Makaleler
54
Tümü (54)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (2)
Scopus (2)
TRDizin (27)
Diğer Yayınlar (25)
6. Designing Argumentation-Supported Cooperative Reading Writing Application Activities for the 6th Grade Sound and Features Unit
Journal of STEM Teacher Institutes
, cilt.4, sa.1, ss.1-28, 2024 (Hakemli Dergi)
9. The effects of model-based cooperative and individual learning methods on pre-service science teachers’ conceptual understanding of gases
Acta Didactica Napocensia
, cilt.15, sa.1, ss.1-20, 2022 (Hakemli Dergi)
11. Evaluating prospective elementary school teachers’ written and oral arguments on ecology
International Online Journal of Education and Teaching (IOJET)
, cilt.9, sa.1, ss.343-360, 2022 (TRDizin)
13. THE EFFECT OF A COOPERATIVE ARGUMENTATION MODEL ON LISTENING AND INQUIRY SKILLS AND ARGUMENT LEVEL
Psycho-Educational Research Reviews
, cilt.10, sa.2, ss.351-372, 2021 (Hakemli Dergi)
25. JİGSAW TEKNİĞİ VE MODELLERİN KOLİGATİFÖZELLİKLER KONUSUNDA AKADEMİK BAŞARI VEKAVRAMSAL ANLAMAYA ETKİSİ
EKEV AKADEMİ DERGİSİ
, cilt.23, sa.80, ss.433-463, 2019 (TRDizin)
26. Determining the effect of cooperative learning and models on the conceptual understanding of the chemical reactions
Educational Policy Analysis and Strategic Research
, cilt.14, ss.154-177, 2019 (Hakemli Dergi)
34. İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME VE MODELLERİN YEDİ İLKEYLE BİRLİKTEUYGULANMASININ KAVRAMSAL ANLAMAYA ETKİSİ
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.14, ss.431-457, 2017 (Hakemli Dergi)
35. TEMEL FEN KAVRAMLARI İLE İLGİLİ FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENİADAYLARININ ANLAMALARININ BELİRLENMESİ
International Journal of Education, Science and Technology
, cilt.3, ss.46-54, 2017 (Hakemli Dergi)
36. Kimyasal Denge Konusunun Mikro Boyutta Anlaşılmasına Farklı Öğretim Yöntemlerinin Etkisi
İlköğretim Online (elektronik)
, cilt.16, ss.727-745, 2017 (TRDizin)
41. Çözeltilerin letkenliği Yardımıyla MaddeninTanecikli Yapısının Anlasılması
Amasya ÜniversitesiEğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.4, ss.220-245, 2015 (Hakemli Dergi)
42. Maddenin Tanecikli Yapısının Mikro ve Makro Boyutta Anlaşılmasının Sağlanması
Eğitim Bilimleri Araştırma Dergisi Uluslararası E Dergi
, cilt.4, sa.1, ss.349-368, 2014 (Hakemli Dergi)
46. Effect of cooperative learning model on science and technology laboratory practices lesson
International Journal on New Trends in Education and Their Implications
, cilt.4, sa.4, ss.42-57, 2013 (Hakemli Dergi)
47. Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin İşbirlikli Öğrenme Modeli Hakkında Bilgi ve Uygulama Düzeyleri Erzurum Örneği
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim fakültesi Dergisi
, cilt.14, sa.2, ss.385-406, 2013 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
111
3. Artırılmış Gerçeklik Temelli Öğrenme Uygulamalarının Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Dijital İçerik Tasarımı Yeterliğine Etkisi
XII. INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Ağrı, Türkiye, 25 - 28 Haziran 2025, (Özet Bildiri)
5. ARGÜMANTASYON DESTEKLİ AKRAN ÖĞRETİMİ ETKİNLİKLERİNİN GELİŞTİRİLME SÜRECİ
INTERNATIONAL SCIENCE AND ART RESEARCH CENTER (ISARC), Erzurum, Türkiye, 15 - 16 Şubat 2025, (Tam Metin Bildiri)
7. ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK DESTEKLİ FEN ÖĞRENİMİNE YÖNELİK ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN TUTUMLARI VE GÖRÜŞLERİ
3RD EURASIAN CONFERENCE ON HUMAN COMPUTER INTERACTION, İstanbul, Türkiye, 22 Kasım 2024, (Özet Bildiri)
30. Uzaktan Eğitim Sürecinde Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Hazır Gıdalar Konusunda Argüman Oluşturma Becerileri
3nd International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, Türkiye, 30 Eylül 2021, (Tam Metin Bildiri)
38. Primary School Prospective Teachers’xx Views on STEM Applications Included in 2017 Science Teaching Curriculum
International Conference on Research in Education and Science (ICRES), MARMARİS, Türkiye, 28 Nisan - 01 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
39. Preservice Science Teachers’ Views Related to STEM Implications in 2017 Science Curriculum
International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST), MARMARİS, Türkiye, 28 Nisan - 01 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
40. Preservice Science Teachers’ Opinions and Suggestions Related to Implementation of Argumentation Model
International Conference on Research in Education and Science (ICRES), MARMARİS, Türkiye, 28 Nisan - 01 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
41. The Effect of a Cooperative Learning Model of Teaching the Concept of the World, Sun and Moon
International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST), MARMARİS, Türkiye, 28 Nisan - 01 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
42. ÖĞRETMEN ADAYLARININ SORUMLULUK DUYGUSU VE DAVRANIŞIÖZELLİKLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ
INTERNATIONAL CONFERENCE ON STEM AND EDUCATIONAL SCIENCES, 3 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
43. Öğretmen Adaylarının Sorumluluk Duygusu ve Davranışı Özelliklerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
Uluslararası Stem ve Eğitim Bilimleri Kongresi, Muş, Türkiye, 3 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
44. The Effect of a Cooperative Learning Model of Tecahing the Concept of the World, Sun and Moon
International Conference on Education in Mathematics, Science Technology, Muğla, Türkiye, 28 Nisan - 01 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
45. Preservice Science Teachers’xx Opinions and Suggestions Related to Implementation of Argumentation Model
International Conference on Research in Education and Science, Muğla, Türkiye, 28 Nisan - 01 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
46. Preservice Science Teachers’ Views Related to Stem Implications in 2017 Science Curriculum
International Conference on Education in Mathematics, Science Technology, Muğla, Türkiye, 28 Nisan - 01 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
47. Primary School Prospective Teachers’xx Views on Stem Applications Included in 2017 Science Teaching Curriculum
International Conference on Research in Education and Science, Muğla, Türkiye, 28 Nisan - 01 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
49. PRIMARY SCHOOL PROSPECTIVE TEACHERS’ VIEWS ON STEM APPLICATIONS INCLUDED IN 2017 SCIENCE TEACHING CURRICULUM
INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND SCIENCE (ICRES), MARMARİS/MUĞLA, Türkiye, 28 Nisan - 01 Mayıs 2018, ss.91, (Özet Bildiri)
57. Determining Prospective Primary Teachers’ Knowledge Levels Related to Environmental Topics
ICRES, 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
58. Prospective Primary Teachers’ Views Related to Seven Principles for Good Practice at Implementing in Undergraduate Education
ICRES, 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
59. Determining Prospective Science Teachers’ Knowledge Levels Related to Daily-Life Science Topics
ICEMST, 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
62. The Effects Of Cooperative Learning Animations Models and Seven Principles On The Understanding The Particulate Nature Of Matter In Decomposition Reactions (İşbirlikli Öğrenme Yedi İlke Animasyon ve Modellerin Ayrışma Tepkimesinde Kullanılmasıyla Maddenin Tanecikli Yapısının Anlaşılmasına Etkisi)
26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (26th International Conference on Educational Sciences), Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.1867-1871, (Özet Bildiri)
66. Asit ve bazlar Konusunun Anlaşılmasına Farklı Yöntemlerin etkisi
5th World Conference on Educational and Instructional Studies, 27 - 29 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
72. Kimyasal reaksiyonlarda maddenin tanecikli yapısının anlaşılmasına işbirlikli öğrenme ve modellerin etkisi
12.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.2, (Özet Bildiri)
74. Kimyasal reaksiyonlarda maddenin tanecikli yapısının anlaşılmasına işbirlikli öğrenme ve modellerin etkisi
12.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.2, (Özet Bildiri)
75. KİMYASAL REAKSİYONLARDA MADDENİN TANECİKLİ YAPISININ ANLAŞILMASINA İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME VE MODELLERİN ETKİSİ
12.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
79. The effect of cooperative learning model in pre-school children's academic achievement on science
International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST), Muğla, Türkiye, 19 - 22 Mayıs 2016, ss.164, (Özet Bildiri)
85. Maddenin tanecikli ve boşluklu yapısıyla ilgili anlamaların belirlenmesi
24. Eğitim Bilimleri Kongresi, Niğde, Türkiye, 16 - 19 Nisan 2015, ss.1, (Özet Bildiri)
92. Kimya öğretmenleri ve öğretmen adaylarının iyi bir eğitim ortamı için yedi ilke hakkındaki görüşleri II
III. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2013, ss.62, (Özet Bildiri)
94. The using of reading-writing-presentation technique in science teaching
5th World Conference on Educational Science, Roma, İtalya, 5 - 08 Şubat 2013, ss.1, (Özet Bildiri)
95. The effects of argumentation model on students’ conceptual understanding: States of matter and heat
22nd International Conference on Chemistry Education – 11th European Conference on Research in Chemical Education, Roma, İtalya, 15 - 20 Temmuz 2012, ss.2, (Özet Bildiri)
96. The effect of cooperative learning methods in teaching chemistry topics at secondary school level
22nd International Conference on Chemistry Education – 11th European Conference on Research in Chemical Education, Roma, İtalya, 15 - 20 Temmuz 2012, ss.1, (Özet Bildiri)
97. The effects of argumentation model on students’ conceptual understanding: States of matter and heat
22nd International Conference on Chemistry Education – 11th European Conference on Research in Chemical Education, Roma, İtalya, 15 - 20 Temmuz 2012, ss.2, (Özet Bildiri)
101. The effects of reading-writing-presentation technique applied in teaching of force and motion subjects on students’ academic achievements
4 th World Conference on Educational Sciences, Barselona, İspanya, 2 - 05 Şubat 2012, ss.2, (Özet Bildiri)
109. Kimya derslerinin işlenişinde işbirlikli okuma- yazma- sunma/uygulama yöntemin uygulaması
II. Kimya Eğitimi Kongresi, Erzurum, Türkiye, 5 - 08 Temmuz 2011, ss.9, (Özet Bildiri)
111. İşbirlikli öğrenme yönteminin tüm aşamalarında oluşan sorunlar ve bu sorunların giderilmesi
2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2011, ss.105, (Özet Bildiri)
Kitaplar
14
1. ARGÜMANTASYON ETKİNLİKLERİ İLE FEN ÖĞRETİMİ
Nobel Yayınevi, Ankara, 2024
2. ARGÜMANTASYON SÜRECİNDE KULLANILAN ETKİNLİKLER VE ETKİNLİK ÖRNEKLERİ
ARGÜMANTASYON ETKİNLİKLERİ İLE FEN ÖĞRETİMİ, OKUMUŞ SEDA, OKUR AKÇAY NİLÜFER, Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.44-76, 2024
3. OKUL ÖNCESİNDE ELEŞTİREL DÜŞÜNME VE ETKİNLİK ÖRNEKLERİ
Nobel Yayınevi, Ankara, 2023
4. ELEŞTİREL DÜŞÜNME İLE İLİŞKİLİ KAVRAMLAR
OKUL ÖNCESİNDE ELEŞTİREL DÜŞÜNME VE ETKİNLİK ÖRNEKLERİ, Nilüfer Okur Akçay,Seda Okumuş, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.41-61, 2023
5. Fen Öğretiminde İşbirlikli Öğrenme
Fen Öğretimi I, Mustafa Ergun, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.151-189, 2023
6. FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ SOSYOBİLİMSEL KONULARDAKİ ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİNİN İNCELENMESİ
Fen Eğitimi Araştırmalarına Güncel Bakış - VII, Abdullah Aydın,Alev Doğan, Editör, Akademisyen Kitabevi, Ankara, ss.1-14, 2023
7. UZAKTAN EĞİTİM UYGULAMALARI SÜRECİNDE FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ SOSYOBİLİMSEL KONULARDA BİREYSEL ARGÜMAN OLUŞTURMA BECERİLERİ
Fen Eğitimi Araştırmalarına Güncel Bakış - IV, Gül Ali, Benzer Semra, Editör, Akademisyen Yayınevi, Ankara, ss.235-252, 2022
8. FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ GELİŞTİRDİKLERİ EĞİTSEL OYUNLARIN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER BAKIMINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ
Fen Eğitimi Araştırmalarına Güncel Bakış - III, Alev Doğan, Abdullah Aydın, Editör, Akademisyen Yayınevi, Ankara, ss.109-122, 2022
10. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bilimsel Muhakeme Becerilerini Geliştiren Etkinlik Tasarlama Yeterlikleri: Tahmin-Gözlem-Açıklama Örneği
Fen Eğitimi Araştırmalarında Güncel Bakış - II, Benzer, Semra; Doğan, Alev, Editör, Akademisyen Yayınevi, ss.133-152, 2021
11. Fen bilimlerinde değerler eğitimi
EĞITIM BILIMLERI ALANINDA ULUSLARARASI ARAŞTIRMALAR V, Köksal, Onur, Editör, Eğitim Yayınevi, İstanbul, ss.201-224, 2021