Eğitim Bilgileri
2008 - 2012
2008 - 2012Doktora
Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı/Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı, Türkiye
2004 - 2007
2004 - 2007Yüksek Lisans
Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Türkiye
1999 - 2003
1999 - 2003Lisans
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü/Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı, Türkiye
Yaptığı Tezler
2012
2012Doktora
BEŞİNCİ SINIF SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE DEĞER EĞİTİMİNİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE İNCELENMESİ
Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı/Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı
2007
2007Yüksek Lisans
İLKÖĞRETİMDE SINIF ÖĞRETMENLERİNİN FİZİKSEL CEZAYA İLİŞKİN TUTUMLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ
Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
İlköğretim
Sınıf Öğretmenliği
Akademik Ünvanlar / Görevler
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
2014 - 2017
2014 - 2017Yrd. Doç. Dr.
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
2012 - 2014
2012 - 2014Araştırma Görevlisi Dr.
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü
2006 - 2012
2006 - 2012Araştırma Görevlisi
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, İlköğretim
Akademi Dışı Deneyim
2003 - 2006
2003 - 2006Sınıf Öğretmeni
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, Sınıf Öğretmeni
Verdiği Dersler
Yüksek Lisans
SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE DEĞERLER EĞİTİMİ
DEĞERLER EĞİTİMİ
İLKOKULDA KAVRAM ÖĞRETİMİ
Sosyal Bilgiler Dersinde Değer Eğitimi
İlkokulda Kavram Öğretimi
Değerler Eğitimi
KAVRAM ÖĞRETİMİ
SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE DEĞERLER EĞİTİMİ
İlkokulda Kavram Öğretimi
Sosyal Bilgiler Dersinde Değerler Eğitimi
Lisans
Öğretmenlik Uygulaması I
Sosyal Beceri Eğitimi
Öğretmenlik Uygulaması II
Sosyal Bilgiler Öğretimi
Eleştirel ve Analitik Düşünme
OKUL DENEYİMİ
Topluma Hizmet Uygulamaları
Sosyal Bilgiler Öğretimi
Öğretmenlik Uygulaması I
Öğretmenlik Uygulaması II
Hayat Bilgisi Öğretimi
Karakter ve Değer Eğitimi
Sosyal Beceri Öğretimi
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI- I
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI-II
SOSYAL BECERİ EĞİTİMİ
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ
HAYAT BİLGİSİ ÖĞRETİMİ
ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNME
Eleştirel ve Analitik Düşünme
Hayat Bilgisi Öğretimi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Öğretmenlik Uygulaması-II
Öğretmenlik Uygulaması-I
Topluma Hizmet Uygulamaları
Sosyal Bigiler Öğretimi
Sosyal Beceri Eğitimi
Yönetilen Tezler
2025
2025Yüksek Lisans
Okul öncesi dönemde farklı kültürlerin öğretiminde artırılmış gerçeklik destekli uygulamaların öğrencilerdeki performans ve kalıcılığa etkisi
Başcı Namlı Z. (Danışman)
N.ÖZİL(Öğrenci)
2025
2025Yüksek Lisans
Sosyal bilgiler dersinde öğrenme amaçlı yazma etkinliklerinin kavram öğretimine ve finansal okuryazarlık becerisine etkisi
Başcı Namlı Z. (Danışman)
P.ALTUN(Öğrenci)
2025
2025Yüksek Lisans
Sosyal bilgiler dersinde öğrenme amaçlı yazma etkinliklerininin akademik başarıya, kültürel mirasa duyarlılığa ve yazma becerisine etkisinin araştırılması
Başcı Namlı Z. (Danışman)
S.POLAT(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
Hayat Bilgisi dersinin artırılmış gerçeklik teknolojisi ve üretken öğrenme stratejisiyle zenginleştirilmesinin öğrenme çıktılarına etkisi
Başcı Namlı Z. (Danışman)
S.Şihman(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
OKUL ÖNCESİNDE ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK DESTEKLİ TERSYÜZ SINIF MODELİ İLE DEPREM EĞİTİMİ
Başcı Namlı Z. (Danışman)
Ş.TEKİNDEMİR(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Sosyal bilgiler dersinde öğrenme amaçlı yazma etkinliklerinin akademik başarıya, kalıcılığa ve eleştirel düşünme becerisine etkisi
Başcı Namlı Z. (Danışman)
C.DEMİRCİ(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Dijital öykülerle desteklenmiş sosyal bilgiler öğretimi sürecinin öğrenme çıktılarına göre değerlendirilmesi
Başcı Namlı Z. (Danışman)
Y.KOCAKAYA(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
ARGÜMANTASYON TEMELLİ ETKİNLİKLERİN SOSYAL BİLGİLER DERSİNDEKİ AKADEMİK BAŞARI, BİLİNÇLİ TÜKETİCİLİK DÜZEYİ VE KARAR VERME BECERİSİNE ETKİSİ
Başcı Namlı Z. (Danışman)
G.ŞAHİN(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Din kültürü ve ahlak bilgisi dersinde yer alan saygı değerinin hikaye temelli etkinliklerle öğretiminin öğrencilerin saygı eğilimlere etkisi
Başcı Namlı Z. (Danışman)
N.DALYAN(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Eğitsel ve dijital oyun tabanlı etkinliklerin hayat bilgisi dersindeki akademik başarı tutum ve kalıcılığa etkisi
Başcı Namlı Z. (Danışman)
B.KAYNAR(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Sosyal bilgiler dersinde duygu ve düşüncelere saygı değerinin etkinlik temelli öğretiminin öğrencilerin saygı eğilimine etkisi
Başcı Namlı Z. (Danışman)
Y.ALTUNSOY(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Sınıf öğretmeni adaylarının öz yeterlik düzeylerinin algıladıkları bireysel değerler üzerindeki yordayıcı ilişkinin incelenmesi
Başcı Namlı Z. (Danışman)
T.ÖZGÜR(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Öğretmen adaylarının "değerler" ve "değerler eğitimi" algılarının metafor yoluyla analizi
Başcı Namlı Z. (Danışman)
R.BAĞCI(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Sorumluluk değerinin yaratıcı yazma teknikleri ile oluşturulan etkinliklerle kazandırılmasının öğrencilerin sorumluluk düzeyine etkisi
Başcı Namlı Z. (Danışman)
G.KARATAŞ(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Doğa sevgisi değerinin halk bilimi ürünleriyle kazandırılmasının öğrencilerin çevresel tutumlarına etkisi
Başcı Namlı Z.
A.BAŞ(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
HAYAT BİLGİSİ DERSİNİN EĞİTSEL OYUNLARLA İŞLENMESİNİN, ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BAŞARI VE MOTİVASYON DÜZEYLERİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ
Başcı Namlı Z. (Danışman)
S.ESRA(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
İLKOKUL 4. SINIF SOSYAL BİLGİLER DERSİNİN HALK BİLİMİ ÜRÜNLERİYLE İŞLENMESİNİN ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BAŞARI VE TUTUMLARINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ
Başcı Namlı Z. (Danışman)
M.MENTEŞE(Öğrenci)
Tezsiz Lisansüstü Danışmanlıkları
Tasarladığı Kurs ve Eğitimler
Aralık 2022
Aralık 2022Teknoloji Destekli Müze Öğrenmesi Eğitimi
Akademik Birimler - Eğitim
Karakuş Yılmaz T., Başcı Namlı Z., Meral E., Arpacık Ö.
Makaleler
2024
20241. My museum: A study of pre-service social studies teachers' experience in designing virtual museums
Kayaalp F., Başcı Namlı Z., Meral E.
EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES
, cilt.29, sa.18, 2024 (SSCI)
2024
20242. A systematic review of the pedagogical roles of technology in ICT-assisted museum learning studies
KARAKUŞ YILMAZ T., MERAL E., BAŞCI NAMLI Z.
Education and Information Technologies
, cilt.29, sa.8, ss.10069-10103, 2024 (SSCI)
2024
20243. Digital Storytelling in Life Studies Teaching Course: Process and Project Evaluation
OCAKCI E., BAŞCI NAMLI Z., SAMANCI O.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.25, sa.1, ss.401-444, 2024 (Hakemli Dergi)
2022
20224. Developing The Historical Thinking Skill Scale at the Secondary School Level
MERAL E., BAŞCI NAMLI Z., KARAKUŞ YILMAZ T.
Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi
, cilt.12, ss.413-440, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20225. Öğretmenlerin Değer Eğitimine İlişkin Görüşlerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi
BAŞCI NAMLI Z., SEVER R.
Tarih Okulu Dergisi
, cilt.15, ss.3527-3550, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20226. Development Study of Cultural Heritage Sensitivity Scale for Middle School Students
BAŞCI NAMLI Z., KARAKUŞ YILMAZ T., MERAL E.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi , 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20227. The Effect of Digital Material Preparation Training on Technological Pedagogical Content Knowledge Self-Confidence of Pre-service Social Studies Teachers
KAYAALP F., GÖKBULUT B., MERAL E., BAŞCI NAMLI Z.
Kuramsal Eğitimbilim Dergisi
, cilt.15, ss.475-503, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20228. Kavram Öğretimi Sürecine Öğrenme Amaçlı Yazmayı Eklemlemek: Bir Müdahaleli Karma Desen Araştırması
BAŞCI NAMLI Z., MERAL E., KAYAALP F.
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.24, sa.3, ss.499-518, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20229. An Analysis of the Effect of Writing-to-Learn Activities Regarding Students’ Academic Achievement and Self-Regulation Skills in Writing
Kayaalp F., Meral E., Başcı Namlı Z.
Participatory Educational Research
, cilt.9, sa.1, ss.324-348, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202210. The Role of Argumentative Writing in Teaching Controversial Issues: A Mixed Methods Research
MERAL E., KAYAALP F., BAŞCI NAMLI Z.
INTERNATIONAL JOURNAL OF CONTEMPORARY EDUCATIONAL RESEARCH , 2022 (Hakemli Dergi)
2021
202111. I Wrote, I was Evaluated, and I Learned an Alternative Teaching Precess ın Distance Education Writing To Learn
Kayaalp F., Meral E., Başcı Namlı Z.
Psycho-Educational Research Reviews
, cilt.10, sa.3, ss.96-124, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202112. Duygu ve Düşüncelere Saygı Değerinin EtkinlikTemelli Öğretiminin Saygı Eğilimine Etkisi
Altunsoy Y., Başcı Namlı Z.
Değerler Eğitim Dergisi
, cilt.19, sa.42, ss.305-335, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202113. General Trends of Studies on Flipped Classroom Models: Bibliometrics Mapping and Content Analysis
Meral E., Teke D., Güler M., Başcı Namlı Z.
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATION AND TEACHING
, cilt.8, sa.2, ss.564-587, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202114. The Reflection of the Meanings Attributed to the Concept of “SocialStudies Literacy” on Mind Maps
Başcı Namlı Z., Kayaalp F., Meral E.
Journal of Computer and Education Research
, cilt.9, sa.18, ss.869-903, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202115. The effect of argumentation-based teaching on developing argument skills of prospective teachers, and on their willingness to debate
Meral E., Başcı Namlı Z., Kayaalp F.
International Journal of Curriculum and Instruction
, cilt.13, sa.2, ss.1039-1062, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202116. Current Global Issues From The Perspective of Preservice Teachers: How Are They Illustrated in Cartoons?
KAYAALP F., BAŞCI NAMLI Z., MERAL E.
Pegem Egitim ve Ogretim Dergisi , 2021 (Scopus)
2018
201817. Opinions of Preservice Teachers About Teaching Environmental Pollution and Recycling Lessons with Creative Drama
BAŞCI Z.
Online Fen Eğitimi
, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
201718. Sınıf Öğretmenlerinin Perspektifinden Değerler Eğitiminin İncelenmesi: Erzurum Örneği
BAŞCI NAMLI Z.
İNSAN VE TOPLUM BİLİMLERİ ARAŞTIRMALARI DERGİSİ , cilt.6, ss.343-367, 2017 (Hakemli Dergi)
2011
201119. Öğretmen Adaylarının Drama Dersine İişkin Tutumları ve Görüşleri Atatürk Üniversitesi Örneği
BAŞCI Z., GÜNDOĞDU K.
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE , cilt.10, sa.2, ss.454-467, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201120. Öğretmen Adaylarının Drama Dersine İlişkin Tutumları ve Görüşleri: Atatürk Üniversitesi Örneği
BAŞCI Z., GÜNDOĞDU K.
İlköğretim Online (elektronik) , 2011 (Hakemli Dergi)
2009
200921. Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin İletişim Becerileri
DİLEKMEN M., BAŞCI Z., BEKTAŞ F.
Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 2009 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. Sosyal Bilgiler dersinde Oyunlaştırılmış Ters Yüz Sınıf Modelinin İşitme Engelli Öğrencilerin Duyuşsal ve Bilişsel Öğrenmeleri Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi
Şahin İ. F., Akbaş Y., Meral E., Başcı Namlı Z., Gürgür H., Güler M.
13. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Tokat, Türkiye, 15 - 17 Mayıs 2025, ss.1-15, (Yayınlanmadı)
2025
20252. Ortaokul Öğrencilerine Yönelik Sosyal Bilgiler Okuryazarlığı Öz yeterlik Ölçeği: Geliştirme ve Uygulama Çalışması
Başcı Namlı Z., Meral E., Kayaalp F.
13. uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Tokat, Türkiye, 15 - 17 Mayıs 2025, ss.1-15, (Yayınlanmadı)
2025
20253. Öğrenme Amaçlı Yazma Etkinliklerinin Kültürel Mirasa Duyarlılık Değerinin Kazandırılmasına ve Yazma Becerilerine Etkisi
Mercan B. İ., Güney C., Başcı Namlı Z., Meral E.
9.Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Kongresi, Erzurum, Türkiye, 29 - 31 Mayıs 2025, ss.109-110, (Özet Bildiri)
2025
20254. Sosyal Bilgiler Dersinde Sanal Gerçeklik Uygulamalarının Öğrenme Ürünlerine Etkisinin İncelenmesi
Başcı Namlı Z., Meral E., Turan Z., Şimşek U.
9. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Kongresi, Erzurum, Türkiye, 29 - 31 Mayıs 2025, (Yayınlanmadı)
2024
20245. Sosyal Bilgiler Dersinde Yazı Temelli Yeni Sınav Modeline İlişkin Tespitler ve Çözüm Önerileri
KAYAALP F., BAŞCI NAMLI Z., MERAL E.
12th International Symposium on Social Studies Education, 20 - 23 Mayıs 2024, (Özet Bildiri)
2022
20226. Oyunlaştırılmış ve Yapılandırılmış Rehberliğin Sanal Müzede Öğrenme Deneyimine Etkisi
KARAKUŞ YILMAZ T., AVİNÇ Z., BAŞCI NAMLI Z., MERAL E.
15.th International Computer and Instructional Technologies Symposium (ICITS 2022), 07 Eylül 2022, (Özet Bildiri)
2022
20227. Yazı Deyip Geçme! Sosyal Bilgiler Öğretiminde Farklı Bir Öğrenme Aracı:Öğrenme Amaçlı Yazma
KAYAALP F., MERAL E., BAŞCI NAMLI Z.
Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, 09 Haziran 2022, (Özet Bildiri)
2021
20218. Eleştirel Düşünme Eğilimi ve Karar Verme Becerisini Geliştirmede “Argumantative Yazmanın” Etkisi
Başcı Namlı Z., Meral E., Kayaalp F.
19. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ SEMPOZYUMU, Şanlıurfa, Türkiye, 12 Kasım 2021, ss.245-246, (Özet Bildiri)
2021
20219. Dijital Öykülerin Öğrencilerin Empatik Eğilimleri ve Teknolojiye Yönelik Tutumlarına Etkisi
Başcı Namlı Z., Altunsoy Y., Meral E., Kayaalp F.
5. ULUSLARARASI AVRASYA SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, Muğla, Türkiye, 21 Mayıs 2021, ss.555-571, (Tam Metin Bildiri)
2020
202010. Pandemi Sürecinde Öğretmen Adaylarının Sanal Müze Deneyimlerinin İncelenmesi
Başcı Z., Bora N., Meral E., Karaman G.
4. ULUSLARARASI AVRASYA SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, Muğla, Türkiye, 15 Ekim 2020, ss.347, (Özet Bildiri)
2019
201911. Değerlerin Kazandırılmasında Eğitim İçerikli Filmlerin Kullanılmasına İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşlerinin İncelenmesi
Başcı Z., Meral E., Bağcı Çeliksoy R.
3. ULUSLARASI EĞİTİM VE DEĞERLER SEMPOZYUMU (İSOEVA), Muğla, Türkiye, 10 Ekim 2019, ss.479-484, (Tam Metin Bildiri)
2019
201912. Sosyal Bilgiler Dersinde Duygu ve Düşüncelere Saygı Değerinin Etkinlik Temelli Öğretimi
BAŞCI NAMLI Z., ALTUNSOY Y.
8. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, 07 Kasım 2019, (Özet Bildiri)
2017
201713. Öğrtmen Adaylarının Sosyal Bilgiler Öğretimi Dersinde Müziksel Zeka Alanına Yönelik Etkinlik Hazırlama Deneyimlerinin ve Görüşlerinin İncelenmesi
Kılıç A., Başcı Z.
ULUSLARASI EĞİTİM VE DEĞERLER SEMPOZYUMU (İSOEVA), Muğla, Türkiye, 05 Ekim 2017, ss.215-216, (Özet Bildiri)
2017
201714. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Adalet Değerine İlişkin İmgesel Algıları
Başcı Z.
ULUSLARASI EĞİTİM VE DEĞERLER SEMPOZYUMU (İSOEVA), Muğla, Türkiye, 05 Ekim 2017, ss.441-442, (Özet Bildiri)
2012
201215. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Değer Kavramına İlişkin Görüşleri
NALÇACI A., BAŞCI Z.
ULUSLARARASI SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, 01 Haziran 2012, (Özet Bildiri)
2009
200916. Öğretmen Adaylarının Yaratıcı Drama Dersin Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi: Eğitim Fakültesi Örneği
GÜNDOĞDU K., BAŞCI Z.
18. ULUSAL EĞEİTİM BİLİMLERİ KURULTAYI, 01 Ekim 2009, (Özet Bildiri)
2008
200817. Öğretim Teknolojilerinin Eğitim Fakültelerindeki Durumu: Öğrenci Görüşleri
şekerci a. r., KURBAN B., ÇİMEN N., KIZILTAŞ E., TURAN S., BAŞCI Z., et al.
VIII.INTERNATIONAL EDUCATIONAL TECHNOLOGY CONFERENCE, 06 Mayıs 2008, (Tam Metin Bildiri)
2008
200818. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Yöneticilerinin Öğretim Liderliği Davranışları
ADA Ş., BAŞCI Z.
VII. ULUSAL SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, 02 Mayıs 2008, (Tam Metin Bildiri)
2007
200719. Sınıf Öğretmenlerinin Fiziksel Cezaya İlişkin Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
BAŞCI Z., DİLEKMEN M.
XVI. ULUSAL EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ, 05 Eylül 2007, (Tam Metin Bildiri)
2007
200720. İlköğretim Birinci Kademede Uygulanan Fiziksel Cezanın Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi
DİLEKMEN M., BAŞCI Z.
VI. ULUSAL SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, 27 Nisan 2007, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2024
20241. Dijitalleşme Sürecinin Sosyal Bilgiler Eğitimine İçerik ve Yöntemsel Yansımaları
Kayaalp F., Başcı Namlı Z.
Modüler Bağlamda Sosyal Bilgiler, Prof. Dr. Erol KOÇOĞLU,Doç. Dr. Şule EGÜZ, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.33-52, 2024
2024
20242. Dijitalleşme (Teknoloji) ve Sosyal Bilgiler
Başcı Namlı Z., Kayaalp F.
Modüler Bağlamda Sosyal Bilgiler, Prof. Dr. Erol KOÇOĞLU,Doç. Dr. Şule EGÜZ, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.409-427, 2024
2024
20243. Sosyal Bilgiler Eğitiminde Dijitalleşme Temelli Yapılan Çalışmaların Analizi
Kayaalp F., Başcı Namlı Z.
Modüler Bağlamda Sosyal Bilgiler (Dijitalleşme Temelli Bakış IV), Prof Dr. Erol KOÇOĞLU,Doç. Dr. Şule EGÜZ, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.53-82, 2024
2023
20234. Sosyobilimsel Konular ve Öğrenme Amaçlı Yazma
Başcı Namlı Z.
Sosyal Bilgiler Eğitiminde Sosyobilimsel Konular ve Öğretimi, Yavuz AKBAŞ,Ebru GENÇTÜRK GÜVEN,Kerem ÇOLAK, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.465-498, 2023
2023
20235. Sosyal Bilgiler Öğretiminde Öğrenme Amaçlı Yazma: Kuramsal Temel, Uygulama, Değerlendirme ve Etkinlik Örnekleri
KAYAALP F., BAŞCI NAMLI Z.
Çağdaş Sosyal Bilgiler Öğretimi(Güncel Konu ve Etkinlik Örnekleriyle), Erdoğan KAYA, Fatih TIKMAN, Hüseyin BAYRAM, Esat YILDIRIM, Editör, Vizetek Yayıncılık, Ankara, ss.147-176, 2023
2022
20226. Sorumluluk ve Üretkenlik
BAŞCI NAMLI Z.
Eğitimde 21. Yüzyıl Becerileri, Doç. Dr. Serpil PEKDOĞAN Dr. Öğr. Üyesi Gökhan ŞENGÜN Doç Dr. Mehmet KANAK, Editör, Eğiten Yayınevi, ss.255-280, 2022
2022
20227. Emile Durkheim ve Eğitim
KAYAALP F., BAŞCI NAMLI Z.
Bilim Dünyasında Eğitim II, Erol Koçoğlu, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.115-130, 2022
2022
20228. Erik H. Erikson ve Eğitim
BAŞCI NAMLI Z.
Bilim Dünyasında Eğitim II, Doç. Dr. Erol KOÇOĞLU, Editör, Pegem Akademi, ss.131-148, 2022
2019
20199. Karakter Eğitimi ve Temel Kavramlar
Başcı Namlı Z.
Karakter ve Değer Eğitimi, Prof Dr. Salih Zeki GENÇ ve Doç .Dr. Adem BELDAĞ, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.17-28, 2019
2018
201810. Çevre Eğitiminde Etik ve Değerler
Sever R., Başcı Z.
Çevre Eğitimi, Prof. Dr. Ramazan SEVER,Doç. Dr. Elvan YALÇINKAYA, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.335-348, 2018
2015
201511. Sosyal Bilgiler Dersinde Değerler Eğitimi
BAŞCI NAMLI Z.
Sosyal Bilgiler Öğretimi, Prof. Dr. Ramazan SEVER, Editör, NOBEL, ss.349-375, 2015
Desteklenen Projeler
2024 - 2025
2024 - 2025Okul Öncesi Dönemde Farklı Kültürlerin Öğretiminde Artırılmış Gerçeklik Destekli Uygulamaların Öğrencilerdeki Performans ve Kalıcılığa Etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Y.Lisans
BAŞCI NAMLI Z. (Yürütücü), ÖZİL N.
2023 - 2024
2023 - 2024Hayat Bilgisi Dersinin Artırılmış Gerçeklik Teknolojisi ve Üretken Öğrenme Stratejisiyle Zenginleştirilmesinin Öğrenme Çıktılarına Etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Y.Lisans
BAŞCI NAMLI Z. (Yürütücü), ŞİHMAN S.
2022 - 2023
2022 - 2023Sosyal Bilgiler Dersinde Sanal Gerçeklik Uygulamalarının Öğrenme Ürünlerine Etkisinin İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
BAŞCI NAMLI Z. (Yürütücü), ŞİMŞEK U., MERAL E., TURAN Z.
2021 - 2023
2021 - 2023Oyunlaştırılmış Mobil Destekli Müze Eğitimi Uygulamalarına Yönelik Çerçevenin Geliştirilmesi ve Sosyal Bilgiler Dersindeki Bilişsel-Duyuşsal Kazanımlara Etkisinin İncelenmesi
TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı
(Proje Özeti)
Karakuş Yılmaz T. (Yürütücü), Meral E., Başcı Namlı Z., Yağanoğlu M., Karadeniz C., Arpacık Ö.
2021 - 2022
2021 - 2022Sosyal Bilgiler Dersinde Oyunlaştırılmış Ters Yüz Sınıf Modelinin İşitme Engelli Öğrencilerin Duyuşsal ve Bilişsel Öğrenmeleri Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Meral E. (Yürütücü), Şahin İ. F., Akbaş Y., Gürgür H., Başcı Namlı Z., Güler M.
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Temmuz 2021
Temmuz 2021Psycho-Educational Research Rewiew
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Şubat 2017
Şubat 2017İTOBİAD
Hakemli Bilimsel Dergi
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
01 Ekim 2018 - 01 Ekim 2018
01 Ekim 2018 - 01 Ekim 20182.Uluslararası Eğitim ve Değerler Sempozyumu (ISOEVA)
Katılımcı
Antalya-Türkiye
01 Mayıs 2013 - 01 Mayıs 2013
01 Mayıs 2013 - 01 Mayıs 2013XII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu
Katılımcı
Aydın-Türkiye
01 Nisan 2012 - 01 Nisan 2012
01 Nisan 2012 - 01 Nisan 2012Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu
Katılımcı
İstanbul-Türkiye
01 Ekim 2009 - 01 Ekim 2009
01 Ekim 2009 - 01 Ekim 200918.Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı
Katılımcı
İzmir-Türkiye
01 Mayıs 2008 - 01 Mayıs 2008
01 Mayıs 2008 - 01 Mayıs 2008VII. Ulusal Sıınf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu
Katılımcı
Çanakkale-Türkiye
01 Eylül 2007 - 01 Eylül 2007
01 Eylül 2007 - 01 Eylül 200716. Ulusal eğitim bilimleri kongresi
Katılımcı
Tokat-Türkiye
01 Nisan 2007 - 01 Nisan 2007
01 Nisan 2007 - 01 Nisan 2007VI. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu
Katılımcı
Eskişehir-Türkiye
Jüri Üyelikleri
Aralık-2023
Aralık 2023Doktora Yeterlik Sınavı
- Atatürk Üniversitesi
Aralık-2023
Aralık 2023Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
- Atatürk Üniversitesi
Ekim-2023
Ekim 2023Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
- Atatürk Üniversitesi
Haziran-2023
Haziran 2023Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Atatürk Üniversitesi
Nisan-2023
Nisan 2023Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
- Atatürk Üniversitesi
Ocak-2023
Ocak 2023Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
- Atatürk Üniversitesi
Kasım-2022
Kasım 2022Doktora Yeterlik Sınavı
- Atatürk Üniversitesi
Kasım-2022
Kasım 2022Doktora Yeterlik Sınavı
- Atatürk Üniversitesi
Kasım-2022
Kasım 2022Doktora Yeterlik Sınavı
- Atatürk Üniversitesi
Temmuz-2022
Temmuz 2022Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
- Atatürk Üniversitesi
Haziran-2022
Haziran 2022Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
- Atatürk Üniversitesi
Aralık-2021
Aralık 2021Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
- Atatürk Üniversitesi
Kasım-2021
Kasım 2021Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
- Atatürk Üniversitesi
Eylül-2021
Eylül 2021Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
- Atatürk Üniversitesi
Temmuz-2021
Temmuz 2021Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
- Atatürk Üniversitesi
Aralık-2020
Aralık 2020Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
- Atatürk Üniversitesi
Şubat-2019
Şubat 2019Doktora Yeterlik Sınavı
- Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Ocak-2017
Ocak 2017