SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
The Effect of ionic electrolytes and PH on The zeta potential of finecoal particles
TURKISH JOURNAL OF CHEMISTRY
, cilt.31, ss.589-597, 2007 (SCI-Expanded)
Effects of a Cooperative Learning strategy on Teaching and learning Phases of Matter and One Component Phase Diagrams
JOURNAL OF CHEMICAL EDUCATION
, cilt.84, ss.1857-1860, 2007 (SCI-Expanded)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Application of The Cooperative Catalyst Method in Education Research in The 21st Century
SOCIAL MENTALITY AND RESEARCHER THINKERS JOURNAL (SMART JOURNAL
, cilt.9, sa.78, ss.5200-5206, 2023 (Hakemli Dergi)
The effects of model-based cooperative and individual learning methods on pre-service science teachers’ conceptual understanding of gases
Acta Didactica Napocensia
, cilt.15, sa.1, ss.1-20, 2022 (Hakemli Dergi)
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Grafik Türü Tercihi, Okuma ve Çizim Becerileri
International SOCIAL MENTALITY AND RESEARCHER THINKERS Journal
, cilt.8, sa.58, ss.760-766, 2022 (Hakemli Dergi)
Graphic Type Preference, Reading and Drawing Skills of Science Teachers Pre-service
International SOCIAL MENTALITY AND RESEARCHER THINKERS Journal
, cilt.8, sa.58, ss.760-766, 2022 (Hakemli Dergi)
DETERMINING THE RELEVANT OPINIONS OF THE INDIVIDUALS WHO RECOVERED FROM COVID-19
SOCIAL MENTALITY AND RESEARCHER THINKERS JOURNAL
, cilt.7, sa.47, ss.1432-1441, 2021 (Hakemli Dergi)
Determining the effect of cooperative learning and models on the conceptual understanding of the chemical reactions
Educational Policy Analysis and Strategic Research
, cilt.14, ss.154-177, 2019 (Hakemli Dergi)
Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Öğretimde Öğrenciye Yaklaşma Biçimlerinin İncelenmesi (STEMES)
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.6, ss.147-153, 2018 (Hakemli Dergi)
İyi Bir Eğitim Ortamı İçin Yedi İlke ve Modellerle Desteklenen İşbirlikli Öğrenme Yöntemlerinin Akademik Başarıya Etkisi
Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.22, ss.1957-1976, 2018 (Hakemli Dergi)
ASİTLER VE BAZLAR KONUSUNUN ANLAŞILMASINA FARKLI YÖNTEMLERİN ETKİSİ
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (elektronik)
, cilt.11, ss.383-408, 2017 (Hakemli Dergi)
Maddenin Tanecikli Yapısının Anlaşılması Üzerine Analoji ve Deneylerin Etkisi
Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.24, ss.1183-1198, 2016 (Hakemli Dergi)
Fen ve Teknoloji Dersinde İşbirlikli Öğrenme Yönteminin İyi Bir Eğitim Ortamı İçin Yedi İlke ve Modellerle Kullanılması
Eğitimde Kuram ve Uygulama
, cilt.12, ss.741-768, 2016 (Hakemli Dergi)
Fen Eğitimi Öğrencilerinin Maddenin Tanecikli Yapısıyla İlgili Anlamalarının Belirlenmesi
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.13, ss.69-93, 2016 (Hakemli Dergi)
Maddenin Tanecikli Yapısının Anlaşılması Üzerineİşbirlikli Öğrenme Yöntemlerinin Etkisi
Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.16, ss.371-389, 2015 (Hakemli Dergi)
Fen ve Teknoloji dersininUygulamalarında İşbirlikli öğrenme Yöntemlerinin Öğrencilerin Akademik Başarısına Etkisi
Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi
, cilt.16, ss.101-124, 2015 (Hakemli Dergi)
Birlikte Öğrenme ve Öğrenci Takımları Başarı Bölümlerinin Fen Bilimleri Dersinde Akademik Başarıya Etkisi Kars İl Örneği
e-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi
, cilt.2, ss.79-87, 2015 (Hakemli Dergi)
Çözeltilerin letkenliği Yardımıyla MaddeninTanecikli Yapısının Anlasılması
Amasya ÜniversitesiEğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.4, ss.220-245, 2015 (Hakemli Dergi)
Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin İşbirlikli Öğrenme Modeli Hakkında Bilgi ve Uygulama Düzeyleri Erzurum Örneği
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim fakültesi Dergisi
, cilt.14, sa.2, ss.385-406, 2013 (Hakemli Dergi)
Fen ve teknoloji öğretmenlerinin işbirlikli öğrenme modeli hakkında bilgi ve uygulama düzeyleri Erzurum örneği
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD)
, cilt.14, ss.385-406, 2013 (Hakemli Dergi)
The views of secondary school and pre service mathematics teachers about the seven principles for good practice in education
Journal of Educational Science Research
, cilt.3, ss.197-222, 2013 (Hakemli Dergi)
Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin İşbirlikli Öğrenme Modelinin Sınıftaki Uygulaması
Dicle Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.19, ss.174-183, 2012 (Hakemli Dergi)
Fen Ve Teknoloji Öğretmenlerinin İşbirlikli Öğrenme Modelini Sınıflarda Uygulaması Muş İli Örneği
Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.25, ss.203-219, 2012 (Hakemli Dergi)
Fen Ve Teknoloji Öğretmenlerinin İşbirlikli Öğrenme Modeli Uygulama Düzeyleri
Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.14, ss.124-141, 2012 (Hakemli Dergi)
İşbirlikli Okuma Yazma Uygulama ve Birlikte Öğrenme Yönteminin Öğrencilerinin akademik başarıları üzerine Etkisi
Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.2, ss.47-59, 2012 (Hakemli Dergi)
Instructors Practice Level of Chickering and Gamson Learning Principles
Mevlana International Journal of Education
, cilt.2, ss.11-24, 2012 (Hakemli Dergi)
İyi Bir Eğitim İçin Yedi İlke ve Uygulanması
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi
, cilt.1, ss.241-254, 2012 (Hakemli Dergi)
Fen Ve Teknoloji Dersi Uygulamalarında İşbirlikli Öğrenmenin Okuma Yazma Uygulama Tekniğinin Etkisi
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.31, ss.43-59, 2011 (Hakemli Dergi)
Fen Ve Teknoloji Dersinin Laboratuvar Öğretiminde İşbirlikli Öğrenmenin Etkisi
Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.13, ss.107-122, 2011 (Hakemli Dergi)
Üniversite Öğrencilerinin Elektrokimya Konusundaki Kavramları Anlamalarına Jigsaw ve Bilgisayar Animasyonları Tekniklerinin Etkisi
Kastamonu Eğitim Dergisi,
, cilt.18, ss.431-448, 2010 (Hakemli Dergi)
Fen ve Teknoloji Dersinin Öğretiminde Jigsav Tekniğinin Etkisi ve Bu Teknik Hakkındaki Öğrenci Görüşleri
Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.12, ss.209-225, 2010 (Hakemli Dergi)
İlköğretim 7 Sınıf Fen Ve Teknoloji Dersinde Jigsaw Tekniğinin Uygulanması Ve Bu Teknik Hakkındaki Öğrenci Görüşleri
Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.1, ss.46-58, 2010 (Hakemli Dergi)
The Effects of Two Cooperative Learning Strategies on the Teaching and Learning of the Topics of Chemical Kinetics
Journal of Turkısh Science Education,.
, cilt.7, ss.53-64, 2010 (Hakemli Dergi)
Öğrencilerin Akademik Başarılarına Bilgisayar Animasyonları Ve Jigsaw Tekniğinin Etkisi
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.29, ss.211-235, 2009 (Hakemli Dergi)
Yükseköğretimde Eğitim Gören Öğrencilerin Demokratik Tutumlarına Jigsaw Ve Birlikte Öğrenme Tekniklerinin Etkisi
Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.13, ss.167-176, 2009 (Hakemli Dergi)
İşbirlikli Öğrenme Yönteminin İlköğretim Öğrencilerinin Akademik Başarılarına Ve Fen Tutumlarına Etkileri
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.29, ss.193-209, 2009 (Hakemli Dergi)
İşbirlikli Öğrenmenin İki Farklı Tekniğinin Öğrencilerin Akademik Başarıları ve Maddenin Tanecikli Yapısında Anlamaları Üzerine Etkisi
Gazı Eğitim Fakültesi Dergisi,
, cilt.29, ss.763-791, 2009 (Hakemli Dergi)
Effects of Two Cooperative Learning Strategies on Teaching And Learning Topics of Thermochemistry
World Applied Science Journal
, cilt.7, ss.34-42, 2009 (Hakemli Dergi)
The Effects of Animation Technique on Teaching of Acids and Bases Topics
Türk Fen Eğitimi Dergisi
, cilt.5, ss.60-69, 2008 (Hakemli Dergi)
Dasdemir I Doymus K Simsek Ü ve Karacop A The Effect of Animation Technique on Teaching of Acid and Bases Topics
Journal of Turkish Science Education (TUSED),
, cilt.10, ss.60-69, 2008 (Hakemli Dergi)
İşbirlikçi Öğrenme Yöntemi Üzerine Derleme Çalışması II İşbirlikçi Öğrenme Yönteminin Sınıf Ortamında Uygulanması
Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi,
, cilt.10, ss.123-142, 2008 (Hakemli Dergi)
Kimyasal Bağların Öğretilmesinde Jigsaw Tekniğinin Etkisi Ve Bu Teknik Hakkında Öğrenci Görüşleri
Milli Eğitim Dergisi
, cilt.173, sa.1, ss.231-244, 2007 (Hakemli Dergi)
Kimyasal Bağların Öğretilmesinde Jigsaw Tekniğin Etkisi ve Bu Teknik Hakkında Öğrenci Görüşleri
Milli Eğitim Dergisi
, cilt.173, ss.231-244, 2007 (Hakemli Dergi)
Fen Bilgisi Laboratuvarı Uygulamalarında İşbirlikli Öğretim Yönteminin Kullanılması
Kazım Karabekir E!itim Fakültesi Dergisi
, sa.13, ss.157-166, 2006 (Hakemli Dergi)
Lise Düzeyinde Öğrenim Gören Öğrencilerin Demokratik Tutumlarına İşbirlikçi Öğrenme Yönteminin Etkisinin İncelenmesi
Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisİ
, cilt.7, sa.1, ss.165-172, 2006 (Hakemli Dergi)
İşbirlikçi Öğrenme Yönteminin Kırsal alanda eğitim Gören öğrencilerin Fen Bilgisi Dersi Başarısına ve Tutumuna Etkisi
Eğitim ve Bilim Dergisi,
, cilt.31, ss.3-10, 2006 (Hakemli Dergi)
İşbirlikçi Öğrenme Yöntemi Üzerine Derleme Çalışması III İşbirlikçi Öğrenme Yönteminin Eğitim Ortamındaki Faydaları
Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.13, ss.414-437, 2006 (Hakemli Dergi)
İşbirlikçi Öğrenme Yöntemi Üzerine Derleme I İşbirlikçi Öğrenme Yöntemi Ve Yöntemle İlgili Çalışmalar
Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.7, sa.1, ss.59-83, 2005 (Hakemli Dergi)
İşbirlikçi Öğrenme Yöntemi
Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi,
, cilt.7, ss.59-83, 2005 (Hakemli Dergi)
Lise Düzeyinde Öğrenim Gören Öğrencilere Grupla Öğrenme Yönteminin Kazandırdığı Bilgi Ve Beceriler
G.Ü. Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.13, ss.67-80, 2005 (Hakemli Dergi)
İşbirlikçi Öğrenme Yöntemi Üzerine Derleme Çalışması II İşbirlikçi Öğrenme Yönteminin Eğitim Ortamındaki Faydaları
Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi,
, cilt.13, ss.414-437, 2005 (Hakemli Dergi)
İşbirlikçi Öğrenme Yöntemi Üzerine Derleme Çalışması I İşbirlikçi Öğrenme Yöntemi Ve Yöntemle İlgili Çalışmalar
Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.7, ss.59-83, 2005 (Hakemli Dergi)
Aktif Öğrenme Stratejileri Üzerine bir Derleme Çalışması
Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi
, ss.155-185, 2005 (Hakemli Dergi)
İşbirlikçi Öğrenme Yönteminin Fen Bilgisi Dersinde Akademik Başarı Ve Tutumuna Etkisi
Türk Fen Eğitim Dergisi,
, cilt.1, ss.103-115, 2004 (Hakemli Dergi)
Öğrencilerin Demokratik Tutumlarına Grupla Öğrenme Yönteminin Etkisinin İncelenmesi
Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi,
, cilt.9, ss.387-396, 2004 (Hakemli Dergi)
İşbirlikçi Öğrenme Yönteminin Fen Bilgisi Dersinde Akademik Başarı ve Tutuma etkisi
Türk Fen Eğitim Dergisi
, cilt.1, sa.1, ss.103-115, 2004 (Scopus)
GOB123 Sembolleri Kullanılarak Lewis Yapılarının Yazımı
Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.11, ss.175-182, 2003 (Hakemli Dergi)
Grupla Ödev hazırlamanın başarıya Etkisi
Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi,
, cilt.7, ss.66-77, 2003 (Hakemli Dergi)
Fen Derslerinin Öğretiminde Teori Kavramı
Çağdaş Eğitim Dergisi
, sa.293, ss.21-26, 2002 (Hakemli Dergi)
2001 Öss Kimya Sorularının Düzey Ve İçerik Yönünden Değerlendirilmesi
Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.13, ss.224-232, 2002 (Hakemli Dergi)
Fen Bilimlerinde Fizik Kimya Ve Biyoloji Lisans Üstü Öğretim İçin Yeni Bir Yaklaşım
Buca Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.10, ss.238-240, 1999 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
STEM Etkinliklerinin Öğrencilerin Öz-Yeterlik Algıları ve Konunun Öğrenilmesi Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi
Uluslararası STEM ve Eğitim Bilimleri Kongresi, 3 - 05 Mayıs 2018, ss.261
Ortaokul 6., 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersine Yönelik Tutumları, Özerklik Algıları İle Başarıları Arasındaki İlişki
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES/UEBK 2018), Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018
Ortaokul 6., 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinde Fen Bilimleri Dersine Yönelik Motivasyon ve Öz Yeterliğin Bilişüstü Beceriyi Yordamadaki Rolü
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES/UEBK 2018), Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018
The Effects Of Cooperative Learning Animations Models and Seven Principles On The Understanding The Particulate Nature Of Matter In Decomposition Reactions (İşbirlikli Öğrenme Yedi İlke Animasyon ve Modellerin Ayrışma Tepkimesinde Kullanılmasıyla Maddenin Tanecikli Yapısının Anlaşılmasına Etkisi)
26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (26th International Conference on Educational Sciences), Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.1867-1871
Asit ve bazlar Konusunun Anlaşılmasına Farklı Yöntemlerin etkisi
5th World Conference on Educational and Instructional Studies, 27 - 29 Ekim 2016
Kimyasal reaksiyonlarda maddenin tanecikli yapısının anlaşılmasına işbirlikli öğrenme ve modellerin etkisi
12.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.2
Kimyasal reaksiyonlarda maddenin tanecikli yapısının anlaşılmasına işbirlikli öğrenme ve modellerin etkisi
12.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.2
KİMYASAL REAKSİYONLARDA MADDENİN TANECİKLİ YAPISININ ANLAŞILMASINA İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME VE MODELLERİN ETKİSİ
12.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016
The effect of cooperative learning model in pre-school children's academic achievement on science
International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST), Muğla, Türkiye, 19 - 22 Mayıs 2016, ss.164
Maddenin tanecikli ve boşluklu yapısıyla ilgili anlamaların belirlenmesi
24. Eğitim Bilimleri Kongresi, Niğde, Türkiye, 16 - 19 Nisan 2015, ss.1
Kimya öğretmenleri ve öğretmen adaylarının iyi bir eğitim ortamı için yedi ilke hakkındaki görüşleri II
III. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2013, ss.62
The using of reading-writing-presentation technique in science teaching
5th World Conference on Educational Science, Roma, İtalya, 5 - 08 Şubat 2013, ss.1
The effect of cooperative learning methods in teaching chemistry topics at secondary school level
22nd International Conference on Chemistry Education – 11th European Conference on Research in Chemical Education, Roma, İtalya, 15 - 20 Temmuz 2012, ss.1
The effects of reading-writing-presentation technique applied in teaching of force and motion subjects on students’ academic achievements
4 th World Conference on Educational Sciences, Barselona, İspanya, 2 - 05 Şubat 2012, ss.2
Kimya derslerinin işlenişinde işbirlikli okuma- yazma- sunma/uygulama yöntemin uygulaması
II. Kimya Eğitimi Kongresi, Erzurum, Türkiye, 5 - 08 Temmuz 2011, ss.9
İşbirlikli öğrenme yönteminin tüm aşamalarında oluşan sorunlar ve bu sorunların giderilmesi
2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2011, ss.105
Ödev Araştırmalarda Grupla Öğrenme Metodunun Etkisi
XVII. Ulusal Kimya Kongresi, İstanbul, Türkiye, 8 - 11 Eylül 2003, ss.480
Aktif karbon-su arayüzeyinde katyonik bir yüzey aktif maddenin adsorpsiyon mekanizması,
XII. Ulusal Kimya Kongresi, Edirne, Türkiye, 7 - 11 Eylül 1998, ss.265
Aktif Karbon Su Arayüzeyinde Katyonik bir Yüzey Aktif Maddenin Adsorpsiyon Mekanizması
12. Ulusal Kimya kongresi, Edirne, Türkiye, 7 - 11 Eylül 1998, ss.7-9
Bazı Linyitlere Seçimli Yağ Aglomerasyon Metodunun Uygulanabilirliğinin İncelenmesi
III. Ulusal Kimya Mühendisliği Kongresi, Erzurum, Türkiye, 1 - 04 Eylül 1998, ss.30-32
Seçimli Yağ Aglomerasyonu ile Kömürlerin temizlenmesi: Aglomerasyon Prosesine Süsdpansiyon pH'sı ve Elektrolitlerin Etkisi
III. Ulusal Kimya Mühendisliği Kongresi, Erzurum, Türkiye, 1 - 04 Eylül 1998, ss.4-6
Aglomerasyon Prosesinin Etkinliğinin Arayüzey Özelikleriyle İlişkisi
Xl. Kimya Kongresi, Van, Türkiye, 16 - 20 Haziran 1997, ss.16-18
Etkili bir Kimya Öğretmenin Metodları
II. Ulusal Eğitim Sempozyomu, İstanbul, Türkiye, 18 - 20 Eylül 1996, ss.18-20
Kömürün Seçimli Yağ Aglomerasyonu: Aglomerasyon Aşamasındaki Bazı Dizayn ve Proses Parametrelerinin Sistematik Bir İncelenmesi
II. Ulusal Kimya Mühendisliği Kongresi, İstanbul, Türkiye, 9 - 13 Eylül 1996, ss.9-11
Kömürün Seçimli Yağ Aglomerasyonu: Şartlandırma Aşamasındaki Dizayn Parametrelerinin Etkisi
Yanma ve Hava Kirliliği Kontrolu III. Ulusal Sempozyomu, Ankara, Türkiye, 11 - 13 Eylül 1995, ss.20-23
Bazı Linyitlerin Optimum yıkanabilirlik derecelerinin Belirlenmesi
Yanma ve Hava Kirliliği Kontrolu III. Ulusal Sempozyomu, Ankara, Türkiye, 11 - 13 Eylül 1995, ss.5-7
Linyit-Su Arayüzeyinde CTAB Adsorsiyonu Üzerine Sıcaklığın Etkisi
X. Ulusal Kimya Kongresi, Bursa, Türkiye, 19 - 21 Eylül 1994, ss.28-29
Seçimli yağ aglomerasyonu ile kömürün arıtılması
IX. Kimya ve Kimya Mühendisliği Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 20 - 24 Eylül 1993, ss.10-12
Kömür su arayüzeyinde CTAB adsorpsiyonu
VIII. Kimya ve Kimya Mühendisliği Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 07 Eylül 1992 - 11 Eylül 1192, ss.5-8
Kitap & Kitap Bölümleri
İşbirlikli Öğrenme Modeli Ve Uygulanması
Pegem Akademi, 2017
Kimya Öğretiminde İşbirlikli Öğrenme Modeli
Kimya Öğretimi Öğretmen Eğitimcileri Öğretmenler veb Öğretmen Adayları İçin İyi Uygulama Örnekleri, Alipaşa Ayas, Mustafa Sözbilir, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.517-539, 2017
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME MODELİ VE UYGULANMASI
Apegem Akademi Kitabevi Yayınları, Ankara, 2013
Elektrokimya
Genel Kimya 2, Hüseyin Bağ, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.297, 2008