Yayınlar & Eserler

Makaleler 43
Tümü (43)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (4)
ESCI (1)
Scopus (8)
TRDizin (19)
Diğer Yayınlar (16)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler 29

1. Somut Matematik Materyallerinin İncelenmesi (Investigation Of Concrete Mathematical Materials)

4th International Turkish Computer & Mathematics Education Symposium, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, ss.853-855, (Özet Bildiri)

2. The Effect of Mathematics Instruction through Computer Algebra Systems on the Academic Achievements of Secondary Education Students: Turkey Example.

1th International Conference on Mathematics and Related Sciences, Antalya, Türkiye, 30 Nisan - 04 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

3. The Test Development Process for Determining Secondary School Students’xx Achievements on Parabola.

1th International Conference on Mathematics and Related Sciences, Antalya, Türkiye, 30 Nisan - 04 Mayıs 2018, (Tam Metin Bildiri)

4. The Test Development Process for Determining Secondary School Students' Achievements on Parabola

1ST INTERNATIONAL CONFERENCE ON MATHEMATICAL AND RELATED SCIENCES (ICMRS), Antalya, Türkiye, 30 Nisan - 04 Mayıs 2018, cilt.1991, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

5. Development Process of In-Service Training Intended for Teachers to Perform Teaching of Mathematics with Computer Algebra Systems

6th International Eurasian Conference on Mathematical Sciences and Applications (IECMSA-2017), Budapest, Macaristan, 15 - 18 Ağustos 2017, ss.249, (Özet Bildiri)

6. worksheet for finding the ıntersection face of a surface by usıng a regular hexagonal prısm.

15th İnternational Geometry symposium, Amasya, Türkiye, 3 - 06 Temmuz 2017, ss.338-339, (Özet Bildiri)

7. High School Teachers’ Levels of Achieving Technology Integration and In-Class Reflections: The Case of Mathematica

2nd International Conference on Advances in Natural and Applied Sciences, 18 - 21 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

8. A process of material development towards teaching the subject of parabola using computer algebra systems

II. INTERNATIONAL CONFERENCE ON ADVANCES IN NATURAL AND APPLIED SCIENCES: ICANAS 2017, Antalya, Türkiye, 18 - 21 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

10. ARGÜMANTASYON TABANLI BİLİM ÖĞRENME YAKLAŞIMI İLE OLASILIK ÖĞRETİMİ

International Conference on New Horizons in Education, 13 - 15 Temmuz 2016, (Özet Bildiri)

12. High School Mathematics Teachers Opinions About Computer Assisted Mathematics Instruction

3rd International Eurasian Conference on Mathematical Science and Aplications, VİYANA, Avustralya, 25 - 28 Ağustos 2014, ss.372-373, (Özet Bildiri)

13. Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimi Dersinde Dinamik Bir Yazılımın Kullanımı

International Perspectives on New Aspects of Learning in Teacher Education, Diyarbakır, Türkiye, 2 - 04 Ekim 2013, ss.99, (Özet Bildiri)

15. Pre Service Primary Science Teachers Understandings of the Moon s Phases and Lunar Eclipse

3rd International Conference on new Horizons in Education, PRAG, Çek Cumhuriyeti, 05 Haziran 2012 - 07 Haziran 2013, ss.1117-1126, (Tam Metin Bildiri)

17. Identifying the secondary school students' misconceptions about functions

3rd World Conference on Educational Sciences (WCES), İstanbul, Türkiye, 3 - 07 Şubat 2011, cilt.15, ss.3837-3842, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma identifier identifier

18. Indicating that one number is an irrational number with a different method

3rd World Conference on Educational Sciences (WCES), İstanbul, Türkiye, 3 - 07 Şubat 2011, cilt.15, ss.3277-3280, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

19. Problem solving approaches of mathematics teacher candidates in PISA 2003

3rd World Conference on Educational Sciences (WCES), İstanbul, Türkiye, 3 - 07 Şubat 2011, cilt.15, ss.3334-3337, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma identifier identifier

20. Matematiksel Bilginin Transferi Seriler Durumu

Matematikçiler Derneği 9. Matematik Sempozyumu Sergi ve Şenlikleri, Trabzon, Türkiye, 20 - 22 Ekim 2010, ss.204, (Özet Bildiri)

21. 9 Sınıf Öğrencilerinin Mutlak Değer Konusunda Karşılaştıkları Kavram Yanılgıları ve Hataları

Matematikçiler Derneği 9. Matematik Sempozyumu Sergi ve Şenlikleri, Trabzon, Türkiye, 20 - 22 Ekim 2010, ss.1-10, (Tam Metin Bildiri)

22. İlköğretim 8 Sınıf Öğrencilerinin Üçgenlerde Benzerlik ile İlgili Kavram Yanılgılarının İncelenmesi

Matematikçiler Derneği 9. Matematik Sempozyumu Sergi ve Şenlikleri, Trabzon, Türkiye, 20 - 22 Ekim 2010, ss.25-35, (Tam Metin Bildiri)

23. Kavram Yanılgılarının Kavrama Comprehension Testi ile Tespiti

Matematikçiler Derneği 9. Matematik Sempozyumu Sergi ve Şenlikleri, Trabzon, Türkiye, 20 - 22 Ekim 2010, ss.254, (Özet Bildiri)

24. Comprehension test in calculus course

2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.1527-1531, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

25. Teaching square root numbers: from the perspective of Ibrahim Hakki of Erzurum

2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.1102-1106, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

26. Cebir Karoları İle Cebirsel İfadelerin Çarpımı Konusunun Öğretiminde Yaşanan Güçlükler

18. Eğitim Bilimleri Kurultayı, İzmir, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2009, ss.57, (Özet Bildiri)

27. Matematik Öğretmen Adaylarının Türev ve Diferansiyel Kavramlarını Algılama Düzeyleri

18. Eğitim Bilimleri Kurultayı, İzmir, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2009, ss.292, (Özet Bildiri)

28. İlköğretimde Ders Planların ve Karşılaşılan Problemler

Uluslar Arası Katılımlı 2000'li Yıllarda I. Öğrenme ve Öğretme Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 29 - 31 Mayıs 2002, ss.265, (Özet Bildiri)

29. Analysis of 8th Grade Students Mistakes and Misconceptions about Probability

4th World Conference on Educational Sciences, Barcelona, İspanya, 02 Şubat 2012 - 05 Şubat 2002, ss.41, (Özet Bildiri)
Kitaplar 3

2. 12 Bölüm: Veri Toplama ve Değerlendirme

Matematiğin Temelleri, Prof. Dr. Ahmet KAÇAR, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.411-461, 2020
Metrikler

Yayın

75

Yayın (WoS)

10

Yayın (Scopus)

14

Atıf (WoS)

5

H-İndeks (WoS)

1

Atıf (Scopus)

16

H-İndeks (Scopus)

3

Atıf (TrDizin)

9

H-İndeks (TrDizin)

2

Atıf (Diğer Toplam)

20

Proje

2

Tez Danışmanlığı

6

Açık Erişim

3
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları