Modellerin Ayrışma Tepkimesinde Kullanılmasıyla Maddenin Tanecikli Yapısının Anlaşılmasına Etkisi)
26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (26th International Conference on Educational Sciences), Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.1867-1871
Asit ve bazlar Konusunun Anlaşılmasına Farklı Yöntemlerin etkisi
5th World Conference on Educational and Instructional Studies, 27 - 29 Ekim 2016
Kimyasal reaksiyonlarda maddenin tanecikli yapısının anlaşılmasına işbirlikli öğrenme ve modellerin etkisi
12.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.2
Kimyasal reaksiyonlarda maddenin tanecikli yapısının anlaşılmasına işbirlikli öğrenme ve modellerin etkisi
12.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.2
KİMYASAL REAKSİYONLARDA MADDENİN TANECİKLİ YAPISININ ANLAŞILMASINA İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME VE MODELLERİN ETKİSİ
12.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016
The effect of cooperative learning model in pre-school children's academic achievement on science
International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST), Muğla, Türkiye, 19 - 22 Mayıs 2016, ss.164
Maddenin tanecikli ve boşluklu yapısıyla ilgili anlamaların belirlenmesi
24. Eğitim Bilimleri Kongresi, Niğde, Türkiye, 16 - 19 Nisan 2015, ss.1
Kimya öğretmenleri ve öğretmen adaylarının iyi bir eğitim ortamı için yedi ilke hakkındaki görüşleri II
III. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2013, ss.62
The using of reading-writing-presentation technique in science teaching
5th World Conference on Educational Science, Roma, İtalya, 5 - 08 Şubat 2013, ss.1
The effect of cooperative learning methods in teaching chemistry topics at secondary school level
22nd International Conference on Chemistry Education – 11th European Conference on Research in Chemical Education, Roma, İtalya, 15 - 20 Temmuz 2012, ss.1
The effects of argumentation model on students’ conceptual understanding: States of matter and heat
22nd International Conference on Chemistry Education – 11th European Conference on Research in Chemical Education, Roma, İtalya, 15 - 20 Temmuz 2012, ss.2
The effects of argumentation model on students’ conceptual understanding: States of matter and heat
22nd International Conference on Chemistry Education – 11th European Conference on Research in Chemical Education, Roma, İtalya, 15 - 20 Temmuz 2012, ss.2
The effects of reading-writing-presentation technique applied in teaching of force and motion subjects on students’ academic achievements
4 th World Conference on Educational Sciences, Barselona, İspanya, 2 - 05 Şubat 2012, ss.2
Kimya derslerinin işlenişinde işbirlikli okuma- yazma- sunma/uygulama yöntemin uygulaması
II. Kimya Eğitimi Kongresi, Erzurum, Türkiye, 5 - 08 Temmuz 2011, ss.9
İşbirlikli öğrenme yönteminin tüm aşamalarında oluşan sorunlar ve bu sorunların giderilmesi
2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2011, ss.105
Kitap & Kitap Bölümleri
ARGÜMANTASYON SÜRECİNDE KULLANILAN ETKİNLİKLER VE ETKİNLİK ÖRNEKLERİ
ARGÜMANTASYON ETKİNLİKLERİ İLE FEN ÖĞRETİMİ, OKUMUŞ SEDA, OKUR AKÇAY NİLÜFER, Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.44-76, 2024
OKUL ÖNCESİNDE ELEŞTİREL DÜŞÜNME VE ETKİNLİK ÖRNEKLERİ
Nobel Yayınevi, Ankara, 2023
ELEŞTİREL DÜŞÜNME İLE İLİŞKİLİ KAVRAMLAR
OKUL ÖNCESİNDE ELEŞTİREL DÜŞÜNME VE ETKİNLİK ÖRNEKLERİ, Nilüfer Okur Akçay,Seda Okumuş, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.41-61, 2023
Fen Öğretiminde İşbirlikli Öğrenme
Fen Öğretimi I, Mustafa Ergun, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.151-189, 2023
FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ SOSYOBİLİMSEL KONULARDAKİ ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİNİN İNCELENMESİ
Fen Eğitimi Araştırmalarına Güncel Bakış - VII, Abdullah Aydın,Alev Doğan, Editör, Akademisyen Kitabevi, Ankara, ss.1-14, 2023
UZAKTAN EĞİTİM UYGULAMALARI SÜRECİNDE FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ SOSYOBİLİMSEL KONULARDA BİREYSEL ARGÜMAN OLUŞTURMA BECERİLERİ
Fen Eğitimi Araştırmalarına Güncel Bakış - IV, Gül Ali, Benzer Semra, Editör, Akademisyen Yayınevi, Ankara, ss.235-252, 2022
FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ GELİŞTİRDİKLERİ EĞİTSEL OYUNLARIN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER BAKIMINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ
Fen Eğitimi Araştırmalarına Güncel Bakış - III, Alev Doğan, Abdullah Aydın, Editör, Akademisyen Yayınevi, Ankara, ss.109-122, 2022
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bilimsel Muhakeme Becerilerini Geliştiren Etkinlik Tasarlama Yeterlikleri: Tahmin-Gözlem-Açıklama Örneği
Fen Eğitimi Araştırmalarında Güncel Bakış - II, Benzer, Semra; Doğan, Alev, Editör, Akademisyen Yayınevi, ss.133-152, 2021
Fen bilimlerinde değerler eğitimi
EĞITIM BILIMLERI ALANINDA ULUSLARARASI ARAŞTIRMALAR V, Köksal, Onur, Editör, Eğitim Yayınevi, İstanbul, ss.201-224, 2021